Laatste paardenslachterij VS blijft dicht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 09:04

08 jul 2007 12:24

In de VS worden geen paarden meer geslacht voor humane consumptie. De laatste slachterij blijft op last van de rechter dicht.

Cavel International Inc., in handen van Belgen, mag niet meer open in afwachting van verdere rechtsgang. Het bedrijf moet zijn activiteiten staken als gevolg van een nieuwe wet van de staat Illinois, die import, export, bezit en slacht van paarden ten behoeve van humane consumptie verbiedt.

Cavel slachtte zo'n 1.000 paarden per week. Een klein deel van het vlees ging naar Amerikaanse dierentuinen, het merendeel werd uitgevoerd naar landen waar paardenvlees op het menu staat. De slachterij is zo'n 20 jaar in functie geweest.

Bron: Agrarisch Dagblad

Lynn_Nikita

Re: Laatste paardenslachterij VS blijft dicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:07

wss halen ze het vlees nu uit buurlanden of importeren het.
ik ben niet tegen slacht, ik ben tegen manier hoe het op sommige plaatsen gebeurd. net als hier 1000 per week, dat is lopende band werk.
Als het op rustige manier gebeurd, paarden niet te lang op transport moeten, en goed verzorgd zijn verder heb ik niet zoveel problemen mee ( ook al eet ik het absoluut niet)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 17:06

Ze eten het in Amerika niet. Maar ze hebben langzaam aan alles al eerder gesloten waardoor alle paarden die geslacht moesten worden daar heen gingen en dus lopende band werk werd.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 22:16

Ik ben ook niet tegen slacht, maar het ligt aan de manier hoe het dier geslacht wordt...

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:52

ik ben zeker niet voor het slachten van paarden maar door het feit dat er geen paarden meer mogen geslacht worden is het wel moeilijk om paarden van de hand te doen die geslacht moeten worden (voorbeeld afgekeurde renpaarden en sportpaarden)en daardoor veelal door amateurs zelf worden geslacht op barbaarse manier. Vind ik veeeel erger. Ik zou de slachterij open laten blijven.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:58

ja ik weet niet wat ik hier van moet denken , er is nu geen een slager meer in heel Amerika?
wat doen ze dan als er een paard geslacht moet , gaat het paard dan op transport?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:59

paarden zullen nu wel geslacht worden bij een gewone slachterij denk ik

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:52

op youtube kan je filmkes vinden wat er gebeurd met de paarden die niet gelsacht mogen worden.

Ze worden dus eerst verhandeld voor zeer weinig geld aan amateurslachters die ze gewoon door het hoofd schieten.

Heel weinig van de ex sportpaarden worden opgenomen in een gezin waar hij een nieuw leven kan beginnen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:45

Ow ik heb een keer een filmpje gezien hoe het daar ging bij zo'n slachterij en ik ging zowat over m'n nek.Ben blij dat deze dicht is,helaas houd je het toch niet allemaal tegen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:50

wat onzettend raar dat er in de wijde omtrek daar geen plek is waar een paard uit zijn lijden kan worden verlost, op professionele manier...