Red het rubberen paard

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Red het rubberen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 09:54

http://www.horses.nl/rs/appl_php/newsshow.php?id=6003

04/06/2007 Red het rubberen paard

Een levensgroot rubberen paard genaamd Lucky, is gekocht door brandweermannen in Wales om te helpen bij de trainingen voor dierreddingsacties. Lucky kost bijna € 7000, heeft een schofthoogte van ruim 1.50 m en weegt ongeveer 450 kilo.

Lucky heeft bewegende benen, een afneembare staart en kan normaal harnachement dragen. Doordat hij van rubber is kan hij in modder en water worden gegooid. Hiermee zijn eigenlijk alle situaties na te bootsen waaruit echte paarden moeten worden gered.

De South Wales Fire Service, eigenaar van Lucky, investeert ongeveer €70.000 in de ontwikkeling van een dierreddingsteam. Het brandweerkorps kreeg afgelopen jaar 129 alarmtelefoontjes voor dieren binnen, ruim 40 situaties waren ernstig.

Bron: Horsetalk

Perla

Re: Red het rubberen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:56

jeetje wat een goeie ontwikkeling, het zal nog wel even duren voor het in nederland is

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:58

haha Goeie actie Lachen
Red Lucky (H)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:00

Zo dat is goed gevonden Lachen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:02

Zeker goed !! Moeten we hier ook hebben.

Wij hebben op stal ook een brandweeroefening met de brandweer van Naarden gehad.
Hierbij de oefeningen die normaal ook gedaan worden maar ook wordt een gang met rook gezet met paarden die braaf zijn en moeten ze een paard eruit halen.
Ze leren dan ook een halster om en afdoen, waar op te letten bij paarden, hoe ze kunnen reageren etc.

Bleek een paar jaar geleden zelfs dat een brandweerman bang was voor paarden....

Natuurlijk is in echte panieksituaties de realiteit altijd anders, maar ik denk dat het zeker handig is om op een manege / pensionstal met de plaatselijke vrijwillige brandweer een oefening te organiseren.
Al is het maar om de brandweermannen wat meer vertrouwd te maken met een paard, de omgang en andere zaken.

Deze stal waar ik nu sta is de enige in mijn hele paardenleven die dit heeft gedaan. Ben er dan ook zeker blij mee !!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:13

Op de stal waar ik paardrij, hebben we wel een keer een brandoefening met de paarden gedaan. De brandweermannen hebben geleerd om met een paard te lopen over en door verschillende hindernissen, een noodhalster te maken, en door de binnenbak vol met rook (discotheekrook) te lopen. Je zag letterlijk geen hand voor ogen. Mooi was dat zelf de meest hyper paarden zich volledig in de handen legden van de brandweermannen, er was er maar 1 angstig, maar zelfs die bleef braaf langs de mannen lopen.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:38

Lol.. Een echt paard is te duur pap, mag ik een rubberen paard? Haha!

Lotte_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:07

Er zijn toch goedkopere paarden dan het rubbere denk ik Lachen