Besmetting drinkwater met e-coli bacterie in Noord-Holland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hestr

Besmetting drinkwater met e-coli bacterie in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 20:26

Citaat:
HOOFDDORP - De besmetting van het drinkwater in Noord-Holland met de bacterie e-coli blijkt omvangrijker dan gedacht.

Het drinkwaterbedrijf PWN meldt dat het water niet alleen in Hoofddorp is besmet. Dat is mogelijk ook het geval in de gemeenten Aalsmeer, Bennebroek, Bloemendaal, Haarlem, Haarlemmermeer, Haarlemmerliede, Spaarnwoude, Uithoorn en Zandvoort.
PWN adviseert het water twee minuten te koken voor consumptie.

Onderzoek
Vrijdag werd bekend dat het drinkwater in Hoofddorp besmet was. Het onderzoek dat PWN dinsdag heeft uitgevoerd wijst uit dat het drinkwater bij het distributiestation in die gemeente besmet is. Dit station bedient ook de overige gemeenten. Wat daarvan de oorzaak is, is volgens het bedrijf onbekend.
Op dit moment vindt er een onderzoek plaats waaruit moet blijken hoe de bacterie in het drinkwater terecht is gekomen. Woensdag brengt het waterbedrijf verslag uit over het lopende onderzoek.

Riool
Volgens het waterbedrijf wijst de vondst van de bacterie erop dat het drinkwater in contact is gekomen met bijvoorbeeld rioolwater. "Dat zou niet moeten kunnen, want de leidingen naar de klanten toe vormen een gesloten systeem. Wij onderzoeken momenteel al onze in- en uitgaande leidingen."
Als mensen de colibacterie binnen krijgen, kunnen maag- en darmklachten ontstaan. Het water moet worden gekookt om de bacterie onschadelijk te maken. Bij het douchen kan het water volgens het bedrijf gewoon worden gebruikt.

Verholpen
Volgens een woordvoerster van het PWN treft de besmetting 170.000 huishoudens in de regio Kennemerland. De besmetting die vorige week in een woonwijk in Hoofddorp opdook is inmiddels verholpen.
Verder is in Haarlem-Noord een besmetting met de enterococcen-bacterie vastgesteld. Het PWN spoelt de leidingen door om het water schoon te krijgen, aldus de woordvoerster.

Bron: Nu.nl

Mijn water wat doe je Scheve mond

Anoniem

Re: Besmetting drinkwater met e-coli bacterie in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:29

gelukkig woon ik in het midden van het land.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:41

eerst ff koken voor je gaat drinken.
Ik heb er jammer genoeg ook last van.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:42

gewoon een flesje spa blauw kopen en alles komt goed..

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:52

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 02:05

Pfffffft... of het toeval is weet ik niet, maar ik woon in de regio en ben nu wakker dankzij vreselijke darmkrampen en misselijkheid. Ik zit meer op de toilet dan dat ik in mijn bed lig, pfffft wat voel ik me beroerd... Ugh, ga nu ook maar weer even richting toilet en/of emmertje... Misselijk

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:19

Balen zeg! Heb gisteren dus geen water kunnen drinken! Vanavond maar ff spa blauw inslaan, al vind ik dat veel minder lekker Nagelbijten / Gniffelen

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:26

Leliev schreef:
gewoon een flesje spa blauw kopen en alles komt goed..

Het eerdere topic heb je vast niet gelezen....ik snap ook niet waarom dat eigenlijk gesloten is,maar oke!

Leliev er is hier in Hoofddorp geen spa blauw of andere merken water meer te krijgen....alles uitverkocht!

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:38

Ben benieuwd hoeveel mensen er van me werk ziek zijn vandaag, en hoeveel klachten we zullen krijgen over dat er geen water meer te verkrijgen is(werk in supermarkt achter de service-balie)
Ik hoop wel dat het probleem snel verholpen is, ik nam vanochtend ook al bijna een glas water, tot ik eraan dacht van: mag niet hahah.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 08:58

Er waren meerdere topic's hierover vandaar dat er een aantal gesloten zijn Haha!

Ja we zijn er mooi klaar mee. Ook hier in uithoorn zijn we maar water aan het koken.
Ben benieuwd hoelang dit gaat duren.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:27

Ik snap eigenlijk ook niet dat het nieuwere topic met minder reacties open is gebleven, maar ach...

Ik weet nog steeds niet of het toeval is of niet.... maar sinds gisteren ben ik zo beroerd; vreselijke kramp in mijn darmen, misselijk, gewoon helemaal niet lekker dus. Ik denk dat mijn darmen en maag dan ook wel zo goed als leeg zullen zijn nu... Haha! Net maar even vlug naar de AH gegaan om de laatste flesjes mineraalwater te halen... zonder prik was er al niet meer en met prik nu ook niet mee Haha! Ik hoop iig dat ik zo iets kan drinken (en eten) en dat ik het ook binnen kan houden... :|

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:20

Tja toeval of niet maar je zit er maar mooi mee Knipoog
De supermarken hier hebben ook geen water meer.
Dus toch maar water blijven koken voorlopig.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:16

Nou maar 2 zieken tot nu toe op het werk door het water.
Vomar(waar ik werk) krijgt zoveel mogelijk water binnen. Zodra ze weer een vrachtwagen met spul aangeleverd krijgen, en het in het vak staat, is het alweer uitverkocht.
Hoorde ook een klant zeggen dat het nog wel 2 weken kan gaan duren??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:19

Ik werk in Amstelveen, en zag de mededeling vanmorgen via de mail. Geen koffie dus vanmorgen. Gelukkig hebben we hier grote gekoelde flessen met water (Culligan's) zodat we iig konden blijven drinken, en zonet krijg ik bericht dat ons bedrijf buiten de gevarenzone ligt. Ik denk dat ik toch maar even koffie ga scoren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:24

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:29

@nouks: ik kan je site niet openen.

Ik ben nu de grootste pan die ik heb aan het koken met water...voor de beestjes..

Hoe zit het eigenlijk met planten, kunnen die er ook dood aan gaan?(stomme vraag haha)of weet ik veel wat haha

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:53

Leuk stukje!
Heb vermakelijk gelachen.
Hoop dat het niet zo erg is dat we inene niet meer mogen douchen ofzo, hoewel ik het nu al eng vind om te douchen..(neem af en toe wel eens een slok uit de douchekop als jullie snappen wat ik bedoel)
Ben benieuwd wanneer we weer update's krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:55

Thanks, knuffelpoesz! Lachen

Maarreh, dat kleine beetje wat je misschien binnen krijgt bij het douchen kan vast niet zo veel kwaad joh... Gisteren hebben wat collega's van me ook nog wel eea aan water gedronken en die hebben ook nergens last van.

hestr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 16:33

Ik hoor van mijn moeder dat het nog wel een week kan duren??
Dat meen je niet hoor, ik mis mijn water Huilen Ik ben water addicted! Mijn urine wordt langzaamaan geler en geler.. Sigaar (Tuurlyk koken we wat water maar ik drink op een dag héél veel)
Water is overal al uitverkocht, mijn vader gaat straks in Amsterdam nog wat zoeken Pling
Laatst bijgewerkt door hestr op 16-05-07 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:34

hestr schreef:
Dat meen je niet hoor, ik mis mijn water Huilen Ik ben water addicted! Mijn urine wordt langzaamaan geler en geler.. Sigaar (Tuurlyk koken we wat water maar ik drink op een dag héél veel)

Gewoon paar flessen spa blauw in gaan slaan. Of wat anders drinken... Ga je aan de vruchtensapjes ofzo.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:40

Nouks schreef:
hestr schreef:

Gewoon paar flessen spa blauw in gaan slaan. Of wat anders drinken... Ga je aan de vruchtensapjes ofzo.

Is helemaal op hier... Nagelbijten / Gniffelen geen spa blauw, spa rood of andere merken mineraalwater in welke vorm dan ook meer te krijgen hier...

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:43

Er was net op rtvnh dat we zowiezo tot maandag geen kraanwater mogen drinken, zolang heeft PWN nodig om de leidingen schoon te spoelen.
Hopenlijk heeft de fabrikant van spa, en alle andere mineraalwaters en frisdranken genoeg in huis, mensen gaan echt inslaan volgens mij

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:47

Wat vervelend allemaal he! Mochten jullie op de hoogte willen blijven van het laatste nieuws kunnen jullie de sites www.pwn.nl raadplegen of www.crisis.nl

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:56

Liggen 5 mensen in het ziekenhuis door de besmetting was net op de radio.En echt slecht dat het water op is in de winkels.