Ondervoeding doodt paard (25 Juni)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ondervoeding doodt paard (25 Juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:57

bron: www.bndestem.nl

Ondervoeding doodt paard

Maandag 25 juni 2007 - ZAAMSLAG - In een weiland bij de De Val, een buurtschap ten noorden van Zaamslag, is zaterdag een paard overleden; vermoedelijk door ernstige verwaarlozing.

Een inspecteur van de Dierenbescherming constateerde zaterdagmiddag dat het Friese paard onder­voed was. Het beest stond welis­waar in een weiland, maar het gras in dat perceel is volgens de die­renbeschermer te scherp om te eten.

De Dierenbescherming laat rapport opmaken door een veearts. Mocht die onderschrijven dat het paard door ernstige nalatigheid het leven liet, dan voert de Algemene Inspectie Dienst een onderzoek uit. Naar aanleiding van de bevindingen van de AID wordt de eigenaar al dan niet gerechtelijk vervolgd.

----------------------------------------------------------------------------------
Al even geleden,maar ik kon het artikel niet meer vinden.... Het paard heb ik ook nog in het echt gekent, stond op de manege waar ik rijd om bij te komen, omdat hij al ondervoed was... toen ging hij dus weer terug naar de eigenaar en dan staat dit in de krant ...Sommige mensen...

LiNdA1986

Re: Ondervoeding doodt paard (25 Juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:27

Tja je heb van die mensen..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:17

gras wat te scherp is om te eten... hoe moet ik dat zien?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:55

KindnessM: Dat snap ik idd ook niet helemaal.

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:58

Ondertussen zijn er nog al een paar vervolgartikelen geschreven over deze situatie, misschien handig om erbij te zetten? Ik weet niet precies wat ik nog moet geloven helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:31

erleyne schreef:
Ondertussen zijn er nog al een paar vervolgartikelen geschreven over deze situatie, misschien handig om erbij te zetten? Ik weet niet precies wat ik nog moet geloven helaas.

Pfff... mag ik vragen waar ik die artikelen kan vinden Bloos
Maar ik heb dat paard ook IRL gezien, en hij was echt broodmager

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:33

http://www.bndestem.nl/zeeland/article1571533.ece

Dood paard Zaamslag wel goed verzorgd
door René Hoonhorst

Dinsdag 26 juni 2007 - ZAAMSLAG - Het paard dat zaterdag dood in een weiland bij De Val lag, is overleden door een koliek.

Het dier is door de eigenaresse altijd goed verzorgd en was een paar dagen voor zijn dood nog in redelijke conditie, meldt dierenarts A. de Bruyn uit Sint-Jansteen. De politie kreeg zaterdag een melding van de Dierenbescherming over een dood paard. Er bestond een vermoeden van verwaarlozing.

De eigenaresse van het paard, die het verlies van het dier al erg genoeg vindt, voelt zich ernstig beschadigd. Ze kocht het Friese paard een jaar geleden juist om hem een beter leven te geven. Een koliek, een krampaanval waarbij de dikke darm draait, met fatale afloop komt soms voor.

Dierenarts De Bruyn bevestigt die lezing. Hij onderzocht het dier vorige week woensdag nog en trof het toen gezond aan. "Het was wel een wat ouder Fries paard. En die hebben vaak een wat doorgezakte rug. Het dier was ook aan de magere kant, maar sterkte juist goed aan sinds mijn cliënte het kocht." Een onderzoek door de AID is dan ook niet langer aan de orde.
-------------------------------------------------------------
Ik weet het ook niet meer wat te geloven....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:47

NM-->ON

Winxxtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:03

Wat moet ik geloven?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:05

Berichten spreken elkaar wel wat tegen.. Scheve mond