Martien van Veen verrast met titel bij vierspannen pony’s

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Martien van Veen verrast met titel bij vierspannen pony’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 20:47

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=9340&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

Martien van Veen (vierspannen), Ewoud Boom (tweespannen) en Geert Bongers (enkelspannen) zijn zondag de grote winnaars geworden van de Nederlandse kampioenschappen mennen voor pony’s, die in Tilburg werden gehouden.

Van Veen (Sint Michielsgestel) liet onder andere wereldkampioen Jan de Boer (derde) achter zich. De menner uit Sint Michielsgestel ontbrak bij dat toernooi in Denemarken, maar eiste zondag wel de nationale titel voor zich op. ,,Het was heel spannend”, aldus de ervaren Brabander die vlak voor de wedstrijd een cruciale beslissing nam. ,,Mijn pony rechtsvoor, Ronny, was wat overwerkt. In Beekbergen ging het onlangs op de eerste hindernis al mis. Daarom heb ik die nu thuis gelaten en de gok genomen door de pas vierjarige Sido mee te nemen. Het was pas zijn tweede grote wedstrijd. Maar Sido heeft het geweldig gedaan, de dressuur ging goed, de marathon ben ik zonder problemen doorgekomen en ook de vaardigheidsproef eindigde ik foutloos en binnen de tijd.”

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Martien van Veen verrast met titel bij vierspannen pony’s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 20:48

Citaat:
Martien van Veen (vierspannen), Ewoud Boom (tweespannen) en Geert Bongers (enkelspannen) zijn zondag de grote winnaars geworden van de Nederlandse kampioenschappen mennen voor pony’s, die in Tilburg werden gehouden.

Van Veen (Sint Michielsgestel) liet onder andere wereldkampioen Jan de Boer (derde) achter zich. De menner uit Sint Michielsgestel ontbrak bij dat toernooi in Denemarken, maar eiste zondag wel de nationale titel voor zich op. ,,Het was heel spannend”, aldus de ervaren Brabander die vlak voor de wedstrijd een cruciale beslissing nam. ,,Mijn pony rechtsvoor, Ronny, was wat overwerkt. In Beekbergen ging het onlangs op de eerste hindernis al mis. Daarom heb ik die nu thuis gelaten en de gok genomen door de pas vierjarige Sido mee te nemen. Het was pas zijn tweede grote wedstrijd. Maar Sido heeft het geweldig gedaan, de dressuur ging goed, de marathon ben ik zonder problemen doorgekomen en ook de vaardigheidsproef eindigde ik foutloos en binnen de tijd.”

Ook tweespanrijder Ewoud Boom (Putten) sprak na afloop zijn dank uit richting een jonge pony, in zijn geval luisterend naar de naam Eiberg’s Romeo. ,,Ik heb voor mezelf revanche genomen voor een minder geslaagd wereldkampioenschap. In Denemarken ben ik als zevende geëindigd, waar op een podiumplaats was gerekend. In eigen land heb ik dit hele jaar alles gewonnen wat er te winnen viel, het NK paste keurig in dat rijtje. Blij was ik vooral met mijn vaardigheidsproef, voor het eerst dit seizoen foutloos, dat voelde heel goed. De dressuur had een paar puntjes beter gekund, maar met de marathon was ik tevreden.”

Bij de enkelspannen ging Geert Bongers (Breda) met de eerste plaats aan de haal. ,,Lange neus naar de bondscoach”, sprak hij strijdvaardig. Die passeerde de Brabander voor de WK in Dorthealyst. ,,En daar was ik het niet mee eens, maar ja, ik had er niks over te vertellen helaas. Daardoor was ik voor dit Nederlands kampioenschap super gemotiveerd. Mijn pony klom bijna in de hindernissen, zo goed ging het. Een fijn gevoel om voor de WK-gangers te zijn geëindigd, de wraak is zoet, daar was het mij hier vooral om te doen.”

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:00

oOo 4 span is echt gaaf,, vooral als ze in voe galop van de trailer afdenderren Haha!
heb ik gezien in wassenaar bij de show met cafe noir Cool Cool Cool Cool
echt kikken op te zien, als je de kans krijgt: KIJKEN!!! Tong uitsteken Tong uitsteken

01_Mexxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:46

ik ben hier ook vandaag geweest Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:17

Gefeliciteerd, fraaie prestaties!
Vooral voor Geert Bongers, mooie revanche Ja

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:00

Het was een super wedstrijd voor ons.

We zijn ook erg blij met de uitkomst.

En zeer tevreden dat Sido het zo goed op pakte.

Ons jaar kan niet meer stuk.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:24

Gefeliciteerd. Mooie prestatie. Ik heb een paar 4-spannen gezien en voor geen goud ga ik achterop. Zo hard als dat ging. En erg leuk dat spandoek.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:39

Jullie ook gefeliciteerd.

En wat een leuke pup heb je.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:54

Hij ligt nu bekaf in zijn mandje Slapen .
Marja was ook erg blij omdat dit een speciale wedstrijd voor haar is. Onze marathon ging niet zo goed maar de dressuur met de nieuwe voorpony pakte goed uit met een 2e plaats. Grappig dat er dus velen met een jong paard toch goed gereden hebben.
Kan me inderdaad voorstellen dat je extra gebrand bent als je je gepasseerd voelt. Vorige week lachte een belg ons uit toen hij hoorde dat we een damesteam hadden. Toen waren we ook gebrand alleen lukte het toen net niet. Nu wel, maar ook hij had een jonkie mee.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 01:04

Allen gefeliciteerd met het resultaat!

Even een klein puntje. Hoe kun je nu een 4-jarige pony starten op een dergelijke wedstrijd. Voor de dressuur moet hij stelling en buiging hebben, verzameling en wat zij nog niet meer. Een 4-jarige kan daar zowel fysiek als mentaal nooit klaar voor zijn. Er zullen dingen gevraagd worden die hij niet waar kan (blijven) maken. En al helemaal in de marathon niet.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:38

Tamara, gefeliciteerd !!!! Super gereden.

deborah__013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:51

ik was er natuurlijk ook bij, voor mij om de hoek! elk jaar weer de beste die winnen
volgende week gaan we emt onze paarden naar aangespannen dag gilze!
xx

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:52

BlackDevils schreef:

Even een klein puntje. Hoe kun je nu een 4-jarige pony starten op een dergelijke wedstrijd. Voor de dressuur moet hij stelling en buiging hebben, verzameling en wat zij nog niet meer. Een 4-jarige kan daar zowel fysiek als mentaal nooit klaar voor zijn. Er zullen dingen gevraagd worden die hij niet waar kan (blijven) maken. En al helemaal in de marathon niet.

Hoe durf je dit te schrijven heb je gevraagt of ze veel van die pony hebben verwacht ze hoeven er tenminste geen martelwerktuig in te hangen om hem te houden.....

Ze hebben lekker rustig aan gedaan met de pony hij liep voorin het span dus heeft het niet zwaar gehad omdat hij niet heeft hoeven te trekken enz.

Ze waren ook totaal verrast met het resultaat

dus vraag eerst iets voordat je conclusies trekt.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:44

BlackDevils schreef:

Heb jij het gezien dan??
Pony is absoluut niet overvraagd, ik denk dat Martien heel goed weet waar hij mee bezig is, en gun hem deze overwinning dan ook van harte.
Vind dat je hem met deze opmerking afschilderd als iemand die "slecht" bezig is. Deze mensen zijn al heel lang serieus met hun sport bezig, en dat hebben ze nu beloond gekregen door het kampioenschap.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:48

Martien, van harte, maar dat hadden we telefonisch al gezegd..

Ach en zolang de pony niet wekelijks op wedstrijd hoeft is het toch geen bezwaar...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:41

Ik neem aan dat dit ook een "noodgreep" was. Juist om de andere pony te sparen. Daarnaast is het seizoen vrijwel over.
Natuurlijk is 4 jaar jong maar ik denk dat een topsporter zuinig op zijn beesten is want je gaat niet alle tijd erin stoppen om ze daarna geblesseerd of doorgedraaid weer aan de kant te zetten.
En in de verzameling in de dressuur is bij het mennen toch minder dan in de dressuur. Het is echt niet te vergelijken met een Z-proef waar een paard allerlei oefeningen op zijn achterhand moet doen. Meer meer iets bij elkaar rijden waarbij ze wel actief blijven. Ook zitten er geen kleine voltes in. Voor een 4-jarige die voorin loopt best te doen. Mits het natuurlijk niet iedere week is. Maar dat is voor onze 19-jarigen ook te veel.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:23

Bovenstaande reactie was niet om de kwaliteiten van de heer van Veen in twijfel te trekken. In tegendeel zelfs. Ik denk dat de top van deze rubriek op hoog nivo staat. Vandaar dat het mij bevreemd dat er met een vierjarige pony gestart wordt. En natuurlijk, nood breekt wet, maar het is toch eigenlijk voor iedereen helder dat dat eigenlijk te jong is om op dit nivo te lopen.
En nee, ik heb het niet gezien maar ik ga op de uitslagen af. Een 4e plaats in de marathon en 1e overall getuigd toch niet van een behoudend gereden wedstrijd.
Maar desalniettemin een knappe prestatie en mijn felicitaties.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:36

Ik zag het ook niet als kritiek maar eerder als een opmerking. Ik heb er een in de mrathon gezien die zo aan het scheuren was dat het mororsport leek. Voor geen goud zou ik daar achterop stappen want als er een paal geraakt wordt, dan wordt je gelanceerd. Volgens mij hebben aardig wat winnaars het vooral aan hun dressuur te danken dat ze overall gewonnen hebben. In de marathon zijn de verschillen minimaal. Terwijl in de dressuur een aantal combinaties flink los stonden van de rest.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:41

BlackDevils schreef:
Bovenstaande reactie was niet om de kwaliteiten van de heer van Veen in twijfel te trekken. In tegendeel zelfs. Ik denk dat de top van deze rubriek op hoog nivo staat. Vandaar dat het mij bevreemd dat er met een vierjarige pony gestart wordt. En natuurlijk, nood breekt wet, maar het is toch eigenlijk voor iedereen helder dat dat eigenlijk te jong is om op dit nivo te lopen.
En nee, ik heb het niet gezien maar ik ga op de uitslagen af. Een 4e plaats in de marathon en 1e overall getuigd toch niet van een behoudend gereden wedstrijd.
Maar desalniettemin een knappe prestatie en mijn felicitaties.

Misschien hebben andere vierspannen ook jonge pony`s ingezet waardoor ze niet op hun best reden.
Tilburg worden veel jonge pony`s ingezet omdat alles voor kwalificaties enz. voorbij is .

Luisindepels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:48

Yeahh Ewoud!!!

Beter als in Denemarken... waar zenuwen en voorzichtigheid hem nog partten speelde!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:33

Gefeliciteerd Tamara, geweldig wat een resultaat, wat zal je genoten hebben.
Ben je al een beetje bijgekomen Knipoog

sanneshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:31

Het was weer topweekend! Ben achteraf wel moe, van achter iedereen aanrennen met die hindernissen. Maar moet zeggen, ze liepen ook echt super!!!! Haha!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 00:05

Gefeliciteerd Tamara en de rest natuurlijk! Super gedaan.

BD, Ik denk dat je eerst een verder moet kijken dan je neus lang is voor je dit soort opmerkingen plaatst. Dankzij de regels van de knhs mocht er deze wedstrijd gestart worden. Die regels zijn er niet voor niks en zijn ook absoluut niet overtreden.
Martien weet heus wel heel goed waar hij mee bezig is en ik, als oppas op de andere pony, denk dat hij een heel verstandige keuze heeft gemaakt.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 00:29

laura2span schreef:
BD, Ik denk dat je eerst een verder moet kijken dan je neus lang is voor je dit soort opmerkingen plaatst. Dankzij de regels van de knhs mocht er deze wedstrijd gestart worden. Die regels zijn er niet voor niks en zijn ook absoluut niet overtreden.

Ik heb het ook niet gehad over regels overtreden, en de rest staat hierboven al uitgelegd.
Misschien moet jij nog leren lezen?;)
Het is gewoon een mening, die mag hier toch gegeven worden.
Na verluid ben ik niet de enigste....

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:31

BlackDevils schreef:
laura2span schreef:

Ik heb het ook niet gehad over regels overtreden, en de rest staat hierboven al uitgelegd.
Misschien moet jij nog leren lezen?;)
Het is gewoon een mening, die mag hier toch gegeven worden.
Na verluid ben ik niet de enigste....

je bent de enige die het zegt dus waar is je `groepje`die het nog meer zegt laat die het dan ook maar in dit topic zeggen