Prijzenpot CSI Twente naar ruim 200.000 euro

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Prijzenpot CSI Twente naar ruim 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 07:14

www.bokt.nl
nieuwsredactie (press@bokt.nl)

GEESTEREN - De prijzenpot van het CSI Twente krijgt dit jaar een flinke injectie. Het totale prijzengeld van het internationale concours hippique op het Erve Maathuis in het Twentse Geesteren wordt verhoogd tot liefst ruim 200.000 euro.

Het aantal rubrieken, dat meetelt voor de wereldranglijst van de internationale paardensportfederatie FEI wordt opgevoerd van drie naar vier. Op zaterdag 14 juli wordt vanaf 12.30 uur nu ook tijdens de Eurocommerce-Prijs gestreden om de felbegeerde ranglijstpunten. Het prijzengeld voor dit groepsspringen met winnaarsronde wordt verhoogd van 12.500 naar 20.000 euro.

De dotering van de BMC-Prijs (vrijdag 13 juli vanaf 16.45 uur) neemt eveneens fors toe. In deze rubriek, meetellend voor de wereldranglijst, is een prijzengeld beschikbaar van liefst 30.000 euro. Een verhoging van 8.500 euro ten opzichte van vorig jaar. De andere twee ‘World Ranking Competitions’ zijn de Roelofs-Prijs op zaterdag en uiteraard de Grote Prijs van Twente om de Grolsch-Trophy op zondag. In de hoofdrubriek gaat de winnaar dit jaar naar huis met een gloednieuwe Volvo S 80 ter waarde van 51.500 euro, waardoor ook de prijzenpot voor de Grote Prijs met 7.500 euro wordt opgevijzeld.

Uthrick

Re: Prijzenpot CSI Twente naar ruim 200.000 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:19

En dan vraag ik me ( weer) af..... Waarom zo veel/hoge prijzen? Verward
Dat de ruiters hun reiskosten/startgeld en een leuke beloning overhouden is toch ook goed? Als je 2500 wint ben je toch ook blij?
Doe dan met dat andere geld in hemelsnaam iets goeds, schenk het een een hypisch iets... Brooke Hospital ofzo! Pling

Of ben ik de enige die zo denkt????

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:38

Vergelijk het eens met de prijzenschaal in de dressuur zou ik zeggen, dan slaat het helemaal nergens meer op... Knipoog

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 13:04

Als je dat doet Uthrick komt er geen enkele ruiter meer

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:20

Uthrick schreef:
En dan vraag ik me ( weer) af..... Waarom zo veel/hoge prijzen? Verward
Dat de ruiters hun reiskosten/startgeld en een leuke beloning overhouden is toch ook goed? Als je 2500 wint ben je toch ook blij?
Doe dan met dat andere geld in hemelsnaam iets goeds, schenk het een een hypisch iets... Brooke Hospital ofzo! Pling

Of ben ik de enige die zo denkt????

Jij verwacht dat als men prijzen van 2500 euro weg geeft er ruiters komen opdagen? Voor iemand die het rijden als hobby heeft en normaal gesproken ongeveer 1500/2000 euro per maand verdient met werken. Is 2500 euro inderdaad veel geld. Die mensen rijden echter op paarden waarvan de waarde op 5000 tot 10000 euro liggen.

Dit is een heel andere wereld, kijk wat voor onkosten gemaakt worden. Kijk wat die paarden kosten , kijk wat sponsors investeren etc. Het is dus logisch dat dit prijzengeld zo hoog ligt. Vergelijk het eens met andere sporten .. tennis , voetbal etc .. Dan valt het bijna nog mee.

Of te wel die mensen zijn echt niet blij met 2500 euro ... Met hun levensstijl kunnen ze daar misschien een week van rondkomen Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:23

er1k schreef:
Jij verwacht dat als men prijzen van 2500 euro weg geeft er ruiters komen opdagen? Voor iemand die het rijden als hobby heeft en normaal gesproken ongeveer 1500/2000 euro per maand verdient met werken. Is 2500 euro inderdaad veel geld. Die mensen rijden echter op paarden waarvan de waarde op 5000 tot 10000 euro liggen.

Dit is een heel andere wereld, kijk wat voor onkosten gemaakt worden. Kijk wat die paarden kosten , kijk wat sponsors investeren etc. Het is dus logisch dat dit prijzengeld zo hoog ligt. Vergelijk het eens met andere sporten .. tennis , voetbal etc .. Dan valt het bijna nog mee.

Of te wel die mensen zijn echt niet blij met 2500 euro ... Met hun levensstijl kunnen ze daar misschien een week van rondkomen Knipoog

Helemaal mee eens!!

Denk dat het voor het concours toch wel goed is! Het trekt toch weer extra ruiters/amazones aan! Ik mag er altijd graag komen, super leuk concours en ook nog eens redelijk in de buurt.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:07

er1k schreef:

Als dat echt zo is, dan passen ze hun levensstijl maar een beetje aan want dan leven ze gewoon op een te grote voet. Nou goed, en laat ze anders prijzen doen van 7500 ( nog veel, maar goed) das toch ook een leuke prijs dacht ik zo. Vergeet daarbij niet dat er ( veel) vaker dan 1 keer per jaar grote concoursen met hoge prijzen zijn, dus als je als ruiter een paar keer wint, hoog eindigd ben je aardig binnen, toch?

Ik ben geen topruiter maar ik studeer, woon op kamers, heb een eigen paard én ik rij ( fanatiek) wedstrijden. Ik moet alle kosten zelf betalen en ik kom daardoor rond van 75 euro per week.
Niet dat ik op een houtje zit te bijten, kan ook wel qua budget meer uitgeven in een week maar ik haal vaak alleen wat ik nodig heb en ik zit niet van donderdag t/m zondag in de kroeg of bar van de studentenvereniging terwijl ik toch echt wel actief lid ben van de studentenvereniging. Gewoon een beetje handig met je geld om gaan, niks mis mee. Haha!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:08

Het gaat er niet alleen om dat de internationale ruiters niet voor minder op komen dagen maar ze kunnen niet voor minder. Je kunt voor 1500,00 rond komen voor het weekend, maar volgend weekend rij je niet in de prijzen en loop je verlies dus het moet te compenceren blijven. Ook voor de ruiters zonder sponser. Want je betaald geen 15,00 inschrijf geld.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 15:34

Uthrick schreef:
Als dat echt zo is, dan passen ze hun levensstijl maar een beetje aan want dan leven ze gewoon op een te grote voet. Nou goed, en laat ze anders prijzen doen van 7500 ( nog veel, maar goed) das toch ook een leuke prijs dacht ik zo. Vergeet daarbij niet dat er ( veel) vaker dan 1 keer per jaar grote concoursen met hoge prijzen zijn, dus als je als ruiter een paar keer wint, hoog eindigd ben je aardig binnen, toch?

Meerdere wedstrijden is mooi, maar er zijn niet super veel wedstrijden waar je een beetje geld aan over kunt houden...
Komt nog eens bij dat je het ook nog eens voor elkaar moet krijgen om die wedstrijden ook nog te winnen Nagelbijten / Gniffelen

Hoeveel gaat er van prijzengeld eigenlijk naar de belasting? Haha!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:52

19 procent

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:08

Doe mij maar zo'n prijsje Bloos! Haha, nee hoor.

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:43

Zo dan... Wat een bedrag zeg!

Crizztel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:42

Pfoehh! Echt veel geld zeg! Ik ga nog ff wat harder oefenen! Haha!

Carolien61

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:39

Hadden ze maar bij de endurance van die leuke prijzen, weer eens wat anders als een deken oid

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 17:52

Carolien61 schreef:
Hadden ze maar bij de endurance van die leuke prijzen, weer eens wat anders als een deken oid

Als er met buitenritten in wedstrijdverband zo veel geld verdient zou kunnen worden, zou ik mn artsenopleiding stoppen. *LOL*

jullie snappen vast wel dat dit een geintjuhhhh is