Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Vivaldi wint Pavo Cup vijfjarigen
Vivaldo volgt op de voet
De strijd om de Pavo Cup ging vanmiddag tussen twee KWPN-hengsten: Vivaldi (Krack C x Jazz pref) onder Hans Peter Minderhoud en Vivaldo (Polansky x Montecristo) onder Mirelle van Kemenade-Witlox. Uiteindelijk kreeg Vivaldi de allerhoogste punten: twee maal een 10 van gastruiters Carl Hester en Seth Boschman. Met een totaal van 382 punten was hij daarmee de winnaar. Vivaldo volgde op de voet met 380,5, met een 10 van Seth Boschman en een 9.5 van Carl Hester. Seth Boschman: “Ik had een supergevoel op allebei. Ik heb eigenlijk weinig te zeggen, anders dan dat beide hengsten écht fantastisch zijn te rijden.”
Carl Hester keert met een goed gevoel terug naar Engeland. “Vivaldi is de beste vijfjarige waar ik ooit op heb gezeten, hij is goed voorwaarts en heeft zo’n enorme motor dat je eigenlijk alleen maar hoeft te sturen. Ik denk dat ik hem maar mee naar huis neem!”
De derde plaats was voor de beste ruin van de Pavo Cup, Vontango B (Contango pref x Jazz pref ) onder Madeleine Witte-Vrees. Carl Hester was erg te spreken over de ruin. “Die gaat later pirouettes voor een 10 maken.” Vierde werd de derde KWPN-hengst in de finale Johnson met Hans Peter Minderhoud, die Seth Boschman vergeleek met een blaasmachine vanwege de enorme power van de hengst. De beste merrie van de Pavo-strijd was Vironia onder Christa Laarakkers. “Net een Rolls Royce”, aldus Hester. KWPN-hengst Citango (Contango pref x Jazz pref) onder Nars Gottmer werd zesde. Carl Hester noemde de hengst een belofte voor de toekomst.
Citaat:Westpoint overtuigend winnaar Pavo Cup vierjarigen
KWPN-hengsten nummers 1 en 2
Zo juist heeft de KWPN-goedgekeurde hengst Westpoint (Jazz pref x Michelangelo) overtuigend de Pavo Cup gewonnen bij de vierjarige dressuurbeloftes (foto). De hengst ging na de eerste finaleronde al aan de leiding met 177 punten.
In de finale was het mooi gelijk verdeeld met drie hengsten en drie merries, die dan ook in twee groepen van drie door testruiters Seth Boschman en Carl Hester werden gereden. Als eerste waren de merries aan de beurt: Winoa (Jazz pref x Flemmingh pref) onder Bart Veeze- derde in de tussenstand, Wendolyn II (Briar x Donnerhall) onder Emmelie Scholtens, voorlopig vierde en Wodini (Gribaldi keur x Zeoliet keur), onder Alex van Silfhout, vijfde na het ochtendprogramma. Carl Hester was erg te spreken over de merries. “Ik houd van paarden die uit zichzelf naar voren willen, en dat deden ze alledrie heel goed.”
Daarna waren de drie hengsten aan de beurt: Karolus van Wittenstein (Krack C x TCN Partout), onder Patrick van der Meer voorlopig zesde, en de KWPN-hengsten Wynton onder Madeleine Vrees-Witte (tweede na het eerste finale-onderdeel) en Westpoint onder Emmelie Scholtens.
Seth Bosman gaf 95 punten aan Karolus: “Een superfijn paard met veel talent, die super schakelt en een fijn opwaartse galop heeft.” Met de 90 punten van Carl Hester was het totaal van 347 punten goed voor de uiteindelijk derde plaats.
Seth Boschman gaf ook 95 punten aan Wynton. “Ik vond de hengst mooi fris en actief en heel fijn te bewerken!” Met wederom 90 punten van Carl Hester kwam de eindscore van Wynton op 351,5 punten, oftewel de tweede plek. Met een totaal van 362 was Westpoint overtuigend kampioen. De ‘lieveling’ van Emmelie Scholtens kreeg 85 punten van Seth Boschman, maar met name Carl Hester was lyrisch over zijn rit op de Jazz-zoon. “Ik heb een bijna perfect rondje gereden en dit was zeker één van mijn allerfijnste ritten op een jong paard. De kracht komt bij hem echt van achter en hij loopt mooi bergopwaarts. Westpoint heeft absoluut aanleg voor het hogere werk en is dan ook een paard voor de toekomst. Ik heb de hele rit met een glimlach op mijn gezicht gereden en ik had mijn creditcard al gereed. Maar ik ben bang dat jullie hem niet zullen laten gaan…”, aldus de Brit die de ultieme 10 gaf aan Westpoint.
Met drie keer 195 punten van de gastruiters gaf dus de stand na de eerste finaleronde de doorslag voor de nummers één, twee en drie. De vierde plaats was voor Winoa (345), Wodini werd vijfde (342) en de zesde plaats was voor Wendolyn II (327,5). De beste ruin bij de vierjarigen was Walkman (Rhodium x Goodtimes) onder Leonie Bos (16de).
Sjoert schreef:http://www.kwpn.nl
kwpn.nl
Gisteren heeft de hengst Westpoint (Jazz pref x Michelangelo) overtuigend de Pavo Cup gewonnen bij de vierjarige dressuurpaarden.(foto).
In de finale was het mooi gelijk verdeeld met drie hengsten en drie merries, die dan ook in twee groepen van drie door testruiters Seth Boschman en Carl Hester werden gereden.
Met een totaal van 362 was Westpoint overtuigend kampioen. De ‘lieveling’ van Emmelie Scholtens kreeg 85 punten van Seth Boschman, maar met name Carl Hester was lyrisch over zijn rit op de Jazz-zoon. “Ik heb een bijna perfect rondje gereden en dit was zeker één van mijn allerfijnste ritten op een jong paard. De kracht komt bij hem echt van achter en hij loopt mooi bergopwaarts. Westpoint heeft absoluut aanleg voor het hogere werk en is dan ook een paard voor de toekomst. Ik heb de hele rit met een glimlach op mijn gezicht gereden en ik had mijn creditcard al gereed. Maar ik ben bang dat jullie hem niet zullen laten gaan…”, aldus de Brit die de ultieme 10 gaf aan Westpoint.
Bij de vijfjarige dressuurpaarden ging de strijd om de Pavo Cup ging vanmiddag tussen twee KWPN-hengsten: Vivaldi (Krack C x Jazz pref) onder Hans Peter Minderhoud en Vivaldo (Polansky x Montecristo) onder Mirelle van Kemenade-Witlox. Uiteindelijk kreeg Vivaldi de allerhoogste punten: twee maal een 10 van gastruiters Carl Hester en Seth Boschman. Met een totaal van 382 punten was hij daarmee de winnaar. Vivaldo volgde op de voet met 380,5, met een 10 van Seth Boschman en een 9.5 van Carl Hester. Seth Boschman: “Ik had een supergevoel op allebei. Ik heb eigenlijk weinig te zeggen, anders dan dat beide hengsten écht fantastisch zijn te rijden.”