Twintigste nationale titel voor Chardon

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Twintigste nationale titel voor Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 20:29

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=9039
knhs.nl

Twintig keer Nederlands kampioen worden, dat kunnen in de sport maar heel weinig mensen zeggen. Vierspanrijder IJsbrand Chardon zorgde zondag in Beekbergen voor dit huzarenstukje. Sinds 1983 behoort hij tot de absolute top, in binnen- en buitenland trouwens.

Chardon (Den Hoorn) kon zich in de afsluitende vaardigheidsproef meer permitteren dan het ene foutje dat hij uiteindelijk maakte: ,,Op hindernis zeven, we moesten de heuvel af, het rechter achterpaard tikte er een balletje af.” Hij moest daardoor de overwinning in het CAI aan de Australiër Boyd Exell laten, maar in de eindklassering van het NK bedroeg het verschil met Koos de Ronde (Zwartewaal) bijna tien punten. Op de derde plaats eindigde Mark Weusthof (Rossum) , net voor Harry de Ruyter (Kessel).

,,Ik ben ontzettend trots”, sprak Chardon. ,,Op mijn paarden, op mijn hele team, op mijn sponsor de Greenery, zonder wie ik nooit op dit niveau zou kunnen presteren. De concurrentie wordt steeds sterker, maar ik blijf ze nog steeds voor.”

Hoewel de omstandigheden op het Riant Equestrian Centre door de regenval steeds zwaarder waren geworden, bleef er sprake van een eerlijke wedstrijd. ,,Ze hebben uitstekende omstandigheden gecreeërd zodat zowel de nummer één als de nummer laatst uit de voeten kon. Een groot compliment voor de organisatie, die mensen hebben een topprestatie geleverd. En het publiek heeft genoten, ik heb hier nog nooit zoveel mensen gezien. Iedereen heeft lol, er is nergens trammelant geweest. Dit was pure reclame voor de mensport. De NOS heeft drie dagen het NK uitgezonden, daar zijn wij heel blij mee.”

Lees hier het hele bericht.

Cayenne

Re: Twintigste nationale titel voor Chardon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 20:29

Citaat:
Twintig keer Nederlands kampioen worden, dat kunnen in de sport maar heel weinig mensen zeggen. Vierspanrijder IJsbrand Chardon zorgde zondag in Beekbergen voor dit huzarenstukje. Sinds 1983 behoort hij tot de absolute top, in binnen- en buitenland trouwens.

Chardon (Den Hoorn) kon zich in de afsluitende vaardigheidsproef meer permitteren dan het ene foutje dat hij uiteindelijk maakte: ,,Op hindernis zeven, we moesten de heuvel af, het rechter achterpaard tikte er een balletje af.” Hij moest daardoor de overwinning in het CAI aan de Australiër Boyd Exell laten, maar in de eindklassering van het NK bedroeg het verschil met Koos de Ronde (Zwartewaal) bijna tien punten. Op de derde plaats eindigde Mark Weusthof (Rossum) , net voor Harry de Ruyter (Kessel).

,,Ik ben ontzettend trots”, sprak Chardon. ,,Op mijn paarden, op mijn hele team, op mijn sponsor de Greenery, zonder wie ik nooit op dit niveau zou kunnen presteren. De concurrentie wordt steeds sterker, maar ik blijf ze nog steeds voor.”

Hoewel de omstandigheden op het Riant Equestrian Centre door de regenval steeds zwaarder waren geworden, bleef er sprake van een eerlijke wedstrijd. ,,Ze hebben uitstekende omstandigheden gecreeërd zodat zowel de nummer één als de nummer laatst uit de voeten kon. Een groot compliment voor de organisatie, die mensen hebben een topprestatie geleverd. En het publiek heeft genoten, ik heb hier nog nooit zoveel mensen gezien. Iedereen heeft lol, er is nergens trammelant geweest. Dit was pure reclame voor de mensport. De NOS heeft drie dagen het NK uitgezonden, daar zijn wij heel blij mee.”

Internationaal staat Chardon er eveneens rooskleurig voor. Eerder dit jaar won hij al drie keer een WK-kwalificatiewedstrijd, in Windsor, Zelhem en Aken. ,,Ik heb een geweldig seizoen achter de rug, kan mij de komende weken op de jongere paarden gaan concentreren. De resterende WK-wedstrijden kan ik gerust laten schieten.”

Uitslag vaardigheidsproef: 1. Hans Heus (Eerbeek) 0,00, 2. Koos de Ronde (Zwartewaal) 3,00, 3. Harry de Ruyter (Kessel Lb) 3,00, 4. IJsbrand Chardon (Den Hoorn) 3,00, 5. Edwin van der Graaf (Honselersdijk) 6,46, 6. Herman ter Harmsel (Rijssen) 6,73, 7. Ad Aarts (Liessel) 7,23, 8. Mark Weusthof (Rossum) 7,37, 9. Ton Monhemius (Halfweg) 7,94, 10. Peter de Ronde (Zwartewaal)

Eindstand NK vierspannen: 1. Chardon 121,78, 2. Koos de Ronde 131,61, 3. Weusthof 144,19, 4. De Ruyter 146,68, 5. Monhemius 147,81, 6. Heus 152,29, 7. Ter Harmsel 157,90, 8. Van der Graaf 158,77, 9. Aarts 159,23, 10. Peter de Ronde 166,10, 11. Piet de Ronde (Zwartewaal) 185,56, 12. Edwin Spek (Putten) 233,14.

Eindstand CAI Beekbergen: 1. Boyd Exell (Australië) 119,87, 2. Chardon 121,78, 3. Daniel Wurgler (Zwitserland) 122,28, 4. Christoph Sandmann (Duitsland) 123,65, 5. Jozsef Dobrovitz (Hongarije) 123,66, 7. Koos de Ronde 131,61, 8. Weusthof 144,19, 9. De Ruyter 146,68, 10. Monhemius 147,81.

Eindstand tweespannen: 1. Ben Gosschalk 113,23, 2. Raymond Letteboer 117,10, 3. Mieke van Tergouw (Beekbergen) 117,37, 4. Tom Engbers 117,58, 5. Zoltan Nyul (Hongarije) 119,97.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:40

Was heel erg goed, ik was erbij Haha!

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:47

Het was vet, wij waren er ook met de meeting Ja

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:13

Super voor hem Haha! Zag het op tv.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:02

Wat een organisatie zeg. En wat een pech met het weer. Een stukje verderop hadden ze gisteren geen druppel terwijl het in Beekbergen regelmatig flink nat was.
Jammer dat de uitslagen van de pony's hier niet vermeld worden.

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:35

Ik vond het een mooie wedstrijd. Was er zaterdag bij de marathon. Ik was er om Ton Monhemius aan te moedigen en toch netjes dat hij nog 5e is geworden. Span wat hij had was vrij nieuw.
Foto's van de marathon staan op mijn site.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 00:30

Leuk voor Chardon, hele prestatie!

KirstenUna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:22

Echt goed! weer gewoon!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:24

Chardon is gewoon de allerbeste vierspanrijder. Heb hem aantal keer in het echt mogen aanschouwen en ik vind het er altijd zo gaaf uitzien. Echt super, van harte!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 07:19

PARDON Chardon???????? De NOS heeft 3 dagen lang het uitgezonden??? Mag ik effe lachen???? Ja, één nieuwsberichtje en één samenvatting en that's it.

Zo'n man verdient beter!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 08:20

Ik had ook niet anders verwacht van de NOS Huilen van het lachen