Het KWPN-verrichtingsonderzoek gaat in 2008 veranderen. Bieden eigenaren hun jonge hengst voor de najaarstest aan, dan hoeven deze paarden geen zeventig dagen in Ermelo te blijven maar vijftig.
Voorafgaand moeten de hengsten twee keer worden voorgereden door hun eigen ruiter en eigenaren mogen de hengsten straks ook een jaar na aanwijzing aanleveren voor het voorjaarsonderzoek.
Vooral het laatste punt is een duidelijke verbetering.
Ik bedoel maar... Als je eens stil staat wat de jonge hengsten allemaal al hebben moeten doen.. Nu maar hopen dat de eigenaren zo verstandig zijn om hier gebruik van te maken.
Wat een verstandige besluit De hengsten staan al zo jong onder grote druk Wel te hopen dat veel eigenaren er gebruik van maken zo krijg je in de toekomst ws veel minder "uitvallers"
Super!! Ik wist al dat ze hier mee bezig waren, nu idd hopen dat dit ook goed gaat werken, het blijft moeilijk, maar ik vind dit ook een zeer positieve ontwikkeling.
Dat is nu pas een zeer goed besluit.. ik betwijfel alleen of veel eigenaren hier gebruik van gaan maken... dat is dan weer een half of heel jaar minder inkomsten.. maar voor de hengsten wel 10 keer beter!!