Willem W Boko test positief op doping

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissie

Willem W Boko test positief op doping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 12:46

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... &pid=67810
rtvnoord.nl

GRONINGEN - Tijdens de Groninger Sweeptakes is in het bloed van het paard Willem W Boko van Hugo Langeweg uit Schagerbrug morfine aangetroffen.

Het paard moest na zijn zege naar de controle, waar de verboden stof werd aangetroffen. Het is niet de eerste keer dat een paard van Langeweg positief test. Langeweg trainde, na een eerdere positieve dopingtest, lange tijd paarden op naam van zijn schoonvader.

RZDLover

Re: Willem W Boko test positief op doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:56

ohooo Bloos!

moet hij nu zijn titel inleveren ofzo?

Jeetje Scheve mond

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:00

Dom dom dom.... Waarom doet ie dat nou weer ? :S

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:00

Als dat zo is: Eigen schuld, dikke bult....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:01

ON -> VN

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 13:01

Van de sweapstakes wel geloof ik, van de Derby volgens mij niet. Maar had al wel gehoord dat hij al ze prijzengeld moet inleveren, en dat was al best veel Tong uitsteken

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 13:05

Baxter schreef:

Het is morfine wat gebruikt is, en dat is dus pijnverlichtend dus worden ze heel loom van.
Waarschijnlijk gebruikt omdat die thuis te heet was, het blijft toch een hengst he. Alleen het zat met de sweapstakes nog steeds in hem en dat is niet zo slim

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:13

Chrissie_ schreef:
Baxter schreef:

Het is morfine wat gebruikt is, en dat is dus pijnverlichtend dus worden ze heel loom van.
Waarschijnlijk gebruikt omdat die thuis te heet was, het blijft toch een hengst he. Alleen het zat met de sweapstakes nog steeds in hem en dat is niet zo slim

ja precies....

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:16

maar als hij er loom van wordt en er zat toch nog wat morfine in zijn lijf, hoe kan hij dan zo goed presteren?

Ik bedoel.. als hij loom wordt, wordt hij trager toch?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:23

RZDLover schreef:
maar als hij er loom van wordt en er zat toch nog wat morfine in zijn lijf, hoe kan hij dan zo goed presteren?

Ik bedoel.. als hij loom wordt, wordt hij trager toch?

Lijkt mij ook...

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:24

Of beter hanteerbaar Knipoog

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 17:24

Jola schreef:
Of beter hanteerbaar Knipoog

ja dat kan wel, maar dat 'temperament' kunnen ze dan toch weer beter gebruiken tijdens de wedstrijd denk ik? Waarom zou je een paard middelen geven waarvan het rustiger wordt als het een belangrijke wedstrijd moet lopen?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 18:59

Morfine maakt niet zozeer loom, als dat het de pijn verdooft.
Wie weet loopt het dier zo door een kreupelheid/spierpijn/zweepslag heen?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:00

Chrissie_ schreef:
Baxter schreef:

Sorry? Waar haal jij deze informatie vandaan?

Het lijkt mij dat als je de kampioen van Nederland ben, je niet even morfine gebruikt om een hengst rustig te krijgen en dan niet de wachttijden in de gaten houd zodat het er bij een koers nog in zit?

Dat valt niet onder ' niet zo slim' , bij deze koers is van te voren bekend dat er een dopingcontrole was dus het lijkt mij dat jouw verhaal zeer onwaarschijnlijk is.

Verder lijkt speculeren over de reden waarom Morfine is toegedient mij nog niet eens aan de orde omdat de contra-expertise nog niet is uitgevoerd... Lachen

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:02

het is niet zo slim want dit was zijn laatste kans. als het ndr de regels hanteert is hij nu al zijn vergunningen kwijt. ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 21:32

ruitje schreef:
Verder lijkt speculeren over de reden waarom Morfine is toegedient mij nog niet eens aan de orde omdat de contra-expertise nog niet is uitgevoerd... Lachen

sorry, wat is een contra- expertise Blond

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:18

vraag ik me ook af RZDlover Knipoog Lachen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 00:00

Een tegenonderzoek door een deskundige

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:41

Paard Willem W. Boko blijkt positief

AMSTERDAM - Een dopingmonster van de ‘Sweepstakes’ winnende Willem W Boko, bleek bij onderzoek in Frankrijk, alsmede contra-expertise in Engeland, positief.

Volgens woordvoerder van het bondsbureau Draf en Rensport, Joop van der Zee, zijn er sporen van morfine aangetroffen. Hugo Langeweg junior meende voor een raadsel te staan.

“Het is in zijn totaliteit een raar verhaal. De mogelijkheid dat van ons paard na zijn winnen te Groningen een dopingmonster zou worden afgenomen is zo ongeveer honderd procent.”

Dat houdt in dat bij de meest geävanceerde onderzoeks-laboratoria van Europa de pakkans ook honderd procent is.”Ook de vaste stalveterinair, dokter Geitenbeek, staat voor een raadsel'', stelde naderhand Langeweg junior. “Voorlopig hebben we geen idee hoe de stof in het paard is gekomen en ook niet wat daarvan eventueel de bedoeling zou zijn geweest.”

Bron: www.telesport.nl

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:07

Erg vreemd, zeker als je al weet wat je kan verliezen.
Mits er natuurlijk vijanden op de loer liggen, en het paard even onbeschermd zou zijn geweest, dat lijkt mij dan het meest logische. Bloos
Het komt in vele sporten voor, zelfs bij de jeugd.
Onlangs een moeder die pony's van andere drogeerde, dus zou ik er niet van opkijken.
Rede te meer om je paard in de gaten te houden tijdens wedstrijden Knipoog

super_arnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 22:56

De twee kwartfinales van het Kampioenschap der vierjarigen hadden op Duindigt de aandacht moeten opeisen. Het gesprek van de dag ging echter niet over de sportieve prestaties van de winnaars, maar over een nieuwe spraakmakende dopingzaak waarmee de Nederlandse Draf- en Rensport is geconfronteerd. Willem W Boko (foto), tophengst uit Stal Langeweg, won op 1 juli in Groningen de klassieker de Sweepstakes. Vrijdag maakte de Vereniging NDR bekend dat het paard zowel bij de expertise in het lab in Newmarket als contra-expertise in Frankrijk positief is getest op morfine. De stof staat vermeld op de lijst verboden stoffen die de NDR hanteert. Willem W Boko won na zijn zege in Groningen ook op Duindigt de Derby. De uitslag van de dopingcontrole na de Derby is nog niet bekend. Verantwoordelijk trainer Hugo Langeweg staat voor een raadsel. ‘Willem W Boko is niet behandeld. Onze dierenarts Erwin van Gijtenbeek werkt niet met morfine. Het is de zwaarste pijnstiller, paarden vallen ervan in slaap dus het is zinloos om het toe te dienen. Ik heb geen idee wat er is voorgevallen. We gaan alles zorgvuldig na en sluiten niets uit. Misschien heeft het lab een fout gemaakt, we willen het DNA van de test vergelijken met het DNA van Willem W. Misschien is er een monster verwisseld.’ Binnen de drafsport kan Langeweg niet op al te veel steun rekenen. Langeweg domineert al jaren de uitslagen. De successen rijgen zich aaneen, maar de trainer wekt zelden een tevreden indruk. Hij uit altijd veel kritiek op de in zijn ogen matig functionerende NDR. Nu de stal voor de vijfde maal in vijf jaar wordt geconfronteerd met een positieve dopingtest, heeft het entrainement de schijn tegen. De trainer zelf realiseert zich dat er grote problemen zijn. ‘De NDR heeft mij in het verleden steeds laten vallen. Ik ben een keer met Ibuprofen betrapt. Ook toen stond ik voor een raadsel, maar in Zweden waren er vergelijkbare gevallen. Daar heeft de organisatie een eigen onderzoek ingesteld en kunnen bewijzen dat de betrokken trainers geen blaam trof. Hier gebeurde dat niet. De Ibuprofen-zaak staat gewoon op mijn lijst, net als een positieve test met de zogeheten ‘milkshakes.’ Ook toen rammelde het aan alle kanten, maar ik werd wel gestraft. Ik kan alleen maar afwachten.’ De zaak dient volgende maand bij het tuchtcollege van de NDR. Er hangt Langeweg opnieuw een lange schorsing boven het hoofd. In Wassenaar ging het werk door. De Noord-Hollandse stal won met Virgill Boko de serie van het Vierjarigenkampioenschap. Virgill Boko is de een jaar oudere broer van Willem W. De andere afdeling was voor Victor Lavec van trainer Paul Hagoort.

bron hhtp://www.dehoefslag.nl/

het zou wel erg laag zijn als iemand anders WWB Morfine heeft gegeven, Langeweg wist van tevoren dat de kans 99,9% was dat hij naar dopingcontrole zou moeten:S wie is er dan zo stom om doping te gebruiken... en het is niet de 1e keer dat Langeweg hiermee word gepakt, maar ik heb het idee dat dit niet de fout is van LW...

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 00:35

Morfine kan ook juist exciterend werken, sommige paarden reageren met een enorme loopdrang. Maar goed, als je vervolgens wint en positief test, ben je nog nergens.
Misschien is het toegediend via een lokaal preparaat, of dagen eerder in combi met bv domo. Van morfine is erg weinig bekend w.b. wachttijden, dus kan me wel voorstellen dat Gijtebeek zich er niet aan heeft gewaagd.
Misschien iemand op stal die slordig omging met z'n eigen 'medicatie'?