Laura Kraut zet Rotterdam naar haar hand

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Laura Kraut zet Rotterdam naar haar hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:49

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=8738&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

Tien combinaties plaatsten zich voor de barrage van de Grote Prijs van Rotterdam. Onder hen twee Nederlanders: Albert Zoer met Okidoki, die zich weer in een blakende vorm toonde, en Marc Houtzager met Opium VS. Zoer weet dat Okidoki niet de snelste is, maar reed een scherpe rit, waarbij hij in de lange lijn naar de één na laatste hindernis mogelijk een galopsprong minder had kunnen maken. Zoer werd zesde. Houtzager liep tegen een springfout aan, nam vervolgens weinig risico en werd tiende.

Laura Kraut (USA) won met Anthem (v. Dutch Boy), nadat eerst de Britse Ellen Whitaker aan de leiding ging met Locarno. De eerste plaats na haar eerst overgenomen door de Zweedse Malin Baryard met de ook zestienjarige Butterfly Flip, en daarmee leek de girlpower weer op volle sterkte te zijn neergestreken in het Kralingse bos. Maar Jos Lansink en Ludger Beerbaum stelden met Al Kaheel Spender S en Enorm orde op zaken, totdat Laura Kraut een rit neerzette waarmee zij met Anthem duidelijk onder de tijd van Beerbaum wist te duiken en daarmee de eer van de dames redde.

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Laura Kraut zet met 16-jarig paard Rotterdam naar haar hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:50

Citaat:
Laura Kraut zet met 16-jarig paard Rotterdam naar haar hand

ROTTERDAM (KNHS) - Tien combinaties plaatsten zich voor de barrage van de Grote Prijs van Rotterdam. Onder hen twee Nederlanders: Albert Zoer (Echten) met Okidoki, die zich weer in een blakende vorm toonde, en Marc Houtzager (Rouveen) met Opium VS. Zoer weet dat Okidoki niet de snelste is, maar reed een scherpe rit, waarbij hij in de lange lijn naar de één na laatste hindernis mogelijk een galopsprong minder had kunnen maken. Zoer werd zesde. Houtzager liep tegen een springfout aan, nam vervolgens weinig risico en werd tiende.

Laura Kraut (USA) won met Anthem (v. Dutch Boy), nadat eerst de Britse Ellen Whitaker aan de leiding ging met Locarno. De eerste plaats na haar eerst overgenomen door de Zweedse Malin Baryard met de ook zestienjarige Butterfly Flip, en daarmee leek de girlpower weer op volle sterkte te zijn neergestreken in het Kralingse bos. Maar Jos Lansink en Ludger Beerbaum stelden met Al Kaheel Spender S en Enorm orde op zaken, totdat Laura Kraut een rit neerzette waarmee zij met Anthem duidelijk onder de tijd van Beerbaum wist te duiken en daarmee de eer van de dames redde.
Harrie Smolders (Lage Mierde) lijkt zijn topper Exquis Oliver Q weer in de vorm te hebben waarin dit paard in het voorjaar van 2006 verkeerde. Ze bleven foutloos, maar noteerden een strafpunt voor het overschrijden van de tijd. Met deze klassering viel Smolders net buiten de barrage en werd elfde. "Het is de pech van een ruiter die erg in het begin van een wedstrijd moet starten en dan sommige mogelijkheden om het parcours in te korten voor niet mogelijk houdt, terwijl ze in het verloop van de wedstrijd wel mogelijk blijken te zijn", verklaarde bondscoach Rob Ehrens.

"Vorig jaar was Okidoki op het voorterrein heel hectisch en daardoor vielen onze prestatie iets tegen. Op het moment dat Rob belde om mij te vertellen dat ik voor de landenwedstrijd reserve zou zijn was het me zelf ook duidelijk geworden dat het beter voor mij en Okidoki zou zijn als ik als reserve zou worden opgesteld", vertelde Albert Zoer. Rotterdam was voor de combinatie, die als zesde en beste Nederlander eindigde in de Grote Prijs, nog maar de derde buitenwedstrijd. "De vorm die we nodig hebben voor Aken lijkt aanwezig te zijn en dan hopelijk door naar het EK in Mannheim. Tijdens de Grote Prijs had ik vanaf de eerste hindernis direct het gevoel dat het niet alleen goed liep, maar ook dat het bijna als vanzelf ging. We hadden direct het goede ritme te pakken en Okidoki deed precies wat ik wilde, zonder dat er ook maar enige spanning merkbaar was", meldde Zoer, die zeer ingenomen was met zijn zesde plek. "Okidoki verliest op iedere hindernis door de enorme hoge sprongen fracties van seconden en dat maakt het moeilijk om met hem in zo'n barrage te winnen".
Ook Marc Houtzager was goed te spreken over zijn Opium VS. "Zoals het nu lijkt ga ik als reserve mee naar Aken en dat is volgens mij een plek die mijn paard past. Daarbij komt dat Opium op de buitenwedstrijden zeer constant presteert. Ik was zeer ingenomen met mijn eerste ronde in de technisch lastige Grote Prijs", aldus Houtzager.
Laura Kraut straalde van oor tot oor. "Ik kreeg Anthem op achtjarige leeftijd en we kennen elkaar inmiddels door en door. Ik heb alle vertrouwen in hem en op een bodem als deze kun je voluit alle risico's aangaan. Dat heb ik gedaan en ik hoefde nergens een ophouding te maken. Het paste overal perfect", aldus Kraut, die de achtste vrouw is in de geschiedenis van het CHIO Rotterdam die de Grote Prijs weet te winnen.
Ludger Beerbaum, die tweede werd met Enorm, was verrast door de prestatie van zijn pas negenjarige ruin. "Mijn paard heeft nog niet echt veel ervaring op wedstrijden van dit niveau. Daarbij komt dat het een technisch lastige wedstrijd was, met moeilijke afstanden. Dat ik in de barrage zo snel zou zijn was iets dat mijzelf ook verraste, daarom denk ik er nu over om dit paard ook mee te nemen naar Aken, terwijl ik dat eerst nog niet van plan was", aldus Beerbaum.
Ook de als derde eindigende Jos Lansink was goed te spreken. "Het parcours paste ons en dat ik hier nu al derde zou worden is een verrassing, omdat ik Spender S nog geen half jaar berijd. De wijze waarop Spender met de hindernissen omging en waarop hij zich liet regelen heeft me in positieve zin verrast".
De enige die niet blij was was bondscoach Rob Ehrens. "Ik ben niet ingenomen met de resultaten van de Nederlandse ruiters tijdens deze editie van Rotterdam. Het lijkt net alsof we geen voordeel weten te putten uit het feit dat Rotterdam een thuiswedstrijd is. Eerder is het een nadeel en dat wil ik graag anders zien", aldus Ehrens. Emile Hendrix, de directeur springen van het CHIO, was van mening dat het CHIO zich in de goede richting aan het ontwikkelen is, zonder het doel al bereikt te hebben. "We hebben nog twee jaar nodig om te komen waar we moeten zijn, maar het mooiste is dat de herinnering aan te veel legen stoelen op de tribunes aan het vervagen is".

nowornever

Re: Laura Kraut zet Rotterdam naar haar hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:19

Fantastisch beestje en fantastische ruiter dus super goed.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:38

Citaat:
Maar Jos Lansink en Ludger Beerbaum stelden met Al Kaheel Spender S en Enorm orde op zaken, totdat Laura Kraut een rit neerzette waarmee zij met Anthem duidelijk onder de tijd van Beerbaum wist te duiken en daarmee de eer van de dames redde.
Ehm, hebben ze een beetje zitten slapen bij de KNHS? Ludger Beerbaum startte als laatste...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:40

Super voor haar!!