Sugar Puff, een Shetland/Exmoor kruising, is afgelopen week thuis in West Sussex ingeslapen ten gevolge van gecompliceerde problemen met zijn gezondheid. Eigenaresse Sally Botting vertelde dat zijn organen gewoon op waren. "s'Ochtends leek hij zich nog goed te voelen, maar daarna stortte hij in. Volgens de veearts kon er niets meer voor hem worden gedaan.
De ruin heeft een plek behaald in het Guinness Book Of Records als de langst levende pony ter wereld. Volgens Sally had hij een enorm vriendelijk karakter: "Hij was een veilige, lieve pony waar je op kon rekenen. Enorm veel kinderen hebben op zijn rug leren rijden, en hij vond springwedstrijden en de pony club altijd geweldig. Hij was een leuke pony, en mocht tijdens kerstmis in huis lopen. Ik kocht hem toen hij al 29 jaar was, maar ik dacht dat hij mij zou overleven!"
Holy mozes das oud zeg.... en zo te zien in blakende gezondheid verder al die jaren. Petje af voor de eigenaar die het beestje de mogelijkheid heeft gegeven om zo oud te worden.
ik ken meer shetlanders die over de 50 zijn geworden, dacht eerlijk gezegt dat er wel eens een pony ouder was geworden als 56 ? een groot paard zal hooguit 35 worden, wat daarboven komt, mag wat mij betrefd ook in het GBOR