Gezondheidsdienst richt zich ook op paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Gezondheidsdienst richt zich ook op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 08:30

http://www.zibb.nl/landentuinbouw/nieuw ... index.html
zibb.nl

De Gezondheidsdienst voor Dieren in Deventer gaat zich meer op de paardenhouderij richten. De GD heeft een pakket van diensten en producten samengesteld.
De producten zijn vooral gericht op het voortijdig opsporen van ziekten bij paarden en het optimaliseren van de huisvesting en voeding van de dieren.
“Door het grote aantal hobbyhouders in de paardenhouderij is de kennis over de dieren in deze sector beperkt. Veel paardenhouders laten zich hierdoor graag bijstaan door een dierenarts”, aldus de GD.

Lies_Beuker

Re: Gezondheidsdienst richt zich ook op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:39

Ik hoop dat er dan eindelijk eens een meldingsplicht komt voor droes en rhino uitbraken. Dat zou erg handig en slim zijn!

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:15

Eeh die plicht is er toch al???

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:28

Lies_Beuker schreef:
Ik hoop dat er dan eindelijk eens een meldingsplicht komt voor droes en rhino uitbraken. Dat zou erg handig en slim zijn!

Gd richt zich met paarden meer op vrijwillige producten. Echte verplichtingen kan GD niet opleggen. Dat kan enkel vanuit Ministere van Landbouw gebeuren. Dus zul soort zaken zullen nooit vanaf GD worden gevraagd. Wij zijn enkel een bedrijf die veel kennis en expertise hebben op allerlei gebieden in de landbouwsector. En vandaar uit zetten we producten op de markt. Goede producten Haha! !

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:06

hoe zit dat nou bij mij op stal staan 16 paarden (pension) en de boer geeft die eten je moet wel zelf naar stal toe gaan om krachtvoer neer te zetten wat je paard krijgt kuilgras hoeffen we dan niet neer te zetten wand dat krijgen ze standaart van de boer maar er is 1 meisje die komt rustig 2 dagen niet bij haar pony en die staat dan in ze eigen strond en pis kunnen we daar dan ook de gd op afstuuren of niet? gr marjolein

polman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:42

dat lijkt me wel hoor als ze haar pony noet goed verzorgt dan denk ik dat dat makkelijk kan hoor