Brandweer redt twee paarden uit sloot

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Brandweer redt twee paarden uit sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 17:55

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/18292/B ... sloot.html
waldnet.nl

Woensdagochtend heeft de brandweer van Drachten een paard uit de sloot bij Smalle Ee gered. De dienstdoende brandweerploeg werd rond 10.40 uur gealarmeerd. Met behulp van twee brandweerslangen en een stuk touw wist men het dier uit de sloot te halen.

Een fotograaf van 112Drachten.nl merkte ter plaatse op dat zo'n 50 meter verderop nog een paard in de sloot lag. Op dezelfde wijze werd ook dit dier uit de sloot gered. Beide paarden hebben waarschijnlijk de hele nacht in het water gestaan. Twee toeristen uit Zeeland hadden de brandweer gealarmeerd.

Adri

Re: Brandweer redt paard uit sloot ,verderop nog een.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 19:22

Kan het niet genoeg zeggen, waaromplaatsen sommige Nederlanders geen omheining, het is niet de eerste keer en de laatste keer dat dit voorvalt. Het ergste zijn de paarden die daar telkens de dupe van zijn. Ook de brandweermannen moeten telkens uitrukken, ik denk dat zij meer paardenvriend zijn als de eigenaars die geen omheining plaatsen rond de sloten.

LiNdA1986

Re: Brandweer redt paard uit sloot ,verderop nog een.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:06

Nou het gebeurd steeds vaker lijkt wel.
En inderdaad Adri, waarom plaatsen ze dan geen omheinig, dan gebeurd dit niet...

Annash
Blogger

Re: Brandweer redt twee paarden uit sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:42

-> VN.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:42

Alweer! Het gebeurt de laatste tijd nogal vaak.. Scheve mond

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:43

Sommige sloten worden gebruikt voor drinkwater, bij ons zit er geen omheining om heen omdat ook de schapen er moeten drinken , maar het gebeurt wel vaak jah

renske1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:48

IK vraag me af hoe ze er dan in komen? Zijn de oevers soms heel steil.
Maar dat ze er zelf niet uitkomen vand ik ook raar, of zijnde sloten zo diep?
In ieder geval, het zou handeger zijn om een omheining te plaatsen, maar dan zit je dus weer met dat drinkwater... Maarja ,een echte paardenliefhebber gaat toch wel elke dag (of vaker )voor zijn paard het water verversen? Party!!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:47

renske1000 schreef:
IK vraag me af hoe ze er dan in komen? Zijn de oevers soms heel steil.
Maar dat ze er zelf niet uitkomen vand ik ook raar, of zijnde sloten zo diep?
In ieder geval, het zou handeger zijn om een omheining te plaatsen, maar dan zit je dus weer met dat drinkwater... Maarja ,een echte paardenliefhebber gaat toch wel elke dag (of vaker )voor zijn paard het water verversen? Party!!

er in is niet zo moeilijk hoor Knipoog vanlaatst was het bij mij ook gebeurt.. ik liep met mn merrie langs een hengst ( zat een sloot tussen.. ) mijn merrie was hengstig.. en ja.. hij sprong dus de sloot in.. achten mijn pony aan gezwommen.. gelukkig wel zelf er uit gesprongen Knipoog anders was ik er achter aan gegaan om hem er uit te krijgen Knipoog en ook als de kant van het water nat is door de regen word het modderig.. vaak drinken ze steeds op dezelfde plek.. en dan word het heel glad en drassig.. glijdennze zo de slooter in...

Edit; er uit komen kan meestal niet zomaar.. er licht vaak veel drab op de bodem.. dus ze kunnen zich niet af zetten.. en al doen ze het wel.. t water houd ze ook tegen... en als ze tegen een blubberig gladde wand aan springen komen ze ook niet ver Knipoog