Anky: Turijn wordt mijn hoogtepunt voor dit seizoen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anky: Turijn wordt mijn hoogtepunt voor dit seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 12:37

http://www.cq-link.com/modules.php?name ... ew_topic=4
cq-link.com

"Het is hier op stal een gekkenhuis. Over een ruime week starten de Nederlandse kampioenschappen dressuur aan de Karpendonkse Plas in Eindhoven. Ikzelf rij daar drie paarden de ring in, twee op de zware tour en één in de lichte. Mijn leerlingen willen daar natuurlijk ook optimaal presteren en dus kwamen zij de afgelopen dagen extra trainen. Een van hen zit deze week zelfs intern. Aan al die lessen heb ik momenteel mijn handen vol.

Voor alle duidelijkheid: ik hoop niet dat het NK mijn beste wedstrijd van dit seizoen wordt. Het hoogtepunt moet eind augustus tijdens de Europese kampioenschappen in Turijn liggen. In de tussentijd moet ik mijn topsportleven weer helemaal opbouwen. Ik probeerde dat rustig aan te doen, maar de afgelopen weken kwam ik erachter dat ik niet te rustig moet doen. Na de bevalling van Ava Eden reed ik eigenlijk een beetje vrijblijvend mijn andere paarden. Nog niet de toppaarden. Op een gegeven moment zei Sjef tegen me, dat ik een plan moest maken voor mijn rentree. Ongeveer tien dagen geleden heb ik een knop omgezet en besloten dat ik wil starten op het NK. Toen ben ik dus ook weer volle bak op mijn toppaarden gaan zitten."

Lees hier het hele interview.

Cayenne

Re: Anky: Turijn wordt mijn hoogtepunt voor dit seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 12:37

Citaat:
" Ik heb mijn handen vol aan NK"

Het is hier op stal een gekkenhuis. Over een ruime week starten de Nederlandse kampioenschappen dressuur aan de Karpendonkse Plas in Eindhoven. Ikzelf rij daar drie paarden de ring in, twee op de zware tour en één in de lichte. Mijn leerlingen willen daar natuurlijk ook optimaal presteren en dus kwamen zij de afgelopen dagen extra trainen. Een van hen zit deze week zelfs intern. Aan al die lessen heb ik momenteel mijn handen vol.

Voor alle duidelijkheid: ik hoop niet dat het NK mijn beste wedstrijd van dit seizoen wordt. Het hoogtepunt moet eind augustus tijdens de Europese kampioenschappen in Turijn liggen. In de tussentijd moet ik mijn topsportleven weer helemaal opbouwen. Ik probeerde dat rustig aan te doen, maar de afgelopen weken kwam ik erachter dat ik niet te rustig moet doen. Na de bevalling van Ava Eden reed ik eigenlijk een beetje vrijblijvend mijn andere paarden. Nog niet de toppaarden. Op een gegeven moment zei Sjef tegen me, dat ik een plan moest maken voor mijn rentree. Ongeveer tien dagen geleden heb ik een knop omgezet en besloten dat ik wil starten op het NK. Toen ben ik dus ook weer volle bak op mijn toppaarden gaan zitten.

Het is superfijn om Keltec Salinero en IPS Painted Black weer te rijden. Niet dat het vanzelf gaat. Het is behoorlijk zwaar om mijn oude leventje op te pakken. Lichamelijk voel ik me redelijk afgepeigerd. Pijntje hier, pijntje daar en op een gegeven moment maakte ik me ook zorgen om mijn rug. Met dank aan de fysiotherapeut en masseur overleef ik het. Hoewel, tot voor kort was de masseur voor mij echt een wekelijks feestje, maar tegenwoordig vrees ik hem. Hij moet nu echt aan het werk en dat is behoorlijk pijnlijk.

Maar goed, het plezier in het paardrijden vergoedt veel, zo niet alles. Vooral rijden op Salinero blijft een bijzondere ervaring. Gelukkig heeft Sjef hem de afgelopen winter fantastisch doorgereden. Hij heeft misschien een wedstrijdachterstand, maar zeker geen fysieke. En dat merk ik. Hij is een paard apart. Voornamelijk omdat hij echt drie slagen slimmer is dan andere paarden. Hij probeert me altijd te vlug af te zijn. Dat is niet gemeen bedoeld, hij is namelijk goudeerlijk. Klinkt dat raar voor een paard? Ik bedoel dat hij me graag uitprobeert, maar als ik heel duidelijk en nog sneller ben dan hij, gaat hij echt voor me door het vuur en is hij altijd gehoorzaam.

Ik heb hem ondertussen ook al weer meegenomen op concours. Nog niet om een wedstrijd te rijden. Dat deed ik met Nelson. In Almelo reed ik tijdens de halve NK-finale tot mijn grote verrassing naar een tweede plek en dat paard zet ik tijdens het NK dus in op de lichte tour. Tijdens het evenement in Almelo ging zowel Salinero als Painted Black mee voor een training. Wat mij opviel, was de enorme rust die Salinero uitstraalde. Vanaf het WK in Aken vorig jaar augustus heeft hij nergens meer gelopen. Dit was de eerste keer weer op vreemd terrein. Maar hij hield zich uitstekend. Wat dat betreft kijk ik dus heel erg uit naar de wedstrijd volgende week in Eindhoven.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:42

...klinkt als een strak plan!...ik kijk er weer naar uit!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:46

en Krack?..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 12:54

ik weet wel dat ie weer terug is want hij was bij HP...maar idd!?...waar is Krack???

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 12:58

Zit Krack niet gewoon midden in het dekseizoen?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:48

Nou ben benieuwd dan volgende week... Zit op de tribune om het live mee te maken!! hahaha

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:53

In Eindhoven? Waar dat dan? Kan iemand mij dat vertellen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:56

Citaat:
"Het is hier op stal een gekkenhuis. Over een ruime week starten de Nederlandse kampioenschappen dressuur aan de Karpendonkse Plas in Eindhoven. Ikzelf rij daar drie paarden de ring in, twee op de zware tour en één in de lichte. Mijn leerlingen willen daar natuurlijk ook optimaal presteren en dus kwamen zij de afgelopen dagen extra trainen. Een van hen zit deze week zelfs intern. Aan al die lessen heb ik momenteel mijn handen vol.

Het staat in de beginpost Knipoog

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:01

Oei, sorry over heen gelezen!

Maar ik kan niet gaan helaas, ik ben dn op vakantie G@%#^Dm. Knipoog

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:42

zo dat lijkt me best moeilijk om dan weer in dat zware wedstrijdritme te komen..

Mrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:11

ik ga vrijdag de 11de naar beekse bergen

zij hun er dan ook allemaal ??

groetjes

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:59

Nou Ank, zet hem op! Ik dacht overigens dat sjef janssen (wie geen bondscoach meer is) wilde aantreden met een jong team, maar dat gaat niet meer door denk ik. Wie denken jullie die er naar het Europees Kampioenschap mogen, Anky.... en wie nog meer?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 18:02

Nou, ik gok op Anky en Imke dusver Haha!
De overige 2 durf ik niet te zeggen. Ik hoop dat Laurens nog de kans krijgt om flink te presteren voordat het team bekend wordt gemaakt.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 21:43

zet hem op ja!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:35

Leuk stukje Lachen Ben benieuwd hoe het dan zal gaan.