Paardenjacht na gekantelde trailer op A15

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Paardenjacht na gekantelde trailer op A15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 08:31

http://www.verkeersinformatiedienst.nl/ ... 007.140.02
verkeersinformatiedienst.nl

Rond acht uur zondagavond is op de A15 richting Ridderkerk een paardentrailer gekanteld. De paarden die in de trailer zaten zijn direct na het ongeval losgebroken en hebben zich uit de voeten gemaakt. Om circa kwart over negen werd gemeld dat de dieren waren gevangen.

In verband met het ongeval en de paardenjacht waren tot half tien vier van de zes rijstroken tussen knooppunt Vaanplein en knooppunt Ridderkerk afgesloten. Het verkeer moest via de twee resterende stroken. Om kwart voor tien was de hele rijbaan weer voor het verkeer beschikbaar.

Allejandro

Re: Paardenjacht na gekantelde trailer op A15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:47

Zo, dat is fraai. De paarden zijn helemaal gezond hoop ik?
Lekker voor het verkeer zeg.
Mensen gaan paarden zo steeds leuker vinden Vork

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:52

Wij reden er langs toen het net was gebeurt; die trailer zag er niet meer uit Huilen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 08:53

wat erg, gebeurd wel steeds vaker weer.
Hoop dat de paarden er niks aan hebben overgehouden!! Die mensen zullen ook wel geschrokken zijn zeg.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:16

Pff dit hoor je ook steeds vaker. Ben blij dat het goed is afgelopen!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:18

idd fijn dat het goed is afgelopen!!..je moet er toch niet aan denken..en zeker daar!..is een megadruk stuk weg!..

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:24

ik snap nog steeds niet hoe zo´n trailer kan gaan kantelen...
Voel me steeds minder veilig als mn paardje in de trailer staat..
hopelijk zijn de paarden dr goed vanaf gekomen.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:26

Je hoort het de laatste weken inderdaad wel vaker Scheve mond
Hopelijk hebben de paarden er niks aan over gehouden.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:03

Hoop toch niet dat er elk weekend een trailer betrokken is bij een ongeval, ik durf haast niet meer op pad.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:10

Ik hoop dat zoiets mij nooit overkomt.. Hopelijk is alles in orde met de paarden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:15

Mathilde schreef:
Wij reden er langs toen het net was gebeurt; die trailer zag er niet meer uit Huilen

Stond er nog een beschadigde auto bij?
Zodat je misschien kan denken dat het een botsing was geweest, dat de trailer daardoor was gekanteld?
Of met en lekke band?

Vraag me altijd af :waarom?

Moet er niet aan denken dat je zoiets overkomt

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:46

Het gebeurd echt steeds meer en meer Scheve mond Hopelijk zijn de paarden verder ongedeerd Ach gut

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:50

superwoman schreef:
Mathilde schreef:

Stond er nog een beschadigde auto bij?
Zodat je misschien kan denken dat het een botsing was geweest, dat de trailer daardoor was gekanteld?
Of met en lekke band?

Vraag me altijd af :waarom?

Moet er niet aan denken dat je zoiets overkomt

Nee, alleen de trailer die werd opgeladen door de berging. Even verderop stonden wel drie auto/trailer combi's met duitskenteken op de vlugtstrook. Ze liepen alleemaal te huilen en te bellen. Ik geloof (mijn moeder woont er vlakbij) ze de macht over de combinatie kwijt waren geraakt. Kreeg echt de rillingen ervan, het zal je maar gebeuren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:57

ja, met trailer ben je stuk kwetsbaarder, of te hard gereden, of inhaal manouvre, te lichte auto, kan snel wt met een combinatie fout gaan hoor.
Hoop dat inmiddels de paarden weer rustig op trailer staan en ze snel naar huis kunnen gaan

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:26

Ja, schokkend om dat te horen. Ik kan niet oordelen over wat er daar precies gebeurd is. Er kunnen vele aspecten een rol spelen:
- staat van onderhoud van de trailer. Zeker als je een trailer van een particulier koopt kun je voor
leuke verrasssingen komen te staan Verdrietig Kan d'r over meepraten.... Vroeger moest een trailer
periodiek gekeurd worden waarbij ook speciaal gelet werd op of de trailer veilig voor de dieren was.
Een rotte bodem, scheuren in het chassis, slechte banden of een slecht functionerende rem kun je
(zeker als leek) makkelijk over het hoofd zien
-rijvaardigheid en ervaing van de chauffeur van de trekauto. Een trailer met twee paarden (zelfs als
ze heel rustig staan) is toch effe wat anders dan een boedelbak met een bankstel erop. Mensen die
al langer hun rijbewijs hebben hebben nooit geoefend met een aanhanger (want je kreeg je BE
automatisch), maar ook bij de E achter B rijlessen wordt aan het aspect van het vervoer van
levende have bij mijn weten geen aandacht gegeven. Een vrijwillige cursus "rijden met een dier in
de trailer" zou nog niet zo'n slechte zijn....
- weggedrag van andere weggebruikers. Sommige andere weggebruikers mensen beseffen domweg
niet dat je met een paard in de trailer alles heel erg geleidelijk wilt doen (optrekken, remmen en
bochten maken, en zo). Je wordt soms behoorlijk scherm gesneden, soms ook door vrachtwagens
- het vermogen en gewicht van de trekauto. Sinds de wetswijziging een paar jaar geleden is niet
meer de Totale Maximale Massa van de aanhanger bepalend, maar het daadwerkelijk getrokken
gewicht. Dat betekent dat je met relatief lichtere auto's een 2 paards trailer mag trekken met maar
één paard erin. Ik ben toch wel blij met mijn Terrano voor de trailer Haha!

En dan nog.... kan het vies mis gaan. Gelukkig dat de paarden er goed afgekomen zijn. En hopen dat ze daarna ooit nog in een trailer wilen (want ik geef ze geen ongelijk als ze dat de komende tijd weigeren)

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:28

Je hoort het steeds meer en meer, ik hoop maar dat de paarden ongedeerd zijn! Scheve mond

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:40

Het gaat lekker met trailer trekkend nederland zeg Boos!
Wat denk je van de snelhied, als die te hoog ligt.. Dan ben je ook de L U L..
Ik reed gister achter een auto met een klein aanhangwagentje met 1 as. Dat ding stuiterde van links naar rechts terwijl hij toch echt max. 80 reed Koe

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:53

Brrrr. ik rijd regelmatig met de trailer met paarden, maar besef wel hoe kwetsbaar ik daarmee ben. Gelukkig heb ik een degelijke combi die goed onderhouden is. Met aankoppelen controleer ik wel tig keer of alles wel goed zit. Zeker als je deze verhalen leest kunt je inderdaad alleen maar hopen dat het goed afloopt voor de paarden. Materiele schade kan hersteld worden.

Sommige verkeerssituaties zijn bloedstollend.
Laatst nog een auto met vakantie aanhanger die met 120 voorbij komt. Uit aanhanger wappert vanalles 5 auto's later beseft hij dat de boel wel erg los gaat en gaat vol op de rem. Als je dan een vrachtwagen achter je hebt denderen dan hoop je maar dat alles goed gaat.

Voorheen reed ik met het vrachtverkeer mee. Die reden zo'n beetje 90 en als je dan 80 reed werd je alleen maar ingehaald nu komen de vrachtwagens je met 110-120 voorbij rijden. Voegen dan nog even lekker kort voor je in of blijven op een meter afstand achter je rijden. Als je moet remmen hoop je maar dat de vrachtwagen chaffeur niet even op zijn gemakkie koffie aan het zetten is.
Ik bekijk het een beetje maar verdom het echt om 100 te gaan rijden met de paarden erop, dan halen ze me maar gewoon in.

Zo'n grapjurk die voor het stoplicht of in de file nog even zijn auto ervoor gooit is ook zo'n lekkere situatie.

Er zijn inderdaad combi's waarvan ik denk hoe durven ze ermee te rijden. Of chaffeurs die met de trailer rondrijden alsof ze met de raceauto op pad zijn. Dat die paarden nog de trailer op willen vraag ik me dan af.

Alleen maar door kenbaar te maken dat wij paarden vervoerders niet vlot op de rem kunnen en inderdaad het wat rustiger aan doen met het optrekken en bochten rijden, kan andere weggebruikers ertoe bewegen er beter bij stil te staan. Sommige hebben werkelijk geen idee wat voor effect hun gedrag kan hebben.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:53

Niks van mee gekregen .... wel absurd..

Gewiekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:49

gelukkig dat ze de paarden gevangen hebben en waardeloos dat zoiets gebeurd het voordeel van deze berichten is misschien wel dat andere weggebruikers ook wat normaal gedrag ten opzichte van een paardentrailer gaan vertonen

Noeskagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:49

wow, hopelijk hebbe die paardjes er niets aan overgehouwe zeg...

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:38

Jeetje zeg het zal je maar gebeuren dat je trailer om keept op de snelweg zal er nietaan moeten denken om dat te gebeuren..
Gelukkig zijn de paarden gevangen , die zullen ook wel even in het begin in paniek zijn geraakt toen ze los waren gebroken!
Gelukkig is alles verder goed!

Imke1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:39

Noeskagirl schreef:
wow, hopelijk hebbe die paardjes er niets aan overgehouwe zeg...

nee ik hoop ook van niet.
ik denk het wel.
in ieder geval wel een paar schrammen denk ik
waar is het gebeurt?
hadden de mensen die erin zaten niks?
-xxx-

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:40

Mathilde schreef:
Nee, alleen de trailer die werd opgeladen door de berging. Even verderop stonden wel drie auto/trailer combi's met duitskenteken op de vlugtstrook. Ze liepen alleemaal te huilen en te bellen. Ik geloof (mijn moeder woont er vlakbij) ze de macht over de combinatie kwijt waren geraakt. Kreeg echt de rillingen ervan, het zal je maar gebeuren.

Wat erg zeg!
idd die rillingen voel ik nu ook, terwijl ik het niet eens heb gezien....

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:51

Pfoeh ! wat erg !
maar je moet maar je eigen paarden zo verwonden door zo`n ongeluk...