Whizkid’s Gonda wint eerste competitiewedstrijd

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Whizkid’s Gonda wint eerste competitiewedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 17:04

http://www.kwpn.nl/php_apps/nieuws_alg_ ... lg_id=7663
kwpn.nl

Op het druk bezochte tuigpaardenconcours in Dokkum werd gisteren de eerste competitiewedstrijd Categorie II verreden. De verheven en best van de vloer gaande keurmerrie Whizkid’s Gonda (v.Patijn) van Ritsema Sierbestrating, die in de Staalservice Zuidbroek Trofee haar visitekaartje reeds afgaf, won deze wedstrijd in handen van Derk Jan Mekkes. Uilke Haarsma kon zijn nieuwe aanwinst Celebration (v.Manno) als tweede opstellen.

In de strijd om de Gouden Zweep van Damwoude waarin dertien dames het tegen elkaar opnamen kwam een enigszins outsider als winnares uit de strijd. Nellie Haarsma won deze ereprijs namelijk met Oxcan (v.Heineke) van Uilke Haarsma. Een beslissing die overigens goed te volgen was. Lamoer (v.Waterman) met Anja Vinke vormde echter wel dikke concurrentie. Twee schimmels op kop dus!

Dan was er nog de roemruchte ereprijs de Zilveren Waag te verdienen in de ereklasse tweespannen. Daar sloeg stal Vinke wel zijn slag. Lammert Vinke won namelijk met zijn fraaie formatie Lamoer en Monorel (v.Fabricius). Freek Saris kon zijn Optimaal (v.Waterman) en Leandro (v.Renovo) als tweede opstellen. Titelverdediger Uilke Haarsma nam nu het brons mee met Larone (v.Graaf Wouter) en Oxcan.

Lees hier het hele bericht.

Cayenne

Re: Whizkid’s Gonda wint eerste competitiewedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 17:05

Citaat:
Whizkid’s Gonda wint eerste competitiewedstrijd. 24-06-2007

Op het druk bezochte tuigpaardenconcours in Dokkum werd gisteren de eerste competitiewedstrijd Categorie II verreden.

De verheven en best van de vloer gaande keurmerrie Whizkid’s Gonda (v.Patijn) van Ritsema Sierbestrating, die in de Staalservice Zuidbroek Trofee haar visitekaartje reeds afgaf, won deze wedstrijd in handen van Derk Jan Mekkes. Uilke Haarsma kon zijn nieuwe aanwinst Celebration (v.Manno) als tweede opstellen.

In de strijd om de Gouden Zweep van Damwoude waarin dertien dames het tegen elkaar opnamen kwam een enigszins outsider als winnares uit de strijd. Nellie Haarsma won deze ereprijs namelijk met Oxcan (v.Heineke) van Uilke Haarsma. Een beslissing die overigens goed te volgen was. Lamoer (v.Waterman) met Anja Vinke vormde echter wel dikke concurrentie. Twee schimmels op kop dus!

Dan was er nog de roemruchte ereprijs de Zilveren Waag te verdienen in de ereklasse tweespannen. Daar sloeg stal Vinke wel zijn slag. Lammert Vinke won namelijk met zijn fraaie formatie Lamoer en Monorel (v.Fabricius). Freek Saris kon zijn Optimaal (v.Waterman) en Leandro (v.Renovo) als tweede opstellen. Titelverdediger Uilke Haarsma nam nu het brons mee met Larone (v.Graaf Wouter) en Oxcan.

In de limietklasse tweespannen won Saris met Vongsma (v.Larix) van Machiel Jongsma en Tirano (v.Milano) van Allette Brouwer. Henk Hammers reed het span Tobias (v.Milano) en Varanno (v.Manno) van Jan Schep naar het rode lint.

In de tandemrubriek waren Varanno en Tobias met Henk Hammers wel de winnende formatie. Ria Hettinga kwam voor het eerst uit met het tandem Oxcan en Larone en werd tweede.

De hoge limietklasse werd gewonnen door Lean Verhoeff, die Torpedo (v.Ganges) van Jan Schep showde. Het rode lint hierin ging naar de KWPN goedgekeurde hengst Saffraan (v.Fabricius) met Marcel Ritsma.

De tot nog toe ongeslagen Sunlight (v.Manno) van Jan Schep verloor in Dokkum deze status. De door Henk Hammers gereden vos werd derde in de ereklasse en moest misschien toch wel enigszins verrassend zijn meerdere erkennen in winnaar Kojack (v.Fabricius) van Eef Mulder, die door Lambertus Huckriede werd gereden. Optimaal met Freek Saris werd tweede.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:28

Druk bezocht? Het was rustig...

Waren wel interessante springpaarden bij! Tygo moest ook! Heb ik helaas niet meer gezien!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:40

ik heb mee gereden in het Z...

Tygo heb ik ook nog gezien, maar vond hem wat strak Bloos

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:38

Ik vond het ook niet zo heel erg druk eigenlijk...

Zilveren Waag gezien, vond Vinke ook de terechte winnaar, wat een stel zeg, prachtig.

De rest heb ik niet echt op gelet, ja bij t springen Hester Klompmaker een aantal keer eerste en verder heb ik wat zitten wegdromen na de suc6volle morgen Bloos

Saskia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 08:43

Dressuur was een drama. Ik ben zonder te starten weer naar huis gegaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 08:48

Saskia99 schreef:
Dressuur was een drama. Ik ben zonder te starten weer naar huis gegaan.

Mag ik vragen waarom? Lachen
(Gewoon nieuwsgierigheid Knipoog )

Saskia99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:06

We werden eerst naar de verkeerde parkeerplaats gestuurd. Daarna 20 minuten gezocht naar het secretariaat en toen nog eens 20 minuten gezocht naar het losrijterrein, dat vervolgens een soppig plantsoentje bleek te zijn.