Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Springruiter Gerco Schröder heeft vrijdag op het CHIO van Aken de Prijs van Nordrhein-Westfalen gewonnen, één van de zwaardere rubrieken van het evenement. De international uit Tubbergen haalde het succes op Eurocommerce Milano. Het leverde hem 16.500 euro op.
Eens te meer bewees Schröder in de tweede omloop zijn vakmanschap. Uiterst behendig stuurde hij zijn paard van hindernis naar hindernis, wat hem kostbare tijdwinst opleverde. ,,Ik wist dat ik snel moest zijn'', zei hij later. ,,Er kwamen namelijk nog enkele zeer goede ruiters na mij aan de start.''
Erkende grootheden als Ludger Beerbaum, Marcus Ehning en Meredith Michaels-Beerbaum reden zich stuk op de prestatie van Schröder. Van de vier overige dubbele ,,nullers'' werd Franke Sloothaak tweede. De voor Duitsland startende geboren Nederlander, kennelijk terug van weggeweest, kwam met Legurio niet in de buurt van de tijd van Schröder: 60,02 tegen 63,14.
De zege toonde eens te meer de grote mogelijkheden van de kleine Twentse ruiter. Formeel is de snelle en behendige Milano zijn tweede paard. In de landenwedstrijd van donderdag, mogelijk nog zwaarder dan de Prijs Nordrhein-Westfalen, draaide hij met Berlin mee in de top. Over twee manches maakte hij daar slechts één springfout.
Sloothaak, met Walzerkönig in 1989 winnaar van de GP Aken, onthulde naderhand op verzoek van Gerco Schröder diens paard wel eens dressuurmatig te hebben gereden. ,,Ik vind het normaal om elkaar af en toe te helpen. Dat komt de sport alleen maar ten goede. Het is ook zeker niet de oorzaak van mijn nederlaag van vandaag. Gerco was gewoon de beste.''
Charr_ schreef:zal ik mijn post even wijzigen Cayenne?
Cayenne schreef:Charr_ schreef:zal ik mijn post even wijzigen Cayenne?
Nee hoor, de KNHS update hun persbericht later meestal nog een keer, vandaar dat ik de update er nog even heb bijgezet