Hoefsmid slaat paard bewusteloos

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Hoefsmid slaat paard bewusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 17:08

Dit stond vandaag bij on s in de krant:

Citaat:
Hoefsmid slaat paard bewusteloos met hamer
door Boudewijn Warbroek

OLST - WIJHE - Een 58 - jarige hoefsmid uit de gemeente Olst - Wijhe heeft met zijn hamer een paard bewusteloos geslagen. Hij trapte het dier eerst in de buik, en gaf het daarna een paar flinke klappen op de ribben en het voorhoofd. Daarop begon het één jaar oude paard bloed op te geven en raakte het buiten bewustzijn.

VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
De hoefsmid heeft inmiddels een proces-verbaal gekregen van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID), maar kan zijn beroep nog gewoon uitoefenen. Of en wanneer hij voor de rechter moet komen, moet door het Openbaar Ministerie worden beslist.

De hoefsmid ging door het lint toen het paard in paniek raakte. De smid was het dier aan het bekappen, waarbij een van de achterbenen met een zogeheten kluistertouw aan de hals werd vastgeknoopt. Het dier stond zodoende op drie benen, en werd door de smid met de zijkant tegen een muur gedrukt. Toen het paard steeds onrustiger werd, begon de hoefsmid te trappen en met zijn hamer op het dier in te slaan.

De LID kwam de zaak op het spoor na meldingen van ooggetuigen. De eigenaar was niet bij de mishandeling aanwezig, en heeft in eerste instantie aan de dierenarts verteld dat zijn paard was uitgegleden. Volgens de inspectiedienst is niet duidelijk of de eigenaar op dat moment op de hoogte was van de werkelijke toedracht.

De woordvoerder van de LID kan maar één ding adviseren: ,,Blijf er altijd bij als de hoefsmid met je paard aan het werk gaat, dan kan dit niet gebeuren.''

Het paard is inmiddels hersteld van zijn verwondingen en maakt het goed.

Stoom uit je oren

Fijn, het zal je paard maar zijn. Nagelbijten / Gniffelen Hamer

lailapri

Re: Hoefsmid slaat paard bewusteloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:29

is al een topic over

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 17:31

Wil ik wel eens weten welke krant jij thuis krijgt als dit er NU pas in staat! Oud verhaal n.l!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 21:46

De Stentor Slim

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:33

Oud nieuws....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:35

Het viel mij ook op dat de kranten dit wat érg aan de late kant hebben opgepikt... Anyway... Slotje?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:38

Ik blijf altijd bij mijn paard... Mijn hoefsmid staat als niet zachtaardig bekend, en hoewel mijn paard super makkelijk is, wil ik er altijd bij zijn. Nooit problemen mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:45