Calvin en Blitz blijven vechten

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 10:02

http://www.gelderlander.nl/rivierenland ... 721161.ece
gelderlander.nl

Calvin en Blitz vechten voor elkaar. De jongen is ziek, zijn pony heeft een ernstige hersenbeschadiging na een mishandeling. De familie uit Nieuwegein is ontroostbaar, zeker nu Blitz zo’n steun is voor de doodzieke zoon.

Het was liefde op het eerste gezicht. Calvin en Blitz. De 13- jarige jongen en de 3-jarige pony. Het beestje legde meteen zijn hoofd op de schouder van de ernstig zieke Calvin, die schildklierkanker heeft. Het is dan 11 juli. Wat als een feestdag begint voor het gezin Van Oene in Nieuwegein wordt al snel een drama. De moeder van Calvin: „Het beest was uitgeput en ondervoed, toen hij gebracht werd.
Vanaf de eerste dag is de dierenarts er geweest. Hij is ziek geworden en zijn neus begon te bloe­den. Ik had vanaf het begin al het gevoel dat het beest niet goed in zijn vel zat. We hebben het laten onderzoeken door een dierenkliniek.”

Calvin is stapelgek op zijn pony: „Hij is niet koppig, hij is heel lief. Al moet-ie nog wel veel leren. Het is wel zielig dat hij ziek is.” Het is het ‘eerste grote dier’ voor hem.„We hebben twee honden, twee katten en drie konijnen.”
Het getob blijft en afgelopen maandag komt de uitslag. Het nieuws is een schok voor het gezin: het paard is ernstig mishandeld door de vorige eigenaar.

„ De breuken in zijn hoofd zijn onderzocht. Het kwam niet door een trap van een paard of omdat hij ergens tegenaan gelopen is. Er is geslagen met een hard voorwerp.

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 10:02

Citaat:
Calvin en Blitz vechten voor elkaar. De jongen is ziek, zijn pony heeft een ernstige hersenbeschadiging na een mishandeling. De familie uit Nieuwegein is ontroostbaar, zeker nu Blitz zo’n steun is voor de doodzieke zoon.

Het was liefde op het eerste gezicht. Calvin en Blitz. De 13- jarige jongen en de 3-jarige pony. Het beestje legde meteen zijn hoofd op de schouder van de ernstig zieke Calvin, die schildklierkanker heeft. Het is dan 11 juli. Wat als een feestdag begint voor het gezin Van Oene in Nieuwegein wordt al snel een drama. De moeder van Calvin: „Het beest was uitgeput en ondervoed, toen hij gebracht werd.

Vanaf de eerste dag is de dierenarts er geweest. Hij is ziek geworden en zijn neus begon te bloe­den. Ik had vanaf het begin al het gevoel dat het beest niet goed in zijn vel zat. We hebben het laten onderzoeken door een dierenkliniek.”
Calvin is stapelgek op zijn pony: „Hij is niet koppig, hij is heel lief.
Al moet-ie nog wel veel leren. Het is wel zielig dat hij ziek is.” Het is het ‘eerste grote dier’ voor hem.„We hebben twee honden, twee katten en drie konijnen.”
Het getob blijft en afgelopen maandag komt de uitslag. Het nieuws is een schok voor het gezin: het paard is ernstig mishandeld door de vorige eigenaar.
„ De breuken in zijn hoofd zijn onderzocht. Het kwam niet door een trap van een paard of omdat hij ergens tegenaan gelopen is. Er is geslagen met een hard voorwerp.
Zijn kop is gewoon ingeslagen, het is niet te geloven. De schedel is verbrijzeld met een hard voorwerp. We zijn er kapot van en Calvin helemaal. Als we Blitz nu laten liggen, heeft hij 10 procent kans om te overleven.”

Het verdriet is dubbel, want de moeder maakt zich ook grote zorgen om haar zoon. „Toen ze elkaar voor het eerst zagen, was dat heel ontroerend. Ik dacht ‘twee gemankeerden’. Het kost Calvin veel energie. Hij vecht voor de pony en de pony voor hem, zo lijkt het.
Het is eigenlijk een wonder, zo vecht Blitz. Daarom willen we er alles aan doen om het beestje te la­ten opereren. Calvin is er met de gedachten helemaal niet meer bij.
Deze week mocht hij van een tv-programma een wens doen en zodoende was hij op bezoek bij de luchtmacht in Soesterberg. Nor­maal vindt hij dat fantastisch, maar hij sprak alleen maar over zijn pony. De luchtmacht vond dat zo zielig dat ze spontaan een inzamelingsactie gehouden hebben.”
De operatie vindt maandag plaats in de Dierenfaculteit in Utrecht, Dit weekend wordt het beestje nog onderzocht. „ Het kost heel veel geld, we gaan uit van 10.000 euro. Er moet een speciaal team aan te pas komen. Het is fijn dat mensen trouwens meeleven, want wij zien het soms niet meer zit­ten.”
Onderzoek wees uit dat de mishandelingen recent zijn. Toch heeft mevrouw Van Oene geen contact gezocht met de Opheusdenaar: „ Ik zit vol emotie, maar behandel toch liever de officiële weg door een procedure te starten.”

Voor de eerste eigenaar van het paard, José Quack uit Malden, is het verhaal eveneens een nachtmerrie.Ze ondersteunt de familie Van Oene waar ze kan.
„Ik heb het verkocht aan de man uit Opheusden. Die wilde een paard voor aangespannen rijden.
Hij vroeg de hoogte, de kleur.

Toen hij bij me kwam, wilde hij ook wel andere pony’s. Maar hij nam Blitz mee. Ik dacht wel ‘hij doet het misschien wel voor de handel’. Maar aan de buitenkant kun je niet zien hoe iemand is.”
Toen José Quack het verhaal van de familie hoorde, was de Malden­se helemaal van slag.
„Hoe kan iemand zoiets doen?
Waarschijnlijk om verzekeringsgeld op te strijken. Het is bewezen door deskundigen dat de breuken die hij in de schedel heeft, gebeurd is bij de eigenaar in Opheusden.
Maar bewijs het maar eens. Het is extra erg dat Blitz zo’n grote steun is voor hun zoon. Het is een walgelijk verhaal. Te gek voor woorden.
Ik rijd deze week veel heen en weer om ze te steunen. Gelukkig doen anderen dat ook, heb ik ge­hoord. Er is al wat ruchtbaarheid aan gegeven. Marco Borsato zou een bijdrage leveren en Anky van Grunsven. Het kost ook zo enorm veel geld.”

Blitz heeft ook een eigen webpagina: http://www.freddysruitersport.nl/dieren ... 0blitz.htm

mara1
Berichten: 705
Geregistreerd: 03-09-06

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:07

Verschrikkelijk voor de mensen, het jochie en de pony!!
Geweldig dat er zoveel mensen zich er voor inzetten!

miekske

Berichten: 4377
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Reek

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:08

OMG Bloos! Dat iemand zo iets doet..
iig heel veel sterkte voor de familie van Calvin! En maar hopen dat Blitz het overleeft!

natasja50

Berichten: 713
Geregistreerd: 06-04-05
Woonplaats: omgeving Winterswijk

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:09

Laatst bijgewerkt door natasja50 op 06-08-07 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lynn

Berichten: 707
Geregistreerd: 31-07-07
Woonplaats: Sint Anthonis (NB)

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:10

Aah, wat sneu! Scheve mond Maar echt fantastisch van de mensen dat ze helpen! OK dan!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:11

woooow wat verschrikkelijk!
Hopen maar dat blitz het overleefd!

paddington

Berichten: 2489
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:16

Ik hoop dat Blitz het overleeft...
Wat een zieke mensen heb je toch op deze wereld Boos!

Ik wens Calvin en familie veel sterkte in deze moeilijke tijd...

Simba_
Berichten: 1359
Geregistreerd: 28-06-07

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:17

Ooh wat vreselijk allemaal !
Heel erg veel sterkte !
We duimen voor Calvin en Blitz, ze moeten allebei weer beter worden !

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:20

ik hoop zo dat blits het overleeft
en wat super dat er al zoveel mensen een donatie hebben gedaan

ik duim mee voor calvin en blitz dat ze beide weer helemaal beter worden

Djaleesa

Berichten: 4432
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:22

Verschrikkelijk verhaal zeg!
Hopen dat ze allbei weer helemaalgezond worden!
Super van die mensen wat zeer allemaal voor doen.

Ik wens Calvin en familie veel sterkte in deze moeilijke tijd.

adnil35

Berichten: 1639
Geregistreerd: 12-04-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:25

Jemig... wat een verhaal... krijg er gewoon de rillingen van....

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:27

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 29-02-24 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:29

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

JML
Berichten: 263
Geregistreerd: 23-04-07

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:29

*in shock*
Onvoorstelbaar dat dit soort dingen gebeuren, soms begrijp ik er helemaal niets meer van.
Hoop dat er nog wat vechtlust over is. Ik wens de familie veel sterkte en de pony natuurlijk ook.

happyfever

Berichten: 557
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: West-Vlaanderen

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:35

oooooooooooowwwwwwww dit is echt VERSCHRIKKELIJK!!!
ik weet dat vele pony's veel steun kunnen bieden(heb ook zoiets meegemaakt)!
ik hoop echt dat ze allebij dat ze opknappen.
zal ook wel iets storten denk ek als ek mag van men ouders.
wrm hou je een pony als je hem toch maar pijn doet kvind het echt VRESELIJK!!!
ik wezns jullie nog veel steun toe en succes met de operaties!

hoefjus Elena & Happy

Huilen Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig Verdrietig

donjalover

Berichten: 267
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: den haag

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:36

Boos! wat een misdadiger die man die het lieve beestje mishandeld heeft. zouden ze met hem ook moeten doen.
geen enkel dier hoort zo mishandeld te worden. hopelijk lukt het de dieren kliniek hem helemaal op te knappen. Huilen
ik wens de familie en calvin zelf het allerbeste en hoop dat beiden weer kerngezond zullen worden en nog lang van elkaar kunnen genieten.
beiden verdienen die kans Knipoog
lieve calvin en lieve blitz vecht voor elkaar........... Go jij! Go jij!

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:37

Zit dit hier met open mond te lezen, wat een zieke mensen zijn er toch op de wereld, voelt drang opkomen om die oude eigenaar zijn eigen hersenpan in te slaan, wat gij neit wilt dat u geschiet, doe dat ook een ander niet! Sorry voor de verwoording!

Wat een triest verhaal, ik ga duimen voor Calvin en Blitz, dat ze samen heel veel kracht mogen hebben om er een beetje bovenop te komen, gaat nu donatie doen dit gaat me echt aan het hart.

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:37

Wat een aangrijpend verhaal, vandaag wordt de pony dus geopereerd? Hopelijk gaat het goed! *duimen*

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:38

Jeetje!

Duimt ook..

Voor beide veel sterkte!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:41

Die mensen waren afgelopen week bij ons op stal, ze zochten stalling voor als de pony weg mag bij de Faculteit. Sneu hoor...

ladymagic
Berichten: 1105
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:41

Wat een aangrijpend verhaal, duimen dat alles goed komt met die twee!!!

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Calvin en Blitz blijven vechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:41

Wat vreselijk.. Scheve mond Welke zieke geest doet zoiets nu?!
Ik duim ook mee dat Calvin & Blitz er beide bovenop komen!!
Is er ook een donneer (bel)lijn?

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:45

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 29-02-24 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 10:45

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 29-02-24 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt