Sleep Late met pensioen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Sleep Late met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 15:06

http://www.horses.nl
Horses.nl

De zestienjarige volbloed Sleep Late wordt uit de sport teruggetrokken. Deze beslissing nam amazone Ingrid Klimke tijdens de eventingwedstrijd in Luhmühlen. Het paard dat met Klimke zoveel successen behaalde mag van zijn pensioen gaan genieten.

Klimke lag na de dressuur nog op plaats twee, maar moest aan het einde van de cross-country twee weigeringen incasseren. ,,Sleep Late begon supergemotiveerd. Toen hij op de laatste waterhindernis plotseling niet meer wilde springen, werd het mij helder. We hebben de cross-country met een goed gevoel beëindigd, maar hij heeft me duidelijk gezegd dat hij niet meer wil. Sleep Late heeft zoveel voor mij gedaan, we hebben zoveel geweldige ritten samen gedaan dat ik besloten heb hem geen wedstrijden meer te laten lopen,’’ aldus de amazone.

Lees hier het hele bericht.

Annash
Blogger

Re: Sleep Late met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 15:06

De zestienjarige volbloed Sleep Late wordt uit de sport teruggetrokken. Deze beslissing nam amazone Ingrid Klimke tijdens de eventingwedstrijd in Luhmühlen. Het paard dat met Klimke zoveel successen behaalde mag van zijn pensioen gaan genieten.

Klimke lag na de dressuur nog op plaats twee, maar moest aan het einde van de cross-country twee weigeringen incasseren. ,,Sleep Late begon supergemotiveerd. Toen hij op de laatste waterhindernis plotseling niet meer wilde springen, werd het mij helder. We hebben de cross-country met een goed gevoel beëindigd, maar hij heeft me duidelijk gezegd dat hij niet meer wil. Sleep Late heeft zoveel voor mij gedaan, we hebben zoveel geweldige ritten samen gedaan dat ik besloten heb hem geen wedstrijden meer te laten lopen,’’ aldus de amazone.

Klimke nam met de schimmel twee keer deel aan de Olympische Spelen (2000, 2004), werd twee keer nationaal kampioen en won in 2005 een bronzen medaille tijdens het EK in Blenheim. De laatste triomfen waren een tweede plaats op Badminton en teamgoud tijdens de Wereldruiterspelen in Aken.

Sleep Late zal bij de familie Klimke blijven als ‘recreatiepaard’ voor de moeder van Ingrid Klimke en als vierbenige leermeester voor dochter Greta (vier jaar).

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:02

Klinkt als een weloverwogen en wijs besluit!
En het is ook een keer genoeg, dat paard heeft tenslotte een pracht van een carriere achter de rug!!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:05

Knap dat ze deze beslissing heeft genomen en goed dat ze naar haar paard luisterd.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:10

Ik vind het een erg goede (en sportieve) beslissing!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:27

Dát is nou liefde voor je paard. Als hij duidelijk aangeeft dat het genoeg is stoppen. Vind ik mooi Ja. Het is lastig hier op bokt, maar we geven dat dier een staande ovatie voor zijn carriere Lachen

_Antikana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:33

Ik ken de amazone niet, maar vind dat elke ruiter respect verdient, als hij naar zijn paard wil luisteren. Schitterend ook dat hij niet wordt bedankt voor bewezen diensten en nu de verkoop ingaat, maar dat hij in zijn vertrouwde omgeving zijn pensioen mag meemaken.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 16:12

Dat is ook door en door je paard kennen. Dat je weet nu is het genoeg en mag hij gaan genieten en met pensioen. Hoop dat je nog lange tijd plezier van je paardje gaat hebben.

Winxxtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:58

Goeie beslissing Knipoog