Nederlanders in middenmoot dressuur eventing

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Nederlanders in middenmoot dressuur eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 18:11

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=9119
knhs.nl

Na het eerste onderdeel van de eventing testwedstrijd in Hong Kong, de dressuur, zijn de beide Nederlanders in de middenmoot geëindigd. Jan van Beek (Rijsbergen) staat met Troy achtste, terwijl Madeleine Brugman (Bornerbroek) met Marengo negende staat. De Duitser Dirk Schrade staat met Grand Amour aan de leiding.

Het miezerde uit de grauwe wolken die boven het stadion hingen, dat omgeven is door wolkenkrabbers. De temperatuur is nog steeds boven de 30 graden en de luchtvochtigheid hoog. In de dressuurproeven bleken de paarden geen last te hebben van de warmte, maar de ruiters des te meer. Met hun hoge hoeden en donkere dressuurrokken was het voor hen afzien. Na het beëindigen van de dressuurproeven waren de blouses die zij onder hun rijjassen dragen doorweekt alsof ze zo onder een douche vandaan kwamen.

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nederlanders in middenmoot dressuur eventing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 18:12

Citaat:
Na het eerste onderdeel van de eventing testwedstrijd in Hong Kong, de dressuur, zijn de beide Nederlanders in de middenmoot geëindigd. Jan van Beek (Rijsbergen) staat met Troy achtste, terwijl Madeleine Brugman (Bornerbroek) met Marengo negende staat. De Duitser Dirk Schrade staat met Grand Amour aan de leiding.

Het miezerde uit de grauwe wolken die boven het stadion hingen, dat omgeven is door wolkenkrabbers. De temperatuur is nog steeds boven de 30 graden en de luchtvochtigheid hoog. In de dressuurproeven bleken de paarden geen last te hebben van de warmte, maar de ruiters des te meer. Met hun hoge hoeden en donkere dressuurrokken was het voor hen afzien. Na het beëindigen van de dressuurproeven waren de blouses die zij onder hun rijjassen dragen doorweekt alsof ze zo onder een douche vandaan kwamen.
Jan van Beek begon sterk en geconcentreerd aan zijn proef en Troy werkte goed mee. In de galop mist het jonge en nog onervaren paard nog net even de kracht om de oprichting van begin tot einde vast te houden. "Ik ben best tevreden over de inzet die mijn paard toonde. Het kost Troy alleen nog net te veel moeite om constant bovenin te blijven lopen", aldus Van Beek. Martin Lips viel hem bij: "Ik was blij dat de concentratie zo optimaal bewaard bleef".
De bondscoach van de eventing ruiters was iets minder tevreden over de rit van Madeleine Brugman. "Ik had er op gerekend dat zij onder de 50 zou scoren en dan is 55.20 net iets te veel", vond Lips. Brugman had zelf een verklaring: "Ik ben ook niet echt tevreden, maar in de voorbereiding hadden we er op gerekend om op de avond voor de dressuur een cross training te doen. Daarin had Marengo zich even moeten inspannen en zou er in de dressuurring net iets meer rust zijn geweest. Die rust ontbrak nu ietwat en dat is jammer, omdat er meer in had gezeten wanneer die tyfoon geen roet in het eten had gegooid wat die crosstraining betreft".


Uitslag na eerste onderdeel (dressuur):

1) Dirk Schrade (Dui) - Grand Amour - 48.80
2) Anna Junkmann (Dui) - Cancun - 51.20
3) Caroline Moore (Eng) - Don Giovanni II - 51.60
8) Jan van Beek (Rijsbergen) - Troy - 54.60
9) Madeleine Brugman (Bornerbroek) - Marengo - 55.20

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: Nederlanders in middenmoot dressuur eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 23:22

Spannend hoor....