De zestienjarige volbloed Sleep Late wordt uit de sport teruggetrokken. Deze beslissing nam amazone Ingrid Klimke tijdens de eventingwedstrijd in Luhmühlen. Het paard dat met Klimke zoveel successen behaalde mag van zijn pensioen gaan genieten.
Klimke lag na de dressuur nog op plaats twee, maar moest aan het einde van de cross-country twee weigeringen incasseren. ,,Sleep Late begon supergemotiveerd. Toen hij op de laatste waterhindernis plotseling niet meer wilde springen, werd het mij helder. We hebben de cross-country met een goed gevoel beëindigd, maar hij heeft me duidelijk gezegd dat hij niet meer wil. Sleep Late heeft zoveel voor mij gedaan, we hebben zoveel geweldige ritten samen gedaan dat ik besloten heb hem geen wedstrijden meer te laten lopen,’’ aldus de amazone.
Klimke nam met de schimmel twee keer deel aan de Olympische Spelen (2000, 2004), werd twee keer nationaal kampioen en won in 2005 een bronzen medaille tijdens het EK in Blenheim. De laatste triomfen waren een tweede plaats op Badminton en teamgoud tijdens de Wereldruiterspelen in Aken.
Sleep Late zal bij de familie Klimke blijven als ‘recreatiepaard’ voor de moeder van Ingrid Klimke en als vierbenige leermeester voor dochter Greta (vier jaar).