paarden temmen prombleem jongeren

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

paarden temmen prombleem jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 08:29

lesilla

Re: paarden temmen prombleem jongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:34

Interessant, Toen ik met de da langs een zorgboerderij kwam, was er altijd eentje die agressief uit de hoek kwam, en het paard zette hem echt op zijn plaats als hij in die emotie zat. En als hij lief was gaf het paard troost. Was echt tof om te zien

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 08:39

Oww, project brabant Lachen schoolpaard waarmee ik sprong afgelopen half jaar werd ook ingezet voor dat project Lachen. Heb er zelf weinig van mee gekregen, maar wel top dat het goed blijkt te werken!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 08:46

laatst zei nog iemand me dat, bij aflevering van oprah geloof ik. Dat mensen met problemen een paard hun been moesten optillen. Ze kregen als het gelukt was een heel goed gevoel over zichzelf

ik heb ook hele moeilijke jeugd gehad en was zeker niet de gemakkelijkste, maar paarden waren altijd mijn troost. van heel kleins af aan al, wist mijn hele omgeving dat ik gek was van paarden, overal als ik er 1 zag wilde ik die aaien en ben al vrij jong begonnen met rijden.

Denk dat er idd een grote kern van waarheid in zit en dat zulke projecten bij veel jongeren werken.
Je leert omgaan met ander levend wezen, leert respect voor te krijgen, en dat als je aarig bent tegen ze en goed voor zorgt, dat je hoop liefde voor terug krijgt

( misschien dat ik daarom juist die probleem gevallen altijd heb, ik heb daar veel meer voldoening mee, dan met een " kant & klaar" paard. Ook de rest van mn opvangbeestjes, op 1 huisdier na heb ik alles gevonden en opgevangen, heerlijk gevoel als zo`n beestje s`nachts tegen je aankruipt en tevreden gaat spinnen op je buik)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:12

Jah, het gaat in het leven om geven en nemen. Probleemjongeren hebben vaak wel het één en ander meegemaakt en dit lijkt mij wel een goed initiatief. Lachen Liefde geven en het onvoorwaardelijk terug krijgen. Het idee krijgen dat niks met geweld moet, maar met veel geduld en aardig zijn. Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:42

Ja paarden kunnen mensen een hele hoop leren,alleen beseffen niet veel mensen dat en krijgen paarden het vaak niet terug.