Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Maar liefst tot drie keer toe werd Anky van Grunsven de afgelopen dagen tweede in Aken. Steeds achter haar grote rivale Isabell Werth. Met een lach keek ze desondanks terug op de afgelopen maanden. ,,Zilver én een kind erbij? Dat is veel mooier dan alleen maar goud.''
Van Grunsven beviel eerder dit jaar van een dochter. Ze had al een zoon. Sinds de wereldtitelstrijd van Aken, waar ze bijna een jaar geleden goud in de kür won, reed ze daardoor met Salinero maar drie topwedstrijden. ,,We hebben niet zo veel ritme. Ik maak me daar geen zorgen over.''
Ze is al geslaagd in de sport, hoeft niets meer te bewijzen. Tweevoudig olympisch kampioene, Europese- en wereldtitels, talloze wereldbekers. Toen ze recentelijk bij de nationale titelstrijd in Eindhoven haar rentree maakte bekende ze de sport eigenlijk nauwelijks te hebben gemist.
Toch is ze nog niet 'klaar' met de wedstrijden. Waarschijnlijk nog lang niet. In Hongkong kan ze volgend jaar haar derde individuele olympische titel op rij halen, ook bij de Wereldruiterspelen in Kentucky 2010 is het zeer wel mogelijk dat haar paard Keltec Salinero nog op topniveau presteert. En zolang dat het geval is stopt ze waarschijnlijk niet.
Ondanks de drie 'nederlagen' in Aken is Van Grunsven ook zeker niet kansloos voor de Europese titel, die ze in september in Turijn verdedigt. ,,Ik heb hier in al de drie proeven fouten gemaakt die ik normaal thuis niet maak. Zonder dat had ik hier niet verloren. In Italië zijn de omstandigheden straks geheel anders.''
De (onrustige) omstandigheden in Aken namelijk liggen Salinero niet. Volgens Sjef Janssen, bondscoach en echtgenoot, heeft Van Grunsven bovendien de jury niet mee. ,,Er zijn dingen gebeurd die ik niet begrijp. Ik kom hier nu al 20 jaar en altijd vertrek ik gefrustreerd op dit evenement. Gelukkig zit ik straks in de auto naast mijn kinderen, zet ik thuis de formule 1 en het wielrennen op en dan wordt het toch nog een mooie dag.''
Over het team in totaliteit was Janssen bijzonder te spreken. Debutant Hans Peter Minderhoud werd met Exquis Nadine negende in het eindklassement, Kirsten Beckers met Broere Jazz zelfs achtste. ,,Ze hebben hier boven verwachting gepresteerd. Alleen Hexagon's Ollright van Laurens van Lieren is zich zaterdag op de één of andere manier rot geschrokken en raakte het spoor bijster. Ik ga er van uit dat dit een incident is. Ollright is super in vorm, alleen is hij zich in Aken werkelijk kapot geschrokken''.
Love_Sophie schreef:heyitsme: Je hebt gelijk. Anky is voor veel mensen geen mens meer, maar een object. Ze haalt "toch" wel weer goud. Geen probleem. Ze is de beste, maakt niet uit dat ze lang uit de roulatie is geweest, ze moet presteren. En als je dan geen goud haalt, dan is er natuurlijk vanalles mis en krijg overal kritiek op.
Jammer eigenlijk, dat we het zo vaak zo zien. Anky is ook maar een mens. Ze heeft eigenlijk echt een geweldige comeback gemaakt! Hopelijk heeft de combinatie in Turijn haar oude vorm weer terug!
Barmat schreef:Maar om dan maar gelijk weer te gaan zitten mekkeren op de jury vind ik dan wel weer goedkoop hoor
denbine schreef:Barmat schreef:Maar om dan maar gelijk weer te gaan zitten mekkeren op de jury vind ik dan wel weer goedkoop hoor
Inderdaad mee eens. De Jury niet goed, de accomodatie niet goed. Volgens mij is hij de enige die erover klaagt.
Vind het jammer.
En natuurlijk rijd anky hete paarden, maar ze is niet de enige.
Het is knap dat nadat ze kort geleden een kind heeft gekregen weer hoog presteerd....maar haar eigen keuze, moet er verder ook geen heel supervrouw idee over gemaakt worden.
slowhandfh schreef:Anky is er wel even tussenuit geweest en natuurlijk is dat te gebruiken als excuus. Ook dat de jury niet helemaal naar haar hand stond, dat is Duitsland toch al gauw zo . Omdat haar trainingsmethoden niet goed worden bevonden daar. Ze brengt wel haar paarden met meer swung in de baan dan Werth. Maar zij was dit toernooi ook beter dan Anky. Als Anky weer meer getraind heeft en wat meer wedstrijden heeft gereden dan laat ze Werth wel achter zich.
Pipo schreef:[
Er zat maar 1 duitser in de jury, dus dat is onzin.
Citaat:De (onrustige) omstandigheden in Aken namelijk liggen Salinero niet. Volgens Sjef Janssen, bondscoach en echtgenoot, heeft Van Grunsven bovendien de jury niet mee.
Komt zijn minderwaardigheids-complex weer (over)- boven-drijven.Citaat:Volgens Sjef Janssen, bondscoach en echtgenoot, heeft Van Grunsven bovendien de jury niet mee
ceasario schreef:Pipo schreef:[
Er zat maar 1 duitser in de jury, dus dat is onzin.
Vergeet de tweede duitser Salinero niet.Citaat:De (onrustige) omstandigheden in Aken namelijk liggen Salinero niet. Volgens Sjef Janssen, bondscoach en echtgenoot, heeft Van Grunsven bovendien de jury niet mee.Komt zijn minderwaardigheids-complex weer (over)- boven-drijven.Citaat:Volgens Sjef Janssen, bondscoach en echtgenoot, heeft Van Grunsven bovendien de jury niet mee
Citaat:,,Zilver én een kind erbij? Dat is veel mooier dan alleen maar goud.''