Problemen bij Duitse dressuur

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Problemen bij Duitse dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:11

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=8791
knhs.nl

De Duitse dressuurequipe heeft voor het CHIO van Aken grote moeite een goed team op de been te brengen. Een gestopte ruiter, overleden paarden en een matige opleiding hebben de doorgaans ongenaakbare natie in de problemen gebracht. Voor de Olympische Spelen van Hongkong in 2008 wordt Nederland meer gevreesd dan ooit.

Duitsland won in de dressuur altijd alle grote kampioenschappen. In het 'eigen' Aken verloor het één keer van Nederland, in 2005. ,,Nu ziet het er niet zo goed uit'', zegt chef d'equipe Holger Schmezer. Ann Kathrin Linsenhoff is gestopt, goede paarden van Ellen Schulten-Baumer en Hubertus Schmidt zijn overleden. ,,Bovendien is Bonaparte van Heike Kemmer geblesseerd'', verklaarde Schmezer.

De enige amazone in vorm is Isabell Werth, hoewel de wereldkampioene (Grand Prix Special) recentelijk in Rotterdam nog verloor van Anky van Grunsven. De winnares van de wereldbeker voert de Duitse equipe deze week in Aken aan. De andere teamleden zijn Nadine Capellman, Schmidt en Schulten-Baumer. ,,Het wordt moeilijk om van Nederland te winnen'', zegt Schmezer. ,,Vooral omdat Anky van Grunsven weer terug is.''

Lees hier het hele bericht.

Cayenne

Re: Problemen bij Duitse dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:12

Citaat:
- De Duitse dressuurequipe heeft voor het CHIO van Aken grote moeite een goed team op de been te brengen. Een gestopte ruiter, overleden paarden en een matige opleiding hebben de doorgaans ongenaakbare natie in de problemen gebracht. Voor de Olympische Spelen van Hongkong in 2008 wordt Nederland meer gevreesd dan ooit.

Duitsland won in de dressuur altijd alle grote kampioenschappen. In het 'eigen' Aken verloor het één keer van Nederland, in 2005. ,,Nu ziet het er niet zo goed uit'', zegt chef d'equipe Holger Schmezer. Ann Kathrin Linsenhoff is gestopt, goede paarden van Ellen Schulten-Baumer en Hubertus Schmidt zijn overleden. ,,Bovendien is Bonaparte van Heike Kemmer geblesseerd'', verklaarde Schmezer.

De enige amazone in vorm is Isabell Werth, hoewel de wereldkampioene (Grand Prix Special) recentelijk in Rotterdam nog verloor van Anky van Grunsven. De winnares van de wereldbeker voert de Duitse equipe deze week in Aken aan. De andere teamleden zijn Nadine Capellman, Schmidt en Schulten-Baumer. ,,Het wordt moeilijk om van Nederland te winnen'', zegt Schmezer. ,,Vooral omdat Anky van Grunsven weer terug is.''

De Duitsers zeggen dat ze nog niet weten of Van Grunsven haar toppaard Keltic Salinero meeneemt naar het grootste hippische festijn ter wereld. In Rotterdam zei de tweevoudig olympisch kampioene vorige week al dat ze dat doet. ,,Salinero heeft nog wat ritme nodig, in aanloop naar de Europese titelstrijd in september in Turijn.''

Vorig jaar vonden in Aken de Wereldruiterspelen plaats, waar de dressuurrubrieken 50.000 toeschouwers per onderdeel trokken. Nederland werd daar tweede (achter Duitsland) in de landenwedstrijd. Van de individuele titels ging er één naar Werth en één naar Van Grunsven. De Nederlandse zegevierde in de kür.

Naast Van Grunsven starten voor Nederland in Aken Laurens van Lieren (Hexagon's Ollright), Kirsten Beckers (Broere Jazz) en Hans Peter Minderhoud (Exquis Nadine). Ook de equipe van bondstrainer Sjef Janssen is daarmee niet op volle sterkte. Imke Schellekens-Bartels ontbreekt. De Brabantse geeft haar paard Sunrise in aanloop naar het EK rust.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:20

hm balen voor ze zeg ik gun het ze toch wel van harte we zullen het wel zien deze week

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:23

Goo Nederland! Go jij! Go jij!
Wel baale van die paarden.. Ach gut

Toverheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:25

Laten wij dan nu onze kans grijpen! Pling
Jammer dat Imke niet meedoet, anders waren we vast onverslaanbaar Vork

En voor Duitsland is het natuurlijk erg jammer Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:41

Go jij! Go jij! nederland nederland Go jij! Go jij!

maargoed verder wel balen voor hun, het is tenminste leuker om echt goed te winnen van een sterk team ,dan te winnen omdat de concurrentie niet al te hoog is Knipoog

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:47

oei dat is balen voor Duitsland!
maar als ik de Duitse uitslagen bekijk zijn er nog zat die (dik) boven de 70% kunnen scoren.
en goud in Aken voor Nederland is ook lang geleden...

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:51

Toverheks schreef:
Laten wij dan nu onze kans grijpen! Pling
Jammer dat Imke niet meedoet, anders waren we vast onverslaanbaar Vork
En voor Duitsland is het natuurlijk erg jammer Clown

Idd, ben wel benieuwd hoe het uitpakt in Aken.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:57

xxLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:08

Balen, ik gun het ze van harte, Knipoog

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:12

balen voor hun, maar voordeel voor ons Lachen Maar, wij staan er ook niet super voor, Imke rijd niet..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:11

dat doet Duitsland wel vaker, de underdog positie zoeken... maar het zijn niet bepaald de minste namen die voorbij komen.

Dan hebben wij ook een jong onervaren team.....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:14

Inderdaad Amondi, ik zou maar niet te vroeg juichen voor Nederland. Duitsland mag en kan niet onderschat worden, hun top is veel breder.

Het zal echt niet makkelijk worden voor Nederland. En dat is positief. Zonder concurrentie was de sport niets.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:58

Ik vond Duitsland altijd echt super rijden!! Wel jammer voor hun No Cheer Maar voor ons beter Go jij! Go jij!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:54

Wedden dat ze alsnog winnen, zowel het Aken als het EK.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:02

amondi schreef:
dat doet Duitsland wel vaker, de underdog positie zoeken... maar het zijn niet bepaald de minste namen die voorbij komen.

Dan hebben wij ook een jong onervaren team.....

Wel vaker?
Volgens mij doen ze het altijd!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:55

Aaaaaaaaargh.... wat irritant dat Duitsland zich weer in de underdog-positie probeert te wringen.... maar ondertussen..... Rolleyes

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 09:59

Ieder jaar weer he, kan me volgens mij nog herinneren dat ze vorig jaar met hetzelfde kwamen Haha!

Ik zet het hier maar alvast neer: Alles is vanaf nu live te volgen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:25

Nu we een eindelijk een satelietschotel hebben kan ik nu eindelijk ook de wedstrijden volgen Haha!
Vorig jaar zat ik op vakantie zo'n 60 km er vanaf alleen wouden mijn ouders mij niet brengen *LOL*

Mij maakt het niet zoveel uit welk land wint, ik bij (bijna) ieder land wel een favouriete koppel Ja

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 12:53

Je kunt het ook allemaal via internet volgen hoor, heb je geen schotel voor nodig Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:37

Zie de resultaten van vandaag... Nou, nou, wat een 'problemen' zeg. Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:50

Cayenne schreef:
Je kunt het ook allemaal via internet volgen hoor, heb je geen schotel voor nodig Haha!

Ik vind het gezelliger om met een vriendin voro de buis te hangen met een zak chips ervoor en een hele middag te kijken Vork (je moet toch iets doen *LOL* )

Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:35

Bealy schreef:
Zie de resultaten van vandaag... Nou, nou, wat een 'problemen' zeg. Haha!

Dat bedoel ik nou Haha!