Amazone gewond door bromfietser

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 12:42

Zaterdag is een 49-jarige vrouw uit Maurik gewond geraakt na een aanrijding met een bromfietser in Zoelen. De bromfietser reed haar paard aan waardoor het paard en de vrouw ten val kwamen. De verdachte reed daarna door. De vrouw is door de ambulance met een gebroken arm en hoofdwonden naar het ziekenhuis in Tiel gebracht.

De vrouw reed met haar vriendin rond 18.00 uur op het fietspad langs de Beldertseweg (N835) in Zoelen. Bij de recreatieplas kwam een bromfietser hen tegemoet. Omdat de paarden het hele fietspad in beslag namen, kon hij er niet langs. De bromfietser remde niet af en reed tegen het paard aan. Het paard viel en de vrouw kwam met haar arm onder het dier terecht.

De politie is op zoek naar de bromfietser. Het gaat om een mannelijke bestuurder met donkere kleding. Hij reed waarschijnlijk op een Puch-bromfiets. Na het ongeval ging hij bij rotonde de Beldert linksaf richting de Mauriksestraat. De politie vraagt getuigen van het ongeval contact op te nemen met politieteam Buren via telefoonnummer (0900) 88 44.

Bron: www.horses.nl

------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeetje zeg, maar waarom gingen ze niet achter elkaar rijden? Bromfietser is natuurlijk niet goed wijs, sommige mensen denken echt niet na als ze paarden tegen komen...

Prrrr

Re: Amazone gewond door bromfietser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:43

Ben eigenlijk best benieuwd hoe die brommer er nu uitziet Nagelbijten / Gniffelen Een paard geeft niet echt mee...

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:45

inderdaad sommige mensen denken zeker niet na, en al rij je achter elkaar, dan komen ze nog vlak langs je heen.
Mensen hebben niet in de gaten dat dieren kunnen schrikken, al heb je ze nog zo goed onder controle.......

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:46

Oh! Ben wel benieuwd wie dat geweest is, woon daar vlakbij. Dat die brommer nu nog rijdt...!

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:47

Hermesdeux schreef:
Oh! Ben wel benieuwd wie dat geweest is, woon daar vlakbij. Dat die brommer nu nog rijdt...!

ja dat zit ik mij ook af te vragen nu ik het stukje weer lees.....

Lotte_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:03

Het is een fout van degene met de bromer, maar waarom reden de ruiters niet achter elkaar?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 15:08

Lotte_B schreef:
Het is een fout van degene met de bromer, maar waarom reden de ruiters niet achter elkaar?

Inderdaad....en dat dat paard niet weg is gesprongen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:08

j, ik rijd ook vaker naast iemand, als dan ander verkeer komt gaan we wel aan kant, maar blijkbaar ging dat bij deze bromfietser niet snel genoeg of zo

hoo dat ze erachter komen wie het geweest is, en dat de vrouw snel geneest en paard er niks aan overhoud

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:21

Echt mensen moet zich eens realiseren dat beesten onvoorspelbaar zijn en geen machienes die je zo even opzij zet.. tipje.. neem een lekker lang zweepje mee.. doet het goed als ze met 100 km per uur langs komen sjeesen..

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:42

Ja, precies, waarom gingen ze niet even achter elkaar rijden? Dat ze gewoon naast elkaar bleven rijden en het hele fietspad in beslag namen vind ik ook wel behoorlijk ver gaan.
Maar hiermee zeg ik natuurlijk niet dat de brommerrijder goed bezig was. Stap af en spreek die ruiters erop aan, maar rijdt geen paard aan! Dat is wel het domste wat je kunt doen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:17

Wat een idioot zeg! Wie gaat er nou een paard aanrijden! Boos!
Vraag me af waarom die ruiters niet achter elkaar gingen rijden.

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:25

als iemand heel hard op mij af komt rijden blijven wij meestal ook naast elkaar of op het midden van de weg rijden zodat ze vaart minderen. dan loop je minder risico dat je paard eronder springt als ze met een harde vaart langskomen.

ben benieuwd hoe het met het paardje is!