Schröder doet niet zielig

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Schröder doet niet zielig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 09:18

http://www.ad.nl/sport/article1427772.ece
ad.nl

Eind februari 2005 liep springruiter Ben Schröder na een val van zijn paard een gebroken nekwervel op, hij was allang blij het ongeval in het Zeeuwse Heikant te kunnen navertellen. Na een korte periode van revalidatie stapte hij toch weer in het zadel en kreeg gistermiddag in De Steeg de beloning voor die getoonde lef.

De minst bekende van de drie broers uit het Twentse Tubbergen won met zijn talentvolle paard BMC Rubert R de Grote Prijs van Outdoor Gelderland. In de barrage was hij tweehonderdste van een seconde sneller dan de Belg Dirk Demeersman.

,,Je moet niet zielig doen, mag nooit medelijden met jezelf hebben, dat brengt niets. Er is altijd maar één iemand die over jou beslist en dat ben jezelf,’’ zei Ben Schröder gisteren.

Lees hier het hele interview.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Schröder doet niet zielig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 09:18

Citaat:
DE STEEG - Eind februari 2005 liep springruiter Ben Schröder na een val van zijn paard een gebroken nekwervel op, hij was allang blij het ongeval in het Zeeuwse Heikant te kunnen navertellen. Na een korte periode van revalidatie stapte hij toch weer in het zadel en kreeg gistermiddag in De Steeg de beloning voor die getoonde lef.

De minst bekende van de drie broers uit het Twentse Tubbergen won met zijn talentvolle paard BMC Rubert R de Grote Prijs van Outdoor Gelderland. In de barrage was hij tweehonderdste van een seconde sneller dan de Belg Dirk Demeersman.

,,Je moet niet zielig doen, mag nooit medelijden met jezelf hebben, dat brengt niets. Er is altijd maar één iemand die over jou beslist en dat ben jezelf,’’ zei Ben Schröder gisteren.

Toen zijn jongste broer Gerco en de slechts luttele minuten eerder geboren tweelingbroer Wim aan diens bed van de universiteitskliniek in Gent stonden, pinkte het trio echter wel een traantje weg. ,,Toen voelden we ons drie boertjes, hoor. Ik vroeg de doktoren wanneer ik weer zou mogen paardrijden. Meneer, u mag blij zijn als u straks weer kunt lopen, kreeg ik als antwoord. Dan word je écht wel even mak.’’

Ben Schröder was aan iets veel ergers ontsnapt. ,,Ik heb de röntgenfoto’s nog thuis liggen. Met het blote oog kun je niet zien of er ruimte zit tussen die gebroken wervel en de zenuwbaan, zo dicht bij elkaar. Ik ben heel goed weggekomen. Na die val ben ik opgestaan, heb mijn armen en mijn nek nog bewogen. Achteraf weet je: levensgevaarlijk. Ik had toen veel pijn, wist dat er iets mis was. Het werd zwart voor mijn ogen.’’

Het bewuste paard werd direct van de hand gedaan, de naam wil hij niet meer noemen. Toch stapte Ben Schröder twee maanden na zijn ‘bijna-dood-ervaring’ weer in het zadel, want de paarden zijn zijn leven. ,,Ik heb nooit angst gehad, kan niet, mag niet.

,,Ik ben later nog een keer op mijn hoofd gevallen, maar dat gelukkig zonder schade. Die val in Zeeland was het gevaarlijkse moment van mijn leven, maar ik heb er het meeste van geleerd. Ik ben anders gaan denken over het leven, ben blij met elk moment.’’

Het allermooiste moment beleefde Schröder gistermiddag, toen BMC Rupert R zijn klasse toonde. De laatste maanden had de 9-jarige hengst al meermalen tegen de top aangehikt, in De Steeg kwam de definitieve bevestiging.

Na zijn sterke debuut in de Samsung Super League, met één springfout in twee manches in Rome, is de combinatie een aanwinst voor bondscoach Rob Ehrens. Hij overweegt de ‘derde’ Schröder te selecteren voor het CHIO over anderhalve week in Rotterdam. ,,Ik ben er graag bij,’’ liet Ben al weten.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:25

super zeg OK dan! Vind het ook erg mooi verwoord Ja Maar zo te lezen heeft hij ook écht veel geluk gehad!!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:33

Na 2 maanden al?????????
Ik loop al 3,5 maand met een nekkraag na een val met gevolg een gebroken nekwervel en mag mog steeds helemaal niets.....
Maar voor Ben fantastisch dat hij er weer helemaal is Cool

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:35

Je moet niet zielig doen... zegt hij....

Maar het paard werd wel direct verkocht Knipoog

Toch angst gekregen denk ik voor dit dier?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:37

Dat denk ik ook Barmat Knipoog Maar ik denk dat hij bedoeld dat als je, jezelf zielig gaat vinden je er niet komt.. Knipoog

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:54

Het is een fijn rustige ruiter, die niet alleen aan zich zelf denkt. En hoop dat het diertje gezond blijft dan wordt het een hele goeie.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:07

Barmat schreef:

Dat is niet zielig doen, dat is gewoon een gezonde beslissing, als je het niet ziet zitten, moet je niet gaan tobben en het beest verkopen. Dat is juist een prima beslissing!

En misschien vonden ze het paard gewoon niet goed genoeg en was dit de druppel!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:10

Novice schreef:
Na 2 maanden al?????????
is Cool

Als je goed leest is het 2 jaar en 3 maanden. Was in 2005 dat die zijn nek brak

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:15

Er staat anders toch echt dat hij twee maanden na zijn bijna dood er varing weer in het zadel stapte...

Citaat:
Het bewuste paard werd direct van de hand gedaan, de naam wil hij niet meer noemen. Toch stapte Ben Schröder twee maanden na zijn ‘bijna-dood-ervaring’ weer in het zadel, want de paarden zijn zijn leven. ,,Ik heb nooit angst gehad, kan niet, mag niet.

Fijn voor hem dat het weer goed gaat!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:16

Cayenne schreef:
Toch stapte Ben Schröder twee maanden na zijn ‘bijna-dood-ervaring’ weer in het zadel, want de paarden zijn zijn leven. ,,Ik heb nooit angst gehad, kan niet, mag niet.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:28

Super voor hem dat hij gewonnen heeft. Ook fijn dat het nu weer helemaal goed gaat

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:52

Ook goede reclame voor stal Roelofs!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:53

Maar of hij dat mocht na 2 maanden?
Jij kunt ook in het zadel stappen Haha!

Super van hem dat het weer goed met hem gaat Ja

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:13

runningkawa schreef:

Super van hem dat het weer goed met hem gaat Ja

Ja idd,
wel super!

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:55

Het was echt zoooo mooi om te zien!
Vooral toen die man van BMC hem feliciteerde.. ik kreeg kippevel Haha!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:09

Barmat schreef:

ROFL Haha inderdaad.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:10

Oke, ook een intressante opmerking hierboven.

Vind het super! En dan heeft ie inderdaad de juiste beslissing genomen alst t niet klikt of niet gaat kan je maar beter verkopen.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:01

runningkawa schreef:

Als ik dat gedaan had had ik alsnog een "bijna-dood-ervaring" gehad, dus dat wil je dan echt niet hoor.
Maar ik ben ook niet voor niets 6 wkn gelegen geopereerd!

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:43

Ik heb gister zijn geweldige overwinning gezien!
hier foto's
Afbeelding
Afbeelding

wat een discussie wel of niet rijden na 2 maanden, de ene breuk is de andere niet toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:44

idd, is gewoon niet te vergelijken
Als je weet dat dat echt fout gaat moet je dat natuurlijk niet doen
Maar het is wel zo dat veel paardenvolk niet luisterd naar wat de artsen adviseren Lachen

Wat een leuke foto's, vooral die 2e

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:58

Prachtig paard...geweldige man... echt super voor 'm! Die drie broertjes komen altijd erg sympathiek over. Geweldig voor hem dat hij het zover geschopt heeft na zo'n val, da tis niet makkelijk!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 20:45

Super paard, leuk voor de eigenaar.
Zo te horen is Ben erg veranderd na zijn ongeluk, sympathiek is niet echt een woord dat bij mij opkomt in combinatie met een Schroder.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 08:37

Barmat schreef:

Niet zielig doen en het paard verkopen vanwege angst zijn wel even twee hele verschillende dingen!!!
mijn nekharen gaan overeind staan van zo'n reactie. Ik vind het wel heel makkelijk gezegd.
Als hij inderdaad angst zou hebben voor dit dier, is het toch niet zo raar dat ze hem weg doen? Ik zou na zo'n zware val misschien wel nooit meer op een paard durven te stappen. Is het dan een schande dat het betreffende paard verkocht wordt? Lijkt mij niet

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:13

Nee sympathiek is ook voor mij niet het eerste woord. Gerco super tof, Ben aardig maar rustig jong, Wim arrogant en altijd aan zich zelf denken, vind het ook niet gek dat montreal niet voor niets mee gestopt is. Heb het van dicht bij gezien zelfs als het dier mee was voor een klein concour werd die kei hard gewerkt i.p.v. effe chill net als de andere paarden effe beetje gelongeerd of gestapt.