ongeluk dintelse gorzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

ongeluk dintelse gorzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 11:36

ulpactie in de Dintelse Gorzen
door Jan van Zuilen

Maandag 27 augustus 2007 - DINTELOORD - De ambulancedienst heeft gistermiddag grote moeite gehad met het ophalen van een gewonde vrouw uit het natuurgebied de Dintelse Gorzen.

VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
De uit Bergen op Zoom afkomstige vrouw was tijdens een excursie van haar paard gevallen op een plek op ongeveer een kilometer van de dijk tot waar de ambulance kon komen. De ambulanceverplegers moesten vervolgens te voet verder. Eenmaal bij de vrouw aangekomen, beslisten ze dat ze alleen per brancard zou mogen worden afgevoerd. Dat betekende dat ze het hele eind terug gedragen zou moeten worden. De ambulanceverplegers riepen daarvoor de hulp in van de brandweer en die kwam vervolgens met het idee om de vrouw via het water uit het gebied te halen. Officier van dienst Martien Kats: "Ze lag maar een meter of honderd van de kant, veel dichter bij dus dan dat hele eind terug naar de dijk." Voor de redding over water werd de reddingsboot Hellegat van Reinier van der Zee ingeschakeld, maar omdat het Volkerak ter plekke erg ondiep is, moest die met zijn boot nog zo'n 150 meter uit de kant blijven. "Die afstand hebben we toen maar gewaad. Vier van mijn mensen droegen de brancard en ik had de verpleegster van de ambulance op mijn schouder", aldus Kats.

Eenmaal aan boord werd snel teruggevaren naar het Dintelsas waar de ambulance ondertussen al klaar stond om de vrouw over te brengen naar het ziekenhuis Bergen op Zoom.

Ik was ook bij deze rit.
Het was een leuke mooie rit maar wel heftig zeker na dit ongeluk
hopelijk loopt het allemaal goed af.

Masada

Re: ongeluk dintelse gorzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:40

Ik ken het gebied daar goed.
Maar daar mag je toch helemaal niet met je paard komen?
Volgens mij rijdt daar alleen Ria (de boswachter) daar.
Is er inmiddels al meer bekend over de amazone?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:10

Het was een georganiseerde rit met de boswachter er ongeveer nog 15 ruiters met paarden.Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de amazone is.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:01

Ik was er ook bij.Ik heb het niet zien gebeuren.Ik was met de groep die op afstand op ze stond te wachten.Ik ga elk jaar mee maar ik pas voor de rengalop.Ik vertrouw met zelf wel maar er zijn altijd ruiters die gewoon weg gevaarlijk zijn.Gaan voor je zigzaggen of vol op de rem dat soort dingen.Ik weet niet wat er deze keer gebeurt ik hoop dat het goed komt met de amazone.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 22:01

mabellean dan stond ik bij jouw ik was met die vos.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 00:12

Begreep van een collega dat 1 van de shets daar ineens voor haar paard overstak en het paard opzij sprong om die te ontwijken.

Is al bekend hoe het met de amazone is?

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:48

Citaat:
mabellean dan stond ik bij jouw ik was met die vos.

Ja dat weet ik nog.Ik heb trouwens de shet die ontsnapt was nog gevangen.Gewoon met de tinkerdame terug gelopen door het hek heen met de wilde shet achter haar kont aan. Haha!

Ik heb nog niets gehoord hoe het is afgelopen met de gevallen amazone.

angeIique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 13:58

Ik kan me heel goed voorstellen dat het erg lastig is voor een ambulance om op die plek te komen. Arme verplegers.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:24

Pfoe, helemaal met de boot weggehaald, dan zijn ze nog wel even bezig geweest met die hele actie. Vond het wel heel zielig voor vrouw, ze werd afgesneden door die shetlanders waardoor haar paard ineens volop de rem ging staan. Ik was met de rest van de groep al klaar met rengalopperen toen we opeens een paard zonder ruiter achterop zagen komen. Weet iemand misschien hoe het nu met haar is?

edit; van welke site/ uit welke krant is dit stukje gehaald?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:22

Het stukje heb ik van de site van BM de stem gehaald,Is er nu niemand die weet wie het is.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:25

Mag ik vragen wie deze vrouw is? graag per pB Lachen