Ondervoeding doodt paard
Maandag 25 juni 2007 - ZAAMSLAG - In een weiland bij de De Val, een buurtschap ten noorden van Zaamslag, is zaterdag een paard overleden; vermoedelijk door ernstige verwaarlozing.
Een inspecteur van de Dierenbescherming constateerde zaterdagmiddag dat het Friese paard ondervoed was. Het beest stond weliswaar in een weiland, maar het gras in dat perceel is volgens de dierenbeschermer te scherp om te eten.
De Dierenbescherming laat rapport opmaken door een veearts. Mocht die onderschrijven dat het paard door ernstige nalatigheid het leven liet, dan voert de Algemene Inspectie Dienst een onderzoek uit. Naar aanleiding van de bevindingen van de AID wordt de eigenaar al dan niet gerechtelijk vervolgd.
----------------------------------------------------------------------------------
Al even geleden,maar ik kon het artikel niet meer vinden.... Het paard heb ik ook nog in het echt gekent, stond op de manege waar ik rijd om bij te komen, omdat hij al ondervoed was... toen ging hij dus weer terug naar de eigenaar en dan staat dit in de krant