Dressuurpaard Indiana Jones gestorven

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dressuurpaard Indiana Jones gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 09:28

http://www.paardenkrant.nl
paardenkrant.nl

Het lichte-tour-dressuurpaard Indiana Jones van de familie Van der Schaft uit Wenum Wiesel is gestorven. De bruine ruin was al langer koliekgevoelig en vorige week donderdag moest het besluit genomen worden om hem in te laten slapen.

De inmiddels zeventienjarige Indiana Jones (Saros xx x Onyx) was net aan het genieten van zijn welverdiende pensioen. Rien en Inge van der Schaft hebben beide lichte tour met hem gereden, terwijl dochter Romy de ruin vorig jaar met succes bij de junioren heeft uitgebracht. Toen echter onder de naam Icarlin.

Somebody_

Re: Dressuurpaard Indiana Jones gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:46

Zoals ook in het topic van Lotte Janssen gezegd, verschrikkelijk dat er zoveel paarden tegenwoordig sterven voor koliek.

Voor Rien en Inge en Romy verschrikkelijk om afscheid te moeten nemen, maar ze hebben wel een eerlijke/goede keuze gemaakt!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:44

Ja dat is denk ik te wijten aan ons eigen huisvesting en voedergedrag.Maar niettemin blijft het vreselijk.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:28

Elisa2 schreef:
Ja dat is denk ik te wijten aan ons eigen huisvesting en voedergedrag.Maar niettemin blijft het vreselijk.

Sorry ben ik het absoluut niet mee eens. Al reeds meerdere malen aangetoond via onderzoeken dat dat niet zo is.

Mijn oude paard kreeg het opeens na 5 jaar op dezelfde stal en zelfde regelmatige leven zonder vage dingen. Wat ze vonden in de darmen was gewoon kleine stukjes stro die waren opgehoopt.

Enige wat ze wel kunnen aantonen is dat er meer paarden koliek krijgen bij het wisselen van weide naar paddocks en andersom. Dit was bij mij ook niet het geval ondanks dat het oktober.

Hier zal hetmeer aan de overgang liggen.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:14

er vervelend voor de eigenaren en triest om het paard te verliezen.

niet persoonlijk voor hen bedoeld, maar lees ik het goed: 17!!! en met pensioen?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:01

Sorry hoor maar de stalling ligt het daar echt niet.
Ik ben bekend daar en er word ontzettend goed voor de paarden gezorgd!!
En ook qua voeding.

Zelf ben ik ook 2 maanden een merrie verloren en dat is echt niet omdat de stalling zo beroerd is Nederland, en de voerwijze.
We hebben zelfs dat speciale voer geprobeerd.

Ik weet wat het is om een paard te verliezen door koliek en wens ze alle sterkte toe met het verlies van hun paard.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:28

Wat sneu! Vraag me alleen nog steeds af waarom ze de naam gewijzigd hebben toen hun dochter ermee ging starten. Ze zeggen dat een naamswijziging ongeluk brengt trouwens.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:51

Elisa2 schreef:

Wat is je beargumentering daar voor dan??

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:28

Suzanne F. schreef:
Wat sneu! Vraag me alleen nog steeds af waarom ze de naam gewijzigd hebben toen hun dochter ermee ging starten. Ze zeggen dat een naamswijziging ongeluk brengt trouwens.

Stamboeknaam en wedstrijdnaam Knipoog.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:56

Ja maar waarom dan gewisseld?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:22

Pff wat een gedoe over voer e.d. ... de paarden bij rien en inge hebben het gewoon supergoed en over voer al helemaal niks te klagen...
Ik heb daar een paar maanden intern gewerkt en ik weet dus van dichtbij hoe zij met hun dieren omgaan, ook mijn eigen paard knapte helemaal op in de tijd dat wij daar waren!
Ik vind dus dat er niet direct geoordeeld moet worden voor er daadwerkelijk iets onderzocht is oid! het is altijd makkelijk lekker te spuien op een ander! Rien en inge hadden dat dier al jáááren en dat dier heeft er altijd super uitgezien, dus het is echt niet ineens dat het voer hem de kop kost!
Ik vind het iig voor Rien, Inge en romy erg rot en ik wil hen dan ook veel sterkte wensen met dit verlies! Ik vond het altijd een fijn dier!