Na een aantal omzwervingen lijkt er een einde gekomen te zijn aan de zoektocht naar een goede eigenaar voor de Gelderse hengst Nickson (Fortissimo x Waarborg). Sinds kort staat de fraaie voshengst op stal bij Jan en Ellen Klomphaar in het Gelderse Laren.
Ido Jacobs is mede-eigenaar. Jan Klomphaar toonde al eerder interesse voor Nickson: “Toen ketste de aankoop op het allerlaatste moment af. Ik had me er min of meer al bij neergelegd dat ik deze hengst niet kon krijgen, toen ik een telefoontje van een handelaar kreeg. Het bleek om Nickson te gaan. Het gaat hier inmiddels heel goed met Nickson. We gaan hem weer op conditie brengen en dan is hij volgend jaar weer voor de dekdienst beschikbaar!”.
Leuk! Heb vroeger een merrie (Nickson x Wouter) van hem gereden, heel leuk dier echt op en top gelders, veel front, mooie ronde hals, super karakter. De andere nakomelingen die ik heb gezien van hem vond ik ook mooie dieren!
Ik denk dat hij wel past bij merrie's die wat te rijtypisch worden. Liefhebbers van het echte gelderse type kunnen wel bij hem terecht, ik hoop dat hij wat dekkingen krijgt.