Wereldtop dressuur tijdens Jumping Indoor Maastricht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Wereldtop dressuur tijdens Jumping Indoor Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 09:37

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=8753&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

Maastricht - Al een aantal jaren hebben de beste springruiters van de wereld in Genève hun 'Top 10 Final' . De dressuurruiters krijgen er nu ook een. Jumping Indoor Maastricht (JIM; 22 tot en met 25 november 2007) is de initiatiefnemer.

JIM, dat vorig jaar nog de wereldbekerkwalificatie dressuur op het programma had staan en in feite maar moest afwachten welke topruiters eraan zouden meedoen, gaat nu op zeker. Door het prijzengeld voor de dressuur bijna te verdubbelen tot 50.000 euro, wordt het mogelijk de top tien van dressuurruiters met hun beste paard van de FEI-wereldranglijst aan de start te krijgen. Op deze manier hoopt het concours op zijn eigen wijze een positieve bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de dressuursport.

Lante

Re: Eindelijk erkenning: JIM verhoogt prijzengeld dressuurtop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 09:43

Ik vind het belachelijk dat er met het springen zoveel meer prijzengeld uit wordt geloofd dan bij de dressuur; dressuurpaarden eten evenveel en de training is minstens even intensief. Daarom ben ik hier blij mee, het is een stap in de goede richting. Ik hoop dat de hele wereldtop start in Maastricht en dat ze er een fantastische wedstrijd van maken, zodat dit initiatief goed beloond wordt.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:57

Jij kunt dat wel belachelijk vinden maar een springruiter neemt vaak meerdere paarden mee op concour dus ook meer kosten. Daarnaast starten er meer ruiters in 1 rubriek. Maar ik ben wel met je eens dat het prijzengeld van de dressuur iets omhoog mag. Maar ik snap wel dat het bij springen hoger is dan bij dressuur.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:22

-> VN

Lante

Re: Wereldtop dressuur tijdens Jumping Indoor Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 19:08

Dat vind ik geen excuus om zoveel meer prijzengeld voor het springen uit te loven dan voor dressuur. Ik ben er vrij zeker van dat dressuur profs als bv. Anky en Coby net zoveel paarden op stal in training hebben staan dan de springers en dus ook net zoveel onkosten hebben. Ook zij hebben (of proberen) reserve paarden op topniveau klaar staan en starten ook zeker wel meerdere paarden op een evenement, al dan misschien niet altijd in dezelfde klasse.

Dat er meer combinaties starten in het springen dan in de dressuur rechtvaardigt imo niet zo'n groot verschil in prijzengeld.