Sfeervolle demonstratie NCPG tijdens Outdoor Gelderland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Sfeervolle demonstratie NCPG tijdens Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 16:16

http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie

Afbeelding
Foto: Coby van Baalen, Yvette van Geenen, Jurgen Stenfert en Amber Jonker.
Tijdens de ereronde werd er gezwaaid in plaats van applaudiseren

Na het noodweer dat vrijdag grote delen van Nederland teisterde, beloofde de zaterdag op Outdoor Gelderland een erg mooie dag te worden. Een mooie dag werd het zeker, en niet alleen in het weer. Deze zaterdag stonden er veelzijdige onderdelen op het programma van het evenement in De Steeg: springen, eventing, dressuur en geweldige demonstraties. Naast een clinic van Marlies van Baalen & co, die een ontzettend leuke westernkür lieten zien, mochten ook leden van de NCPG (Nederlands Centrum Paardrijden Gehandicapten) in actie komen.

Onder begeleiding van vele vrijwilligers verschenen Lorenzo Djuric, Amber Jonker, Rosalie Arts, Yvette van Geenen, Jürgen Stenfert en Coby van Baalen in de baan. Voor extra uitleg kwam Natascha Meijer, instructrice en bedrijfsleider bij de NCPG, ook mee. Een kort interview met de kleine Lorenzo die zelf het heft in handen nam en presentatrice Pam het hemd van het lijf vroeg, deed vele mensen in de lach schieten. Rosalie demonstreerde op Misty in het midden van de piste wat zij zoal kon doen. De nog jonge Amber werd ondersteund door Jürgen Stenfert, ambassadeur van de NCPG en zaten samen te paard.

Tekst en foto: Shanna Alderliesten

Lees hier het hele bericht.

Annash
Blogger

Re: Sfeervolle demonstratie NCPG tijdens Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 16:16

Na het noodweer dat vrijdag grote delen van Nederland teisterde, beloofde de zaterdag op Outdoor Gelderland een erg mooie dag te worden. Een mooie dag werd het zeker, en niet alleen in het weer. Deze zaterdag stonden er veelzijdige onderdelen op het programma van het evenement in De Steeg: springen, eventing, dressuur en geweldige demonstraties. Naast een clinic van Marlies van Baalen & co, die een ontzettend leuke westernkür lieten zien, mochten ook leden van de NCPG (Nederlands Centrum Paardrijden Gehandicapten) in actie komen.

Onder begeleiding van vele vrijwilligers verschenen Lorenzo Djuric, Amber Jonker, Rosalie Arts, Yvette van Geenen, Jürgen Stenfert en Coby van Baalen in de baan. Voor extra uitleg kwam Natascha Meijer, instructrice en bedrijfsleider bij de NCPG, ook mee. Een kort interview met de kleine Lorenzo die zelf het heft in handen nam en presentatrice Pam het hemd van het lijf vroeg, deed vele mensen in de lach schieten. Rosalie demonstreerde op Misty in het midden van de piste wat zij zoal kon doen. De nog jonge Amber werd ondersteund door Jürgen Stenfert, ambassadeur van de NCPG en zaten samen te paard.

Na een korte voorstelling en demonstratie was het tijd voor een pas des deux. Yvette had hiervoor Pegasus meegenomen en reed met niemand anders dan Coby van Baalen een kür op muziek, die voor de gelegenheid BMC Ojay zadelde. “Inmiddels is het alweer drie jaar geleden dat ik in aanraking kwam met de leden en organisatie van manege in ‘t Biobos in Arnhem. Dat was hier op Outdoor Gelderland,” zegt Coby van Baalen, ambassadrice van de NCPG. “Vijf jaar geleden overhandigde Nederinum, ook onze sponsor, een cheque aan de organisatie in Amsterdam. Ik gaf een clinic en was erg onder de indruk van wat er allemaal bij komt kijken. Er zijn zoveel vrijwilligers nodig om deze mensen te kunnen helpen.” Coby ondersteunde deze vrijwilligers twee jaar lang met lessen en werd ondertussen ambassadrice, later ook in Arnhem. “Het is zo mooi om te zien hoe deze mensen opleven bij het geven van een simpele clinic. We maken ook altijd tijd voor nieuwe dingen. Binnenkort gaan er weer een paar mensen van onze stal naar Amsterdam om een wedstrijd te jureren. Later die dag kom ik ook nog een clinic geven. Van het kleinste worden ze al zo gelukkig, dat is echt genieten,” vindt Coby.

De leden van de NCPG zijn nog tot laat in de middag aanwezig op Outdoor Gelderland. Ook Isis ’t Hart is erg blij met de initiatieven en ondersteuningen. “Ik probeer altijd naar zoveel mogelijk evenementen te gaan. Er hangt zo’n heerlijk sfeertje. Voor mij is het echt ontspannen,” glimlacht ze. Isis is inmiddels 24 en rijdt al vanaf haar zevende. Eerst nog op een reguliere manege, maar vanaf groep 8 rijdt ze al bij de NCPG. “Twee jaar geleden reed ik hier op Outdoor Gelderland zelf nog een demonstratie met Coby, zo gaaf! Dat vergeet ik echt nooit meer!”

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:19

Gewoonweg geweldig Ja

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:21

WOW! Geweldig dat er nu ook aan de gehandicapte ruiters wordt gedacht! (kan ik over meepraten!)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:27

wat gaaf Lachen
super dat de bekende ruiters hier zo de tijd voor nemen Lachen
het zal vast een super leuke sfeer zijn geweest daar! Lachen
ben net nog met mijn eigen gehandicapte zoon naar een paar pony's geweest, je ziet hem gewoon genieten, prachtig.
ik vind het fantastisch wat paarden voor gehandicapten kunnen betekenen,
en super dat daar steeds meer aandacht voor is!! Ja

Sjakila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:34

Heey, ik was er ook bij.. Haha!
't was echt super gezellig.. en BMC heeft door het verkopen van loten 25.000 euro opgehaald voor onze manege en manege Zandewierde!!

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:45

Ik had er kaartjes voor maar ik kon niet Bloos!
Baal er wel van, heb wel weer een boel gemist dus Knipoog
Vorige keer was het ook zo gaaf toen ik er was...
En Shan, mooi stukkie geschreven Knipoog

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 23:32

Super dat dit voor die mensen gedaan worden! En heel fijn om te zien dat ze er zoveel plezier van krijgen!

En Shan, wederom een super stukje! En jij hebt je vast helemaal kunnen uitleven daar! Knipoog

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:51

had vip kaartjes:D
was echt geweldig
xx

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:49

haffie_fan schreef:
Heey, ik was er ook bij.. Haha!
't was echt super gezellig.. en BMC heeft door het verkopen van loten 25.000 euro opgehaald voor onze manege en manege Zandewierde!!

He stefan! jij hier!

Was echt helemaal super zaterdag. We zijn super trots op de paarden die zich zo netjes gedragen hadden!

Sjakila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:50

jah, ze waren echt braaf Haha!
en Adelheidje ging zóó netjes de trailer uit Knipoog