Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Springruiter Jos Lansink heeft zaterdag op de terreinen van Jan Tops in Valkenswaard de wedstrijd in de Global Champions Tour gewonnen. De Belgische wereldkampioen, geboren Twentenaar, deed dat op de rug van Al Kaheel Spender. Het leverde de zelfstandige ondernemer uit Lanaken, vorige week tweede bij de Europese titelstrijd, 100.000 euro op. Angelique Hoorn werd met Blauwendraad's O'Brien derde.
In het stevig bezette veld bleven slechts drie combinaties over twee manches foutloos. De Britse routinier Nick Skelton voegde zich met Arko in het gezelschap van Lansink en Hoorn. In de barrage bleven Lansink en Skelton foutloos, waarna de tijd van de Belg de doorslag gaf. Hoorn maakte twee springfouten.
Een week eerder op het EK in Mannheim kwam Lansink nog een fractie te kort voor de eindzege. Daar was alleen de Duitse Meredith Michaels-Beerbaum met Shutterfly beter. In de Duitse stad bereed Lansink Cavalor Cumano, het paard dat hem een jaar eerder in Aken naar de wereldtitel voerde. In Valkenswaard liet hij zien niet van één toppaard afhankelijk te zijn.
Op het concours van oud-ruiter Tops, jarenlang vaste kracht in de nationale equipe, bewees Hoorn op de weg terug te zijn. Met de nog vrij onervaren O'Brien kreeg ze dit jaar na een goede seizoensopening een terugslag. Dat kostte de amazone uit Wanneperveen, regerend nationaal kampioene, haar plaats in de formatie voor Mannheim. In Valkenswaard bleek een periode van rust O'Brien goed te hebben gedaan.
Gerco Schröder werd met Eurocommerce Milano vijfde. De ruiter uit Tubbergen behoorde wel tot de nationale equipe die vorige week in Mannheim de Europese titel veroverde. Daar reed hij op Berlin.
Lansink startte als laatste. ,,De tijd van Skelton was goed, ik moest alles-op-alles zetten'', verklaarde hij naderhand. ,,Gelukkig ben ik geslaagd in mijn opzet.'' Ook Hoorn was tevreden. ,,Ik vond het geweldig dat ik in dit veld bij de beste drie van de barrage hoorde. O'Brien is net terug na een periode van rust. Dan is dit een mooi resultaat.''
SillieBillie schreef:YEAAHHHH BELGIË !!!!!!*D
GO LANSINK!!!
[Ik heb niks tegen Nederland,,Albert Zoer kan ook goed springen hoor!!!]
meisje23 schreef:ja was mooi!!
maar schrok wel van sandro boy, ging gewoon staken tot 2 keer toe en daarna is hij de ring uitgegaan....