Paard te water in Veelerveen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard te water in Veelerveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 09:27

http://www.112noordnederland.nl/newsbri ... v27r0VY5a3
112noordnederland.nl

Om 11.36 moest de brandweer van Bellingwedde naar de melding van een dier te water aan de scheidingsweg, maar daar aangekomen bleek het om een andere lokatie te gaan en wel aan de Mussel A Kanaal Zuid in Veelerveen.

Organisatie K.E.V. dat is de KNHS endurance vereniging organiseerde weer hun jaarlijke Mendurance (paard+wagen), en een van de deelneemsters Helga Oldhuis en Paard Twister zijn samen te water geraakt. Paard Twister was namelijk geschrokken, waarschijnlijk van de auto's en vissers van o.a visclub de brasem en nog een aantal ander visclubverenigingen die daar een stekwedstrijd hadden. Het paard was bij aankomst van de brandweer al uit het water, dus hoefde de brandweer alleen de wagen uit het water te trekken. Nadat alle brandweermannen de wagen uit het water hadden getrokken konden zij ook weer terug keren naar de kazerne. Paard Twister was weer aardig van de schrik bekomen en maakte het vrij goed. Haar bestuurster Helga Oldhuis is met de schrik en een nat pak er ook goed vanaf gekomen.

Kijk hier voor het hele bericht en foto's.

Sammiej

Re: Paard te water in Veelerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:53

Als er niet stond dat het paard Twister heette dacht ik dat het het paard van m'n tante en oom is.. 2 druppels water Scheve mond

Gelukkig is het paard er goed vanaf gekomen.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:26

Zoo die heeft geluk (bij een ongeluk) gehad ! Paard met kar te water loopt meestal niet zo goed af als dit.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:47

gelukkig is alles zo verlopen zoals het gegaan is ,
op de foto's zie je ook dat de brandweerman het dier lekker een aai geeft ,

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:29

Gelukkig maar dat je zo goed is afgelopen Knipoog

salean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:27

Stond ik zaterdag in onze bak les te geven, rent m'n moeder ineens met een noodgang richting de auto. Dit is bij ons thuis een vrij normaal verschijnsel, mijn moeder zit namelijk bij de brandweer in Bellingwedde. Ik ga gewoon rustig door met lesgeven, zie ik ineens een hele ophoping van mensen langs het kanaal, en een hele rij menkarretjes die staan te wachten een eindje verderop. Toen schoot het al door m'n hoofd dat er misschien wel een paard van de mendurance in het water kon zijn gevallen. Helaas bleek dat dus ook het geval, want even later zag ik de brandweer auto langskomen. Volgens mij is dat echt DE schrik van elke menner, hoop dat die vrouw nu geen trauma's enzo heeft opgelopen. Echt vreselijk, ook voor het paard. Maar gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:48

dit is idd ook mijn grootste vrees en ook mijn enigste dat is ooit in het kanaal terecht komen. Mag er niet aan denken maar toch als we er langsrijden dan " sch..t ik in mijn broek". Ik heb er al verschillende weten in terecht komen waarbij het paard en al is verdronken.
Ik heb er een gans reddingaktie in mijn hoofd wat ik zou doen als dit ooit moest gebeuren.

notalowed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:26

helga en twister heel veel beterschap......maar heb al gezien dat het weer top met jullie gaat dus mmm......jullie hebben al lekker met elkaar gement dus op naar de volgende evenement en dan de 1 plaats he namens cindy, twister heel veel plezier met ons in de wei.......

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:22

Ik deed mee met de mendurance waarbij dit gebeurt is. Wij reden een minuut of 10 achter dit span. Op het pad waar dit gebeurde was een viswedstrijd. Er lagen dus fuiken, er stonden paraplu's en auto's links en recht met vrij veel modder op het pad. En dan natuurlijk ook nog mannen met hengels in het riet. De vissers hielden totaal geen rekening met de menners. Sterker nog, de vissers hebben geen vinger uitgestoken om de menner te helpen. Op 5 meter afstand links en rechts zaten mensen gewoon door te vissen (in tegenstelling tot het bericht op www.onstwedde.nl waar stond dat de vissers hadden geholpen) Een andere deelnemer aan de wedstrijd heeft geholpen het paard eruit te krijgen. Dat wij langs kwamen was het paard al aan wal.
Frappant feit is dat ik 5 min daarvoor tegen mijn man zei dat je toch nooit met paard en wagen in het kanaal terecht moest komen want dan kan de brandweer het span van de bodem dreggen.

Iltza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:36

gelukkig dat hij gered is

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:46

Pff, schrok wel toen ik dit hoorde! Gelukkig is alles goedgekomen met Twister en de rest Haha!