Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Veel te veel paarden lijden onder ongelukkige omstandigheden. 

hexodrien schreef:,,Een paard intelligent? Welnee. Gooi een stok over het hek en een hond gaat erachteraan, die zoekt de juiste weg naar de stok. Die hond heeft het vermogen om verbanden te leggen. Zal een paard nooit kunnen, die loopt dwars door dat hek heen, kan het niet rijmen.
) liep toen naar het hek, werkte het open met zijn lip (en ik zweer, dat had hij nog nooit gedaan voor zover ik weet) en liep zo naar zijn voer. Dit onder toezien van zijn baasje die haar open mond ondertussen op haar enkels had hangen.

Mexxuna schreef:mmm.. met een goedkoop paard scoren in de subtop kan dus niet?
Er lopen zat hele goede paarden die niet al te duur zijn geweest in de hogere sport.
Ik vind het paarden zeker hele intelligente dieren, die heel wat willen leren als jij het ze goed bij brengt!
Hij zegt dat sommige paarden die het nét niet hebben, toch moeten presteren en dat dat het welzijn van de paarden niet ten goede komt.
Vind ik toch redelijk slim bedacht (en apporteren kon ze overigens ook, al zal dat bij een paard misschien niet zover gaan dat ze zonder te zien waar het voorwerp neerkomt, het zelf kunnen zoeken).