Yvonne van der Velde Nederlands Kampioene Endurance

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Yvonne van der Velde Nederlands Kampioene Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 04:59

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=8614&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

Yvonne van der Velde is zondag Nederlands kampioen endurance geworden. De in België wonende amazone legde met de negenjarige ruin Joy Touch of Cherain de 160 kilometer in de uithoudingsproef af met een gemiddelde snelheid van 16,39 km/u.

Titelverdedigster Carmen Römer ontbrak. Haar merrie Fadilah was vrijdag niet door de veterinaire keuring gekomen.

De wedstrijd, voor de zesde keer gehouden in de bossen rond het KNHS-centrum in Ermelo, had een open karakter. De 'overall' winnaar werd de Britse Fiona Hamilton. De amazone had een voorsprong van bijna 18 minuten op de eerste Nederlandse, die als tweede van het totale veld finishte.

nairtje

Re: Yvonna van der Velde Nederlands Kampioene Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:06

Jippie!!!!!!!!!!!!!! Wat super zeg...

Echt ben helemaal blij, hahahaha.

Mijn jaarling staat bij haar in de opfok en het zijn echt geweldige mensen met geweldige dieren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:35

Bovenstaand bericht is de samenvatting van het ANP. Inmiddels staat ook het KNHS-bericht op de site:

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=8617

Citaat:
Yvonne van der Velde verrassende winnaar NK Endurance

ERMELO (KNHS) – Een spannende strijd was het tijdens het NK Endurance dat voor het zesde achtereenvolgende jaar werd georganiseerd op en rond het KNHS-centrum in Ermelo. Yvonne van der Velde (Cherain, B.) wist uiteindelijk iedereen – inclusief zichzelf – te verrassen door met de negenjarige NRPS-ruin Joy Touch of Cherain de nationale titel in de wacht te slepen. Na 160 km kwamen zij met een gemiddelde snelheid van 16.39 km/u als eerste Nederlandse combinatie over de finish.

Geen titelprolongatie dus voor de kampioen van 2005 en 2006, Carmen Römer. Zij kon niet van start gaan omdat haar merrie Fadilah bij de voorkeuring op vrijdagavond geen groen licht kreeg van de veterinairen. Meervoudig kampioen Anita Lamsma had zich afgemeld omdat zij zelf niet fit genoeg was. Marjolein Vos, twee jaar achtereen reservekampioen, werd dit jaar ook als een van de kanshebbers gezien. Zij reed de eerste vier ronden aan kop van het deelnemersveld en leek daarmee op de nationale titel af te stevenen. Na 125 km moest zij echter de wedstrijd staken omdat de hartslag van Black Magic niet voldoende zakte en daarmee was de weg vrij voor Van der Velde.

Klik HIER voor het volledige bericht.

Afbeelding
Foto: Marco Santing

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:40

ik mis in dit alles de uitslag van de junioren op de 100km. Verdrietig
Yara de Boer uit Enschede won daarin overtuigend met haar 6-jarige merrie Sumaya G.
Na 100 km kwam zij met een gemiddelde snelheid van 17,32 km/u als eerste over de finish!
Yara GROTE klasse en van harte gefeliciteerd met dit uitstekende resultaat!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:12

Sheela, lees even het hele bericht op de KNHS-site. Knipoog

Citaat:
Op de 100 km voor senioren ging de overwinning naar Joan Eikelboom (Hall) met Ainhoa Scratch, bij de junioren naar Yara de Boer (Enschede) met Sumaya G.

rachelmarty

Re: Yvonne van der Velde Nederlands Kampioene Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:40

Ik heb haar zien finishen Haha! .....Echt klasse, ze heeft een geweldige rit gereden en heeft deze overwinning meer dan verdient. Bovendien heeft zij ook de Best Condition gewonnen... dat zegt ook een hoop..
Gefeliciteerd!!!
Knipoog

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 08:53

Rachelmarty: heb jij Yara zien finishen of Yvonne?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:08

Wat goed van Yvonne en Yara. Van harte gefeliciteerd allebei!!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:30

woehoe!! wat goed!!
een aantal jaar geleden heb ik een curcus week gedaan bij Yvonne in België. Dit was geweldig! Veel geleerd.

Is deze pony nou de dochter van haar topper, Roos??
Op die pony deed ik nl. die curcus week.

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:52

Nee, Cherain is een ruin en zal moeilijk de dochter van Roos kunnen zijn. Haha!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:17

ow haha! ik zie t nu staan idd...
een ruin dus!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:46

Cherain is idd niet de zoon van Roos. Wel heeft hij ouders die ook allebei diverse 160'ers op hun naam hebben: Joy Jashin ox (van Yvonne zelf) en Touch of Temperament (KWPN-merrie van Lotje Moerdijk).

Alle wedstrijdpaarden van Yvonne lopen trouwens mee in de trektochten en cursussen van haar bedrijf, ook Cherain.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:17

Citaat:
Alle wedstrijdpaarden van Yvonne lopen trouwens mee in de trektochten en cursussen van haar bedrijf, ook Cherain.

ja, weet ik! Vind ik erg leuk!

Toen ik net nog even goed keek, dacht ik Cherain te herkennen, maar dacht ook dat het een paard was die ze toen wilde verkopen omdat hij niet goed genoeg zou zijn voor de sport en wat te pittig voor de gemiddelde curcist...

Ik ga het wel even vragen aan een vriendin van me, die heeft stage gelopen bij Yvon!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:20

Dat paard is het dan sowieso niet. Cherain is een superlief paard waar juist de cursisten die wat angstig zijn of niet zoveel rijervaring hebben heel gemakkelijk mee wegrijden, vertelde Yvonne mij gisteren.

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:35

Wat Karin zegt, klopt helemaal. Het is echt een dier met een superzacht karakter die geen vlieg kwaad doet. Ik heb dit jaar de eer gehad, om met hem mijn eerste 80 km wedstrijd in België te mogen rijden en ben dan ook helemaal blij dat hij het zo goed gedaan heeft.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:40

Citaat:
Wat Karin zegt, klopt helemaal. Het is echt een dier met een superzacht karakter die geen vlieg kwaad doet.

Dan heb ik, waarschijnlijk, een ander paard voor ogen.. die misschien ook zo heette (??)

beautyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:44

Hij heeft wel nog een broertje wat erg op hem lijkt, maar die zou ik ook niet echt te pittig noemen.

Carolien61

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:00

Jammer dat er niks was te horen over de endurance in Stuhr. Een vriendin van me had de 160 km gewonnen. Was ook niet zo moeilijk als enige deelmeester op deze afstand, maar je moet hem natuurlijk wel uitrijden, heeft ze ook gedaan

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:36

Zowel in de Hoefslag als in het NRPS-nieuws hebben verslagen gestaan over de rit van jouw vriendin, Carolien. In het NRPS-nieuws een hele pagina. Knipoog

Idd een super prestatie! Ik heb haar de dag na haar rit uitgebreid over de telefoon gesproken en ze was terecht heel trots op haar paard.

Via de KNHS worden alleen persberichten verstuurd over internationale kampioenschappen (NK/EK/WK) en selectiewedstrijden voor kampioenschappen. Wedstrijden zoals die van Stuhr vallen daar niet onder. Lachen

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:48

sheela schreef:
Rachelmarty: heb jij Yara zien finishen of Yvonne?

Ik heb yvonne zien finishen. Yara was al eerder binnen, en toen was ik nog bezig met groomen. Mijn tante reed ook de 160, en het ging echt super goed, alleen het paard werdt afgekeurd wegens kreupelheid op de 4e vetgate... echt balen. We hebben op de 2e vetgate een stokje uit haar hoef gehaald (van het paard) en denken dat dat de oorzak is. Gelukkig gaat alles weer goed met haar nu, en lijkt ze er geen last meer van te hebben. We zijn nog steeds heel blij, want ze heeft het echt meer dan geweldig gedaan.... Het is gewoon stomme pech.... Verdrietig

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:00

Ik heb de finish van de 160 ook niet meer gezien, maar vind het erg leuk dat yvonne gewonnen heeft!

Ik was aan het groomen op de 125 en ben na het naverzorgen naar huis gegaan.
Was de dag ervoor gevallen en liep met een gekneusde knie rond te strompelen. Vond het dus na die 125 km wel mooi geweest voor die dag Bloos Was ook al om 4 uur in de ochtend vertrokken thuis Clown

Maar het was wel weer een mooie en gezellige wedstrijd! Haha!

rachelmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:52

Het was zeker een hele leuke wedstrijd... super sfeer ....

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:58

Hahaha wat grappig, de eigenaar van mijn verzorgpony heet ook Yvonne van der Veld, maar nu ze getrouwd is niet meer:P