Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Vader Freek Brouwer heeft meteen contact opgenomen met de politie. Die stelde dat er op hemelvaartsdag een zondagdienst gedraaid wordt. Brouwer werd verzocht een dag later even op het bureau langs te komen. Toen hij dat gisteren deed, stelde de dienstdoende agent dat het niet om een misdrijf ging, omdat het dieren onder elkaar betrof. Er werd geen aangifte opgenomen. Ook bleek de politie niet naar de eigenaar van de hond te gaan zoeken.
LimaGentle schreef:en als een paard een hond schopt word die toch ook niet gelijk afgemaakt?
LimaGentle schreef:vind het toch altijd raar dat mensen gelijk zeggen 'hond afmaken! '
je bent er niet bij geweest en weet dus niet wat er precies is gebeurt.
en als een paard een hond schopt word die toch ook niet gelijk afgemaakt?
Ellebelletje schreef:LimaGentle schreef:vind het toch altijd raar dat mensen gelijk zeggen 'hond afmaken! '
je bent er niet bij geweest en weet dus niet wat er precies is gebeurt.
en als een paard een hond schopt word die toch ook niet gelijk afgemaakt?
Ik ben er niet bij geweest nee, maar met het lezen weet ik al genoeg...jammer dat er mensen zijn die zulke gevaarlijke honden verdedigen.
Jammer voor het beestje...maar onbetrouwbaar is onbetrouwbaar.
Een hond hoort niet te bijten klaar!
Volgende keer pakt hij een klein kind die op straat loopt? Jammer...had dat kind daar maar niet moeten lopen? Nee nee...zo werkt het niet.
Schoppen voor een paard is een heel andere emotie als aanvallen van een hond (zonder reden)
Citaat:ik vind het knap er er toch altijd zoveel mensen hun conclusie trekken uit een eenzijdig verhaal uit de krant.. je zegt zelf dat je er niet bent bijgeweest..
zou het overigens ook erg knap vinden dat diegene die op het paard heeft gezeten de hond als pitbullachtige kon beschrijven.. is zei een deskundige?
dat een hond een paard bijt is niet minder normaal dan een hond die een konijn bijt.. zoiets heet instinct.. maar nogmaals.. je bent er niet bij geweest dus je weet niet wat er is gebeurt.. wie weet heeft die hond ooit een keer een schop gehad van een paard en heeft er daardoor een trauma aan over gehouden.. weet jij veel??!!
als een hond een kind bijt.. ja DAT is niet normaal maar de verantwoordelijkheid ligt toch echt bij de baasjes en niet bij de hond... maar dat is hier niet gebeurt of wel??
Ellebelletje schreef:Citaat:ik vind het knap er er toch altijd zoveel mensen hun conclusie trekken uit een eenzijdig verhaal uit de krant.. je zegt zelf dat je er niet bent bijgeweest..
zou het overigens ook erg knap vinden dat diegene die op het paard heeft gezeten de hond als pitbullachtige kon beschrijven.. is zei een deskundige?
dat een hond een paard bijt is niet minder normaal dan een hond die een konijn bijt.. zoiets heet instinct.. maar nogmaals.. je bent er niet bij geweest dus je weet niet wat er is gebeurt.. wie weet heeft die hond ooit een keer een schop gehad van een paard en heeft er daardoor een trauma aan over gehouden.. weet jij veel??!!
als een hond een kind bijt.. ja DAT is niet normaal maar de verantwoordelijkheid ligt toch echt bij de baasjes en niet bij de hond... maar dat is hier niet gebeurt of wel??
Hooo, maar ik geef de hond ook niet de schuld...beest is waarschijnlijk OF verkeerd opgevoed, OF heeft een slechte ervaring gehad met weet ik veel wat...natuurlijk blijft het de fout van de eigenaar die de hond niet los had mogen laten lopen.
MAAR ook al is iemand geen hondendeskundige..een pitbullachtig uiterlijk is best onderscheidend van andere hondenrassen..ookal was het een poedel geweest (is ook niet echt bindend aan dit verhaal)
alleen honden in deze categorie zijn vaak behoorlijk zwaar en hebben knalsterke kaken.
Ik neem ook aan dat ze geen onzin verkondigen in de krant en dat dit verhaal niet zomaar uit de lucht gegrepen zal zijn.
verography schreef:maar een pitbull houd toch altijd vast? En dat is wat er in dit verhaal stond, dat de hond totaal niet losliet. (dit is maar een vraag hoor, dus gelieve niet meteen aan te vallen.)
Ellebelletje schreef:Ik zag ze in je profiel staan inderdaad!! (schattig die koppies!)
Maar ja...aanvallen met honden zullen er (denk ik) altijd wel blijven..en mensen zijn natuurlijk ook misschien gelijk geneigd om te zeggen dat het een pitbull was. Terwijl er waarschijnlijk een zee van verschil tussen zit met wat het ras uiteindelijk is.
Laten we in ieder geval hopen dat er getuigen zich melden en dat de ruiter en paard er verder goed vanaf komen..
LimaGentle schreef:Ellebelletje schreef:Ik ben er niet bij geweest nee, maar met het lezen weet ik al genoeg...jammer dat er mensen zijn die zulke gevaarlijke honden verdedigen.
Jammer voor het beestje...maar onbetrouwbaar is onbetrouwbaar.
Een hond hoort niet te bijten klaar!
Volgende keer pakt hij een klein kind die op straat loopt? Jammer...had dat kind daar maar niet moeten lopen? Nee nee...zo werkt het niet.
Schoppen voor een paard is een heel andere emotie als aanvallen van een hond (zonder reden)
ik vind het knap er er toch altijd zoveel mensen hun conclusie trekken uit een eenzijdig verhaal uit de krant.. je zegt zelf dat je er niet bent bijgeweest..