Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110984
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 10:57

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=9307&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

Op een opvallende wijze konden de Nederlandse springruiters zich donderdagavond voorbereiden op de ontknoping van de landenwedstrijd, vrijdag. Ze moesten op last van de organisatie eten bij een gastgezin.

,,Dat komt natuurlijk niet zo heel goed uit'', zei bondscoach Rob Ehrens. ,,Liever houden we ons eigen ritme aan. Uit respect voor de organisatie werken we echter mee aan dit project. Ik hoop alleen niet dat er te veel afleiding voor de jongens is.''

Alle deelnemende landen zijn, min of meer, verplicht hun afspraak in dit opzicht na te komen. Ehrens: ,,Dan past het dat wij het ook doen. Ik moet zeggen, de vorige keer was het heel leuk, maar toen was het niet de avond voor een beslissende wedstrijd. Als ik echter merk dat één land zich niet aan de afspraak houdt, dan doen we het de volgende keer niet meer.''

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:11

Als dan idd iedereen maar heeft aangeschoven gisteravond. Hoe verzinnen ze het Verward.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:15

wat is hier het nut van? De achterliggende gedachte. Ik kan dit absoluut niet rijmen met topsport. Zouden die gastgezinnen allemaal wel op doping zijn gecontroleerd. Straks krijg je macaronie voor gezet met epo erin. Verzin eens wat. Tjongejongejonge
Laatst bijgewerkt door oosterhoff op 17-08-07 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:16

ROFL Huilen van het lachen

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:17

De cultuur van het betreffende land leren kennen?? Het imago van de ruiter opkrikken?? Buitenstaanders bij de paardensport betrekken??
Ik snap het ook niet helemaal en vind het ook bijzonder ongelukkig gepland.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110984
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 11:17

oosterhoff schreef:
wat is hier het nut van? De achterliggende gedachte. Ik kan dit absoluut niet rijmen met topsport. Zouden die gastgezinnen allemaal wel op doping zijn gecontroleerd. Straks krijg je macaronie voor gezet met epo erin. Verzin eens wat. Tjongejongejonge


ROFL Zo kun je het inderdaad ook bekijken.
Hopelijk zijn ze er inderdaad allemaal op ingegaan. Het zou toch niet eerlijk zijn als de Zwitsers of Duitsers vroeg naar bed zijn gegaan Nagelbijten / Gniffelen

Als het nou op de vooravond van het EK was geweest, dan had ik het nog kunnen begrijpen.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:20

Wedden dat er een paar "hoofdpijn" hadden in het duitse en zwitserse kamp. Alleen wij vergooien wellicht onze medaille kansen weer door braaf mee te doen.

Doping in het eten, daar had ik ng niet eens aan gedacht maar dat kan ook in het hotel gebeuren als iemand dat echt wil.

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:22

dit vind ik wel erg laf om te zeggen het was meschien niet logisch om het gisteren te doen maar jullie zijn erg voorbarig met je mening

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:24

Wat ik me overigens afvroeg, mocht Leon Thijssen mee gisteravond. Anders zat die in zijn uppie in het hotel met alle andere eenzame achtergebleven reserves te genieten van het feit dat zij niet mee mochten.

Wellicht kunnen ze in de toekomst de reserveruiters voor dit soort zaken inzetten. Zitten ze waarschijnlijk niet op te wachten maar die kunnen zich beter een avondje opofferen dan het team zelf.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:26

Wij kennen ondertussen de Duitsers redelijk met hun mentaliteit.

Dat van die doping is niet eens zo ver gezocht. Mijn ex-werkgever was topbasketbal coach en die heeft weleens verteld wat allemaal wel en niet gegeten mocht worden door zijn spelers vlak voor een wedstrijd en daar werd je niet vrolijk van wat allemaal NIET mocht. Dat was een ontbijt van echt bijna water en droog brood en fruit.

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:28

net of wij nederlanders zo goede mentaliteit hebben

in geesteren anders niet was zeer laf maar dat doet er niet toe grooste gedeelte hier heeft gewoon een hekel aan duitsers;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110984
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 11:29

Hekel aan de Duitsers? Hoe kom je daar nou bij?
Mijn favoriet voor de individuele titel is notabene een Duitser Haha!

Het gaat er gewoon om dat dit niet goed is gepland Lachen Dat we allemaal een hekel aan Duitsers hebben is gewoon onzin.

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:31

dat het niet goed gepland is geef ik toe ja maar sommige reacties vind ik nergens op slaan

en jij duid op goldfever?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16012
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:33

oosterhoff schreef:
wat is hier het nut van? De achterliggende gedachte. Ik kan dit absoluut niet rijmen met topsport. Zouden die gastgezinnen allemaal wel op doping zijn gecontroleerd. Straks krijg je macaronie voor gezet met epo erin. Verzin eens wat. Tjongejongejonge


Volgens mij kunnen die ruiters best EPO krijgen want de paarden worden gecontroleerd Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110984
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 11:33

Ja Goldfever inderdaad.

Ik neem wel aan dat geen enkel team blij is met het etentje. Of het nou de hollanders zijn of de duitsers.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:34

Ik heb heel veel bewondering voor veel duitse ruiters. Ik ga speciaal vroeg naar concours om Isabel te zien trainen als het toegankelijk is.
Maar je moet toegeven dat er toch altijd wel allerlei verdachte toevalligheden met duitsers zijn als er een EK of WK is.

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:36

mijne ook nou ja zijn schoonzusje anders jessica kurten

daar kunnen de ruiters niks aan doen. Nou ja meschien wel maar meeste ligt toch bij de organistaTIE

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:46

janderegelaa schreef:
oosterhoff schreef:
wat is hier het nut van? De achterliggende gedachte. Ik kan dit absoluut niet rijmen met topsport. Zouden die gastgezinnen allemaal wel op doping zijn gecontroleerd. Straks krijg je macaronie voor gezet met epo erin. Verzin eens wat. Tjongejongejonge


Volgens mij kunnen die ruiters best EPO krijgen want de paarden worden gecontroleerd Knipoog


Ik kan je verzekeren dat de ruiters ook zeer streng worden gecontroleerd. Zij moeten op verzoek hun agenda voor maanden bekend maken en dan worden ze op de meest vreemde mometen gecontroleerd. Meen dat Gerco of Imke ooit tijdens een etentje met familie ofzo in een restaurant is gecontroleerd. Zij moeten het ook meteen melden als zij medicatie hebben gebruikt. Thomas Fuchs of Fruhman igg een Oostenijker is onlangs nog positief getest op medicatie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16012
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:55

Ook raar eigenlijk, wat kunnen zij nu beter met doping!?

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:14

Als de Nederlandse bondscoach er niet op had gestaan dat iedereen meeging naar dat etentje hadden er ook een heleboel nederlanders vast spontaan hoofdpijn gekregen. Clown

shron_silver

Berichten: 1540
Geregistreerd: 13-10-05

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:44

Jemig, dit gaat wel een beetje ver zeg. vind het zomaar raar eigenlyk

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:45

janderegelaa schreef:
Ook raar eigenlijk, wat kunnen zij nu beter met doping!?

Betere prestaties leveren, dingen langer vol houden.
Vind dit wel erg raar, wat is de achterliggende gedachten idd?
En er kan idd makkelijk doping in het eten zijn gegaan, nee dit vind ik wel echt bizar.. Koe
Edit: stel dat je elke avond voor wedstrijd iets speciaals moet eten en doen, kan dan niet? Als je bijgelovig bent he. Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:30

Dit en de reacties lezend krijg ik de indruk dat alleen de oganisator denkt dat sport verbroedert Haha!

'..alle Menschen werden Brüder' tududuudu etc.

Je weet wel, spórt, van sportiviteit Knipoog

Topsport dient ook in dit opzicht een voorbeeld te zijn.

hc

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:20

Sport verbroedert, sport VERLOEDERT

Huertecilla

Berichten: 26917
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Ruiters met tegenzin naar gastgezin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:48

daniella74 schreef:
Sport verbroedert, sport VERLOEDERT


Als sport spórt is niet. Het probleem is dat de meeste deelnemers niet voor ontspanning, plezier of persoonlijke uitdaging sport beoefenen. Het samen met je paard presteren wat jullie kunnen, of overtreffen met dikke pret = winnen maar dat is ergens zoek geraakt. Bij de (dressuur)paarden'sport' wel heel erg.
Ik heb vaste en diepe wortels in de motorsport en natuurlijk ook dat is ménsen'werk', maar tot op GP-niveau véél sportiever. Na bikkelharde duels op haren en snaren feliciteren die mannen elkaar uitbundig al in de uitloopronde. Vorig jaar leende een team zelfs een speciale voorvork uit aan een concurrerend team omdat die in de trainingen al hun spullen platgereden hadden. Waarom kan dat wel??? De financiële belangen daarbij zijn nota bene veel VEEL groter.

¡Ga toch lekker gezellig eten! 'Freude macht spass'

hc