De bewoners van een woning in het buitengebied van Uden schrokken zich zaterdagmorgen een hoedje toen zij de gordijnen open schoven. Toen zij naar buiten keken zagen zij hun paard in het zwembad achter de woning staan. Het beest stond tot aan zijn middel in het water.
De brandweer moest eraan te pas komen om het dier heelhuids uit het zwembad te halen. Brandweerlieden hebben het zwembad leeg gepompt en daarna met strobalen en een picknicktafel een helling gemaakt waarover het paard zelfstandig uit het zwembad kon klimmen.
Nadat alles in gereedheid was gebracht klom het dier onder luid aplaus van de eigenaar, zijn gezin en de brandweerlieden direct uit het zwembad. Het beest is ter plekke nog onderzocht door een dierenarts maar bleek niets aan het avontuur over gehouden te hebben.
Vermoedelijk is het paard als gevolg van schrik na onweer en hevige regenval het zwembad in gelopen. De brandweerlieden kregen na hun inspanningen van de familie nog een kop koffie aangeboden.
Hoe kan een paard nou zo in een zwembad lopen? Er zit toch een hek oid tussen neem ik aan? Mooi werk van de brandweerlieden, mooi dat het paard niks heeft
Echt super knap van de brandweermannen! Echt zielig voor het paard! Maar goed dat hij er niks aan over gehouden heeft! Ik vind het echt super van de brandweermannen!
Denk dat doordat ie d'r in is gesprongen/gelopen.. ofzo. Er al veel water uit is gegaan.. Maar ik vind het echt zielig! Wow! wat brandweermannen niet kunnen! Maar gelukkig is ie ongedeerd!
En jeetje, natuurlijk zullen die mensen wel gewoon een afgesloten weide of stal hebben. Alsof ze hun paard los in de tuin laten lopen... Paarden ontsnappen nou eenmaal wel eens.
Gelukkig goed afgelopen je schrikt je wezeloos en je moet er niet aan denken als er geen water in het zwembad had gezeten .
Onze dochter (mariskaLover hier op bokt) heeft met haar paard nu alweer zo'n twee jaar terug ook in het water gelegen Dit stukje stond toen in de krant. Ik krijg er nog de kriebels van als ik de foto zie
Paard uit vaart getild Maarssen - Vrijdag in de namiddag reed de berijdster Bo Herber met haar paard Ivanhoe op het fietspad van de Maarsseveensevaart, op nog geen 300 meter van de stal Welgelegen. Waarschijnlijk door een passerende vrachtauto schrok het paard zo, dat het met de berijdster en al te water ging. De berijdster kon snel de kant bereiken, het paard bleef achter. De gealarmeerde brandweer van Maarsseveen/ Tienhoven en Maarssen probeerde in een droogpak het paard in het water bereiken wat niet direct lukte. Het dier liet zich niet vangen en verzette zich hevig. Tussen de wachtende auto’s stond ook een kraan van Verburgt uit Nieuwerbrug op een oplaadwagen. Na verzoek om hulp, verplaatste de machinist de kraan bij de Maarsseveensevaart. Het paard raakte inmiddels uitgeput en gaf zich over. Met singels om het lijf van het paard werd het sterkvermoeide dier uit het water gehesen. Na tien minuten knock-out in het gras te hebben gelegen kwam het dier weer bij en stond op eigen kracht op. Na afloop bedankte berijdster Bo de kraanmachinist voor zijn hulp. Bij navraag vertelde mevrouw Baas van stal Welgelegen dat het bijzonder goed gaat met Ivanhoe en het paard lekker buiten loopt.
Hoe kan een paard nou zo in een zwembad lopen? Er zit toch een hek oid tussen neem ik aan?..
Uit blinde paniek kan een paard heel appart reageren, ik denk dat dit zo'n geval is. Hij zal waarschijnlijk heel erg geschrokken zijn neem ik aan, door de draad en het zwembad ingelopen per ongeluk. Althans, dit denk ik.
Zoiets zag ik laatst ook op televisie, maar dan was het geen paard maar een koe (volgens mij) En hebben ze verschillende pogingen gedaan om het dier eruit te trekken, maar telkens viel het dier weer terug! Dus hebben ze ook het zwembad leeggepompt en met strobalen een soort helling gemaakt.
Ik denk dat dat paard zo erg is geschrokken dat hij/zij over de omheining is gesprongen, of uitgebroken!
En toen dacht: Hej een zwembad, laat ik daar eens in gaan!
* ik zie het helemaal voor me; Eigenaar ligt te zonnebaden, paard staat langs het zwembad. Paard maakt een bommetje. eigenaar: ik heb nog zo gezegt! GEEN BOMMETJE!! * Whahaha fantasie speelt weer flink op
Even ter informatie, ken de eigenaren. Er is zeker wel omheining, zeker weten! Erg zielig natuurlijk. Hopelijk heeft hij er niks aan overgehouden en springt hij de sloot nog gewoon..!!
En nog iets, komt wel vaker voor zoiets, enkele jaren terug lag mijn (vorige) pony bij de vorige eigenaar in het zwembad.. Gebeurd vaker dus..
Goed dat het zo vlot verlopen is allemaal (het paard uit het zwembad halen dan toch, of hij er vlot in is gegaan weten we ook niet he) Hopelijk komt iedereen snel weer bij, zal inderdaad wel schrikken zijn!
Het halster zit wel niet helemaal comfortabel denk ik op de derde foto