Opnieuw winst voor Peter Spahn en Fryso Huys Adel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puccalover

Opnieuw winst voor Peter Spahn en Fryso Huys Adel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 19:52

puccalover

Re: Opnieuw winst voor Peter Spahn en Fryso Huys Adel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 20:44

niemand die hierop wil reageren?

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:02

Ik wel hoor, echt een superprestatie mag hij trots op zijn Ja
mooie score ook

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:01

dankjewel voor je reactie

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:03

Hij heeft nog dik gewonnen ook!
Komt tog maar weer duidelijk naar voren dat Frieschen tot de top (kunnen) behoren!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:06

Leuk voor 'm!!
Zou ie nu ook in Nederland gaan starten, aangezien z'n 'basis' nu met het hele Fryso Huys toch NL is?
Lijkt me wel leuk, kunnen we hem hier in de omgeving ook eens bewonderen!
Ik weet niet of een eventueel niveauverschil in de sport tussen Belgie en NL een rol speelt, weet iemand of dat een beetje gelijkwaardig is?

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:11

ik weet niet of hij in Nederland gaat starten, aangezien hij nog wel de Belgische nationaliteit heeft en wil proberen om in het Belgische A-kader te komen met Adel. Hij mag nu wel weer internationaal gaan starten en hij gaat over 2 weken met Adel naar Tsjechie om daar een wedstrijd te rijden.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:51

Peter en Adel hebben zojuist in Tsjechië voor de derde maal op rij GEWONNEN. Dit keer dus een internationale wedstrijd. De Grand Prix Special wonnen ze met 65%

@ Concorde neem aan dat je vraag over niveauverschil hiermee beantwoord is?

Voor wat ik weet zal hij t.z.t ook in Nederland starten. Ik vraag mij alleen af gezien zijn Belgische nationaliteit of hij dan wel aan nationale wedstrijden mee mag doen.

Als ze het weten te schoppen tot het A-kader dan is de kans op deelname aan wedstrijden zoals de wereldruiterspelen, EK en OS natuurlijk veel gemakkelijker aanwezig. Daarom kan ik heel goed begrijpen dat hij JUIST in België start.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:18

Dat ligt er natuurlijk aan hoe de startlijst eruit zag in Tsjechie. Knipoog
En je geeft het zelf al een beetje aan: Het is in Belgie voor hem gemakkelijker om in het A-kader te komen, dus is de concurrentie in NL zwaarder / niveau hoger

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:23

Zo heb ik het niet geschreven.
Hij heeft de Belgische nationaliteit dus kan hij sowieso nooit opgenomen worden in het Nederlandse A-kader. Dus de weg naar bovengenoemde concoursen kan hij alleen maar bereiken door in België te starten en zo een plek af te dwingen.

De opmerking over de startlijst vind ik erg flauw. Het gaat om een internationale FEI wedstrijd en daar mag je niet zomaar aan deelnemen.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:07

Fryske schreef:
Zo heb ik het niet geschreven.
Hij heeft de Belgische nationaliteit dus kan hij sowieso nooit opgenomen worden in het Nederlandse A-kader. Dus de weg naar bovengenoemde concoursen kan hij alleen maar bereiken door in België te starten en zo een plek af te dwingen.

De opmerking over de startlijst vind ik erg flauw. Het gaat om een internationale FEI wedstrijd en daar mag je niet zomaar aan deelnemen.

Ik weet dat je 'groot fan' bent, en ik heb ook zeker groot respect voor Peter's talent en prestaties, begrijp me niet verkeerd, maar daar is toch niets flauws aan?? Sinds wanneer mag er nergens meer kritisch naar gekeken worden? Verward Jij leest dingen snel met een negatieve ondertoon terwijl dat helemaal niet zo bedoeld is.
Het plan is mee te gaan naar de OS, als ik dat zou willen (niet dat het ooit gebeurd, maar okee) dan zou ik me willen meten met de ruiters die ik daar ook tegen ga komen, want dan wil ik weten waar ik sta! Dát bedoel ik! En die ruiters hebben we hier in NL zowieso, dat is inmiddels gebleken.
Je opmerking over nationaliteit > belgie starten voor kaderplaats snap ik, zo had ik hem niet gelezen en dat kan.
Dat maakt het echter niet anders dat het ivm het hele F.Huys verhaal, wat immers Nederlands is, het leuk zou zijn voor het Nederlandse publiek dat ie hier ook eens zou starten. (was Tsjechie een kadervormende wedstrijd voor Belgie, dat ie daar is gestart?)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:35

Echter dan hebben we ook nog de Duitsers die goed mee komen. Dus dan zou hij daar ook moeten gaan starten als ik jou verhaal zo lees. De Nederlanders moeten ook eerst hier in Nederland hun kunnen laten zien alvorens zij naar het buitenland mogen voor wedstrijden.

Afgelopen dagen hadden we CHIO Rotterdam daar reden een 4 tal Belgen mee waaronder Stefan van Ingelgem met Withney van het Waaihof die als één van de favorieten geldt in België. Echter nog niet zo heel lang geleden versloegen Peter en Adel deze combinatie met maar liefst 4%.

Ik ben het absoluut met je eens dat het leuk zou zijn als hij hier in Nederland zou startten maar nogmaals ik vraag mij af of hij aan nationale concoursen (SUB TOP) mee mag rijden gezien zijn Belgische nationaliteit.
Waarschijnlijk kun jij daar sneller achter komen door even aan de rijder van Gjalt te vragen hoe dat zit.

En ja ik ben een groot fan van het FRIESE paard in zijn algemeen ongeacht wie het dier rijdt.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:42

Duitsers, ook prima. Maar snap je mijn punt? Dan weet je denk ik een beetje beter waar je staat qua niveau. Eigenlijk hetzelfde idee als altijd alleen kleine regionale concoursjes starten, daar steeds bij de eerste drie eindigen, en vervolgens selecties rijden voor bijvoorbeeld de gelderse kampioenschappen en merken dat je daar in de middenmoot thuis hoort. Dat is helemaal niet erg, maar ik zou het van mezelf wel willen weten Ja
Ik denk dat je als buitenlander ook gewoon een licentie aan kunt vragen voor subtop wedstrijden, helemaal nu de knhs daar veel meer over te zeggen heeft.
(uiteraard) ben ik ook een groot Friezen-fan, maar mij maakt het als het om dressuurcombinaties gaat best uit wie hem rijdt Tong uitsteken Ik kan me ook wel een paar ruiters indenken die ik minder graag rond zie sturen als Peter, en dat lijkt me niet meer dan normaal.