Mannen bekogelen politiepaarden met bakstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Mannen bekogelen politiepaarden met bakstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 12:42

http://www.parool.nl/nieuws/2007/AUG/29/p2.html
parool.nl

De politie heeft gisteravond in Amsterdam-Zuidoost acht mannen gearresteerd die ruiters van de politie met bakstenen bekogelden. De verdachten, tussen de achttien en 25 jaar, horen waarschijnlijk tot een groep rondhangers die zichzelf 'Hopi Boys' noemt en die vaak de confrontatie zoekt met de politie.

De ruiters naderden rond half acht bij de flat Hoptille een groep van ongeveer twintig jongeren. De helft rende weg, de andere helft begon met bakstenen te gooien. Eén van de stenen kwam volgens de politie terecht op de rug van een paard. De groep vluchtte in de richting van de Karspeldreef en bleef daarbij met bakstenen gooien.

Na een grootscheepse zoekactie arresteerden agenten acht verdachten. Drie van hen probeerden met een auto te ontsnappen, maar konden op de Karspeldreef worden ingerekend. De rest werd later die avond in de omgeving van Hoptille gepakt. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit.

Marigold

Re: Mannen bekogelen politiepaarden met bakstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:45

zo, die gaan het vást niet gezellig krijgen op het politie buro Whoosh!

ik hoop dat de paarden niks hebben.
zo wel, dan vind ik dat alle medische kosten op de daders verhaald mogen worden!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:51

ja, die hebben grote problemen! en terecht ook!! als de paarden wat hebben mogen hun alles betalen..!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:53

Lekker leven heb je dan Vork wel sneu voor die beesten trouwens en hoop dat ze er niet al te makkelijk vanaf komen Lachen

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:55

Ik snap sowieso niet waarom dat op tv altijd wegrennende relschoppers te zien zijn als er politiepaarden in de buurt komen. Als mensen eenmaal snappen dat een paard ook maar een (vlucht)dier is, dan durven ze heus wel met een of ander projectiel te gaan gooien; ze leren tijdens rellen toch wel hoe paarden reageren en hoe de politie daar weer mee omgaat. Ik wacht dan ook nog op het eerste incident waarbij iemand een mes naar een politiepaard trekt. Ik denk dat het overgewicht wat je 'vroeger' op een menigte had als je met een politiepaard aan kwam zetten, er steeds minder is en ik geloof dat er ook andere manieren zijn om relschoppers uit elkaar te jagen, dan dat je dat met paarden doet.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:13

ik snap zowiezo niet dat ze met paarden in zulke grote steden rijden voor de politie Verward ik hoop dat die lui erg heeeeeel moielijk vanaf komen.en hoop ook niet dat de paarden gewond zijn zoja dan mogen ze allle kosten zelf betalen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:17

Dan kunnen ze beter motoren inzetten...

Hopelijk worden ze zwaar bestraft!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:32

Het indrukkwekkende van de politiepaarden is er idd wel een eind vanaf..... Het is niet meer als hannibal en de olifanten Tong uitsteken (ja ik heb nog geschiedenis XD) Mis is dat een idee? Olifanten inzette hahaha, ik bedoel, een baksteentje maakt niet veel indruk op zo'n dikhuid Tong uitsteken
maar ik hoop ook dat de paarden niks mankeren, en dat de daders flink gestrafd worden!!!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:40

Adriana schreef:
Dan kunnen ze beter motoren inzetten...

Hopelijk worden ze zwaar bestraft!

Of vrachtwagens Vork maar inderdaad, mensen zijn steeds minder bang voor paarden... Of misschien moeten ze wel van die belgen of shires in gaan zetten, dat lijkt iig nog wat Tong uitsteken

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:46

Frouk schreef:
Of misschien moeten ze wel van die belgen of shires in gaan zetten, dat lijkt iig nog wat Tong uitsteken

Of die beter tegen bakstenen kunnen als een ander paard Rolleyes echt een slimme reactie. Idd dadelijk gooien ze allemaal messen en huppa paardje dood of ernstig verwond. We leven nu eenmaal niet meer in de middeleeuwen waar ze paarden als vervoersmiddel of intimidatiemiddel inzetten. Maar het is nu eenmaal een feit dat de ruiter meer kans op overleven (even een oorlogsterm) heeft dan een persoon te voet. (de overlevingskansen van het paard even daar gelaten)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:48

verography schreef:
Frouk schreef:
Of misschien moeten ze wel van die belgen of shires in gaan zetten, dat lijkt iig nog wat Tong uitsteken

Of die beter tegen bakstenen kunnen als een ander paard Rolleyes echt een slimme reactie. Idd dadelijk gooien ze allemaal messen en huppa paardje dood of ernstig verwond. We leven nu eenmaal niet meer in de middeleeuwen waar ze paarden als vervoersmiddel of intimidatiemiddel inzetten. Maar het is nu eenmaal een feit dat de ruiter meer kans op overleven (even een oorlogsterm) heeft dan een persoon te voet. (hoe de overlevingskansen van het paard zijn even daar gelaten)

Ik bedoel meer dat die meer macht en gezag uitstralen Knipoog dat lijkt een hoop meer paard dan de gemiddelde kwpner... beetje rare reactie direct

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 13:48

Toch denk ik dat het voor niet-paardenliefhebbers nog best vrij imponerend is als er een halve kudde politiepaarden op je af komt. Wij bokkers kennen deze angst niet meer omdat wij gek op ze zijn, maar ik ken zat mensen die dan een blokje om gaan hoor Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:52

Vind het goed dat ze zijn opgepakt! Hopelijk krijgen ze een flinke straf!

Snap wel dat paarden ingezet worden. Je kan hebt zo veel meer overzicht en ook meer overwicht. Als een stel paarden op je af komt draven, galloperen draai de meeste mensen wel om Clown. Tuurlijk blijven er wel aso's die bakstenen blijven gooien maar het blijft goed werken.

Tja en als paard en/of ruiter gewond raakt kan gebeuren. Dat is het risico van het vak. Zowel ruiter als paard zijn goed getraint waardoor ze al op veel voorbereid zijn. Je weet als je er aan begint het blijft een risico en zelfs paarden worden er op geselecteerd Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:12

Ik sluit me geheel aan bij Thats_me!

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:29

ik denk niet dat ze persé de bedoeling hadden om de paarden pijn te doen. ik denk dat ze er gewoon niet bij nadachten.
en dit is ook weer een reden waarom ik vind dat ze bij de politie geen paarden moeten gebruiken. het zijn levende wezens, en die hebben hier zeker niet om gevraagt. gebruik gewoon weer motors ofzo, desnoods een fiets.

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:34

Frouk schreef:
verography schreef:

Of die beter tegen bakstenen kunnen als een ander paard Rolleyes echt een slimme reactie. Idd dadelijk gooien ze allemaal messen en huppa paardje dood of ernstig verwond. We leven nu eenmaal niet meer in de middeleeuwen waar ze paarden als vervoersmiddel of intimidatiemiddel inzetten. Maar het is nu eenmaal een feit dat de ruiter meer kans op overleven (even een oorlogsterm) heeft dan een persoon te voet. (hoe de overlevingskansen van het paard zijn even daar gelaten)

Ik bedoel meer dat die meer macht en gezag uitstralen Knipoog dat lijkt een hoop meer paard dan de gemiddelde kwpner... beetje rare reactie direct

hm, ik weet niet, shires of belgen zijn nou niet echt ontzettend vurig ofzo hea Knipoog persoonlijk vind ik dan friezen of andalusiërs oid een beter idee. maar wel een goed idee om bepaalde rassen in te zetten, zou wel kunnen schelen idd Knipoog

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 14:37

Payal schreef:
ik denk niet dat ze persé de bedoeling hadden om de paarden pijn te doen. ik denk dat ze er gewoon niet bij nadachten.

Goh, ik heb een baksteen en ik gooi het naar een paard, zou het pijn doen? Clown

Dit is overduidelijk wel gericht op het paard te pijnigen, of in ieder geval de politie erop.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:41

Ze gebruiken juist express hoofdzakelijk kwpners omdat die het meest gelijk zijn. Al zou je tussen al die bruine paarden bijvoorbeeld een fries zetten kan je er donder op zeggen dat juist de meeste agressie gericht wordt op de fries omdat die anders is. Doordat de andere paarden groot en behoorlijk opelkaar lijken wordt dat punt al voorkomen. Daarbij is het makkelijker een groot aantal kwpners te vinden die geschikt zijn voor politiewerk dan bijvoorbeeld andalusiers.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 29-08-07 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:44

Ja daar heb je helemaal gelijk in!

Even reageren op het nieuws:
Belachelijk.. Ik hoop dat ze er flink voor worden gestraft, want dit gaat gewoon nergens meer over..
En ze hadden écht wel de bedoeling om ofwel de paarden, ofwel de politie te bezeren..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:57

Hmm wat een ................... Boos! Boos! hebben die lui niks beters te doen, ze moeten dat soort lui aan het werk zetten.
Tis verdomd bij ons om de hoek, mij hebben ze ook al keer lastig gevallen ik neem speciaal een omweg om me boodschappen te halen, ivm ik ze gewoon eng vind ze zien der niet uit en ze stinken uur in de wind, en ze denken dat heel Adam Zuidoost van hun is.

En de bereden politie zit ook bij ons om de hoek, heb er stage gelopen. Als er medische kosten komen hoop ik zeker dat die vieze stink lui het mooii mogen dokken, en tevens ook een goeie flinke straf ervoor krijgen, kom op zeg dat asociaal gedrag wordt met de dag gekker met dat groepje.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:42

Ik ken toevallig de buurt vrij goed daar (ben er opgergoeid) en dit is het aller slechtste stukje Bijlmer dat er is. Je kunt er redelijk vanuit gaan dat deze jongens op de agenten gericht hebben en niet op de paarden. waar je als ruiter wel in zo'n buurt heel erg rekening mee moet houden is dat in verschillende culturen er heel anders met dieren wordt omgegaan en dat zie je in zo'n actie terug.

Overigens mogen ze nog blij zijn dat het is gebleven bij stenen gooien. Ik durf je te garanderen dat in deze probleemgroep heel wat andere wapens aanwezig zullen zijn.

Arme paarden, ik vind toch ook niet dat paarden bijd e politie vand eze tijd is. Kunnen ze niet op grote quads gaan rijden ofzo.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:01

ik vind het wel heel lullig voor die dieren...
een van die paarden had een baksteen op z'n rug.. hoe komt hij daar dan als het zadel erop zit?? Tong uitsteken maarja.. misschien op z'n kont ofzo..
hoop dat ze niks hebben...
maar ik vind het met geschiedenis ook zo flauw dan heb je van die 'geweldige' schilderijen waarbij een paard doodbloed... met een mes in z'n zij.. maarja.. dat zou dan wel oorlog zijn en dan zou het wel weer 'kunnen'??!!
maarja.. ik vind ook, paarden zijn levende wezens, die er niet zelf voor hebben gekozen om andere mensen of zichzelf pijn aan te doen, het is eerder de ruiter die vind dat zijn paard het kan (ik ken iemand die met zijn eigen paard militair is geweest, 't is wel een geweldig paard Haha! maarja.. als er iets was gebeurt...... het risico is toch groter...)
Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:37

Boos! Stoom uit je oren man man man stelletje oproerkraaiers. Veel harder aanpakken moeten ze al die lui.Geef ze wat te doen hard werken strafkamp dan hebben ze tenminst geen tijd voor spelletjes als dit.

pieconJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:53

Tja ik heb zelf ooit bij de beredenen gezeten, maar je vergist je nog in de macht die je op zo'n paard hebt. Dit is een uitzondering. Politiepaarden raken (gelukkig) niet vaak gewond. Maar de hele maatschappij verhard, of je nou op een paard zit op de motor of als je toevallig als burger langs een vechtpartij loopt, dan kan je ook een knal voor je kop krijgen. Ze moeten die lui gewoon veel strenger straffen!!!

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:27

Miss_Mustang schreef:
Het indrukkwekkende van de politiepaarden is er idd wel een eind vanaf..... Het is niet meer als hannibal en de olifanten Tong uitsteken (ja ik heb nog geschiedenis XD) Mis is dat een idee? Olifanten inzette hahaha, ik bedoel, een baksteentje maakt niet veel indruk op zo'n dikhuid Tong uitsteken
maar ik hoop ook dat de paarden niks mankeren, en dat de daders flink gestrafd worden!!!!

hihi Ik zal je geschiedenis les even volledig maken Haha! olifanten hebben een zeer lage pijn grens en raken bij een klein beetje pijn direct in paniek. Vroeger waren ze er enkel om indruk te maken op de vijand die nog nooit een olifant had gezien. Bij een pijltje maakte ze een rechtsomkeer en rende zeer snel weg. Idee afgekeurd dus Haha! Vork

Het valt me zelf altijd op hoe bang de meeste mensen voor politie te paarden zijn hoor. Wij kunnen ons er weinig bij voorstellen maar de meeste mensen lopen liever met een grote boog om de berede politie heen. (het leukste vind ik nog wel dat 9 vd 10 niet-paarden mensen er nog heilig in geloofd dat als je te dicht achter dat paard (langs) loopt dat hij dan trapt)
Het is natuurlijk zeer te betreuren dat dergelijk iets gebeurd, maar als het bij zo'n enkele keer blijft kunnen we eigenlijk wel concluderen dat de politie te paard nog steeds dergelijke indruk maakt dat de paarden bijna nooit het slachtoffer worden. Wel denk ik dat als er meer incidenten als deze volgen, en al dan niet ergere, dat men snel genoeg uit gaat vinden dat paarden wel af te schrikken zijn. In dat geval kan de politie inderdaad wel eens gaan onderzoeken of er een beter alternatief is voor de toekomst.