Jeroen Devroe opnieuw Belgisch kampioen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jeroen Devroe opnieuw Belgisch kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 09:15

http://www.galop.be/newsarticle.php?id=3922
galop.be

Voor de derde maal op rij wint Jeroen Devroe met Paganini het Belgisch kampioenschap dressuur, al was het ditmaal wel een dubbeltje op z’n kant... Devroe won de eerste proef en nam daar meteen duidelijk afstand van eerste achtervolgster Françoise Hologne (Born). De Waalse pakte de twee volgende proeven voor Jeroen Devroe, maar het verschil was telkens zo miniem dat Devroe met zijn procentuele voorsprong in de Grand Prix alsnog zijn titel kon verlengen. Françoise veroverde net als vorig jaar zilver. Stefanie Vantieghem (Nachim) pakte brons.

‘Dit was het kampioenschap van de pech en ik ben blij dat we het volgehouden hebben tot het einde’, aldus Jeroen Devroe : ‘Paganini kampte met een lichte blessure en tot overmaat van ramp stelden we voor het BK nog een spierverzuring vast. De omstandigheden waren dus alles behalve ideaal. Allemaal factoren waarmee ik rekening moest houden, daarom reden we ook zeer behouden. Uiteindelijk heeft de ervaring ons als eerste over de eindstreep getrokken’, aldus een opgeluchte Devroe die sportief erkende dat Françoise Hologne wellicht de morele overwinnaar was : ‘daarom vind ik het spijtig voor haar, ze verdiende ook om dit BK te winnen. Zij gaat nu met veel vertrouwen naar het EK, ik heb nog wat werk voor de boeg, zo besluit Jeroen Devroe.

Deertje

Re: Jeroen Devroe opnieuw Belgisch kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:54

nou, ik was weer eens beschaamd dat ik Belg was, wederom zo'n getrek en gesleur (ook van de belgische kampioen) wij hebben in Belgie nog veel werk voor de boeg want het was echt schandalig wat ik gisteren gezien heb......

Dan zat Stephanie er nog best van allemaal op. Die probeerde haar paard zo netjes mogelijk voor te stellen. Proficiat daarvoor

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:02

Met die woorden doe je Peter Spahn tekort, ook hem zie je nooit trekken en sleuren ook al gaat er soms wat fout. Wat hij presteert met zijn Fryso Huys paarden, daar kunnen veel zgn. topruiters met warmbloedpaarden een voorbeeld aan nemen.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:08

Begrijp ik nou goed dat hij ondanks een lichte blessure en een spierverzuring van zijn paard, beide bij hem bekend voor de wedstrijd toch gewoon start? Verward
Dat is wel uhm, apart...volgens mij zou ik met mijn paard dan nog geen B proef starten, laat staan 3 dagen GP. De gezondheid van je paard is toch het belangrijkste...of zou dat moeten zijn

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:12

Dat dacht ik ook meteen toen ik het las dat je niet start met een paard dat niet 100% inorde is!

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:19

@horsyfries: Wat ik wel bij Peter gezien heb zijn enorm veel missers en geen enkele reeks wissels om de pas die goed gingen, het paard bleef ongelofelijk hoog in zijn kruis, gooide met veel protest zijn kont in de lucht en alle wisselseries zagen er alles behalve bevestigd uit en gingen compleet de mist in. Ok, dit is een momentopname en hij was zeker niet de enige, maar ik vond dat dit toch wel wat tegenviel op Grand Prix niveau.
Al moet ik wel zeggen dat het inderdaad knap is wat hij met deze fries doet, maar ik had er veel meer van verwacht.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:13

Citaat:
Paganini kampte met een lichte blessure en tot overmaat van ramp stelden we voor het BK nog een spierverzuring vast. De omstandigheden waren dus alles behalve ideaal. Allemaal factoren waarmee ik rekening moest houden, daarom reden we ook zeer behouden.

Hier trok ik dus ook zo'n Rolleyes ogen van!!
Hopelijk houdt Paganinni hier niet teveel van over, maar het zegt weer genoeg over België als dressuurland...

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:22

Ja...want zeer behouden een GP proef rijden is echt niet zwaar voor het paard natuurlijk Clown

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:20

Toke schreef:
Citaat:
Paganini kampte met een lichte blessure en tot overmaat van ramp stelden we voor het BK nog een spierverzuring vast. De omstandigheden waren dus alles behalve ideaal. Allemaal factoren waarmee ik rekening moest houden, daarom reden we ook zeer behouden.

Hier trok ik dus ook zo'n Rolleyes ogen van!!
Hopelijk houdt Paganinni hier niet teveel van over, maar het zegt weer genoeg over België als dressuurland...

Waarom over België? Persoonlijk zegt het mij meer over mr. Devroe dan over België.

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:28

Luckystory schreef:
Waarom over België? Persoonlijk zegt het mij meer over mr. Devroe dan over België.

Omdat hij Belgisch kampioen is... Okee, dat wil niet zeggen dat iedereen in België zo bezig is (totaaaal niet), maar het geeft wel weer hoe de top er in België uitziet: nogal eum, triest... Ik kan me niet voorstellen dat de toppers in Nederland of Duitsland zo iets zouden (kunnen) doen. Ze zouden alleszins niet winnen. We hebben ook niet echt (veel) topruiters. Oo man, hoe graag ik wel niet zou willen dat België ietsjes meer paardrijland wordt... We hebben goeie paarden, maar naar mijn oordeel niet genoeg topruiters.. (Ik zal proberen er persoonlijk iets aan te doen Knipoog Loool Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:35

Niet in belgie alleen hoor ik zag op outdoor gelderland ook paarden die beter niet zouden starten.Het heeft ons ook zeer verbaasd dat de jury niet ingreep.

Maar eerlijk gezegd begrijp ik uit het stukje dat het paard net genezen is?
Er staat kampte met een blesure.Dus dat is verleden tijd.En vlak voor de Bk had hij een spierverzuring.Dus waarschijnlijk heeft hij niet voldoende kunnen trainen.

Zo lees ik het stukje hoor.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:36

sympie schreef:
@horsyfries: Wat ik wel bij Peter gezien heb zijn enorm veel missers en geen enkele reeks wissels om de pas die goed gingen, het paard bleef ongelofelijk hoog in zijn kruis, gooide met veel protest zijn kont in de lucht en alle wisselseries zagen er alles behalve bevestigd uit en gingen compleet de mist in. Ok, dit is een momentopname en hij was zeker niet de enige, maar ik vond dat dit toch wel wat tegenviel op Grand Prix niveau.
Al moet ik wel zeggen dat het inderdaad knap is wat hij met deze fries doet, maar ik had er veel meer van verwacht.

Je hebt alleen de kür gezien blijkbaar? Ik reageerde op je opmerking dat je je schaamde dat je Belg was om "dat getrek en gesleur" en ook al maakte zijn paard in de Kür iets teveel fouten, je kunt niet van Peter zeggen dat hij trekt en sleurt zonder te liegen. Ik vind het een beetje flauw dat je nu over andere dingen begint omdat je blijkbaar ook beseft dat je opmerking wel erg kort door de bocht is.

En over verwachtingen gesproken, ik verwacht nu wel héél veel als ik jou een keer in de ring ga zien! Tong uitsteken

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:39

nee, ik vind mijn opmerking nog altijd terrecht, en ja, ik heb alleen de kur gezien, en je moet nu niet denken dat ik iets tegen peter heb, omdat hij met een Fries rijdt.
En ik heb ook niet gezegd dat hij aan het trekken was, correctie; heb gezegd dat er veel getrek en gesleur was maar heb geen namen genoemd (buiten Jeroen dan)dus je moet je niet zo aangevallen voelen hoor. Knipoog
Ik had gisteren zelf gezegd tegen iemand dat het knap was dat hij dit met een fries doet.........
En ik zeg niet dat het simpel is he, ik weet zelf ook wat het is een serie wissels om de pas rijden, maar in het algemeen was het niveau weer enorm laag en ik had er toch veel meer van verwacht.....
het spijt mij als ik er zo over denk.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:42

We zitten met zijn allen op jou te wachten.....

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:46

was je daar ook gisteren? Je kan mij nu toch niet vertellen dat er goed gereden werd he? Als onze belgische trots met 69% uit de kur komt, dan hebben wij in Belgie toch nog veel werk denk ik dan, en ik vind mezelf echt niet beter hoor

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:54

sympie schreef:
was je daar ook gisteren? Je kan mij nu toch niet vertellen dat er goed gereden werd he? Als onze belgische trots met 69% uit de kur komt, dan hebben wij in Belgie toch nog veel werk denk ik dan, en ik vind mezelf echt niet beter hoor

Blijkbaar wel want anders vind je het niet nodig om commentaar op anderen te geven....

Als je het allemaal zo goed weet dan weet je ook dat Jeroen Devroe al veel hoger gescoord heeft en je hebt de verklaring ook nog kunnen lezen waarom het nu wat minder ging. Misschien is het juist wel héél knap dat hij onder deze omstandigheden zelfs nog 69 % scoort!
Vergeet niet dat het BK voor enkele jaren nog een lichte tour kampioenschap was simpelweg omdat er geen zware tour combinaties waren. Nu waren ze er nog niet eens allemaal en toch halen er al een aantal rond de 65 %. In mijn ogen is dat een goed begin.
Afkraken is gemakkelijk, maar bekijk het ook eens van de andere kant?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:00

ja, da versta ik allemaal wel, en de beste stuurlui staan aan wal, maar ik zeg maar wat ik zie he. Het is natuurlijk knap dat we aan 74 combinaties komen in de lichte tour. Het is toch een teken dat we op goede weg zijn....maar we zijn er gewoon nog niet, en ik zag Jeroen echt niet graag rijden gisteren sorry.....
En ik vind mezelf echt niet fanatisch hoor, moet je niet denken, maar je mag toch een mening hebben?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:05

sympie schreef:
ja, da versta ik allemaal wel, en de beste stuurlui staan aan wal, maar ik zeg maar wat ik zie he. Het is natuurlijk knap dat we aan 74 combinaties komen in de lichte tour. Het is toch een teken dat we op goede weg zijn....maar we zijn er gewoon nog niet, en ik zag Jeroen echt niet graag rijden gisteren sorry.....
En ik vind mezelf echt niet fanatisch hoor, moet je niet denken, maar je mag toch een mening hebben?

Ja hoor, maar het zou fijn zijn als die mening ook een beetje doordacht was en rekening hield met de omstandigheden... Er staat toch ook nergens dat hij zo geweldig gereden heeft en dat het super ging?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:13

Nou, iedereen heeft zijn voor en tegenstanders zullen we dan maar zeggen, anders kunnen we blijven in discussie gaan..... Knipoog en ik hoor zoveel verhalen van de belgische top( team) bij ons op stal dat je er toch wel een (voor)oordeel over hebt geef ik eerlijk toe. Bloos
Train je zelf bij peter misschien? (gewoon uit nieuwschierigheid), zie dat je zelf ook met friesen traint Knipoog

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:22

Nee, ik train niet bij Peter maar zie hem wel vaak genoeg aan het werk om zeker te weten dat hij rijdt op een manier waar héél veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:31

nou, dan wil ik best mijn mening herzien en hoop ik dat hij in de toekomst toch op het bk -podium komt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:32

sympie schreef:
nou, dan wil ik best mijn mening herzien en hoop ik dat hij in de toekomst toch op het bk -podium komt.

Dat hoopte ik dit jaar al... Knipoog

Gayle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:34

Wat goed! Gefeliciteerd.

RobvdPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:37

Ach wat, sympie heeft honderd procent gelijk.
Het was een erg zwak BK, en waarom zou dat niet mogen gezegd worden ?
Wat Peter Spahn betreft, dat vind ik een fijne ruiter, maar zijn kampioenschap
viel helemaal in het water. Een slappe GP, slechte GPS, en een waardeloze kür.
Jammer, maar het was niet anders.

Rob

Helliepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:03

horseyfries schreef:
Blijkbaar wel want anders vind je het niet nodig om commentaar op anderen te geven...

Dit vind ik toch maar een rare opmerking... Alsof je alles beter moet kunnen voor je er een mening over mag hebben?

"Ik vind dat een slechte film." -"Kan jij er een betere maken?"
"Ik vind dat niet lekker" - "Kun jij dat beter klaarmaken misschien?
"Slecht geacteerd" - "Doe het zelf 'ns beter!"
Zo werkt het toch niet?

Ik kan Jeroen Devroe zeker niet evenaren, maar daarom kan ik toch wel zeggen dat ik vind dat de Belgische top maar mager is? Ik kijk gewoon naar wat wij voorstellen op Europees en Internationaal gebied...