Leopold van Astens merrie VDL Groep Think Twice (Corrado I x Fier de Lui) gaat uit de sport.
De vijftienjarige merrie liep enkele maanden geleden nog het NK en werd daar dertiende. ‘Naarmate het kampioenschap vorderde, ging het moeizamer en dat merk ik ook op andere concoursen. Dan wordt het tijd zo’n paard terug te trekken. Ik vind niet dat je zo’n paard er dan maar bij moet houden om in de lagere rubrieken rond te crossen’, aldus Leopold. De Holsteiner schimmelmerrie loopt sinds afgelopen week in de wei en wordt, als ze hengstig wordt, geïnsemineerd met sperma van Indoctro of Air Jordan Z. ‘Daar denken we nog even over.’
Door een steeds terugkerende bacterie-infectie aan het oog is VDL Groep Fleche Rouge even uit de sport. ‘Zo’n infectie is wisselend actief. Er werd al eens naar gekeken, maar toen was er niets bijzonders te zien. Toch kan dat behoorlijk pijn geven, wellicht de reden van het mindere presteren.’ Nu was het oog weer dik en is besloten via het hoornvlies te opereren. In Geesteren hoopt Van Asten als vanouds met de veertienjarige Fleche Rouge te presteren en richting EK te gaan. ‘Het buitenseizoen is tot nu toe niet verlopen als verwacht. Ik hoop dat nu de ommekeer volgt.’
bron: http://www.dehoefslag.nl