Meester-oplichter in paardenhandel op TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Meester-oplichter in paardenhandel op TV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:34

http://tros.nl/index.php?id=470
tros.nl

In een speciale uitzending op 8 mei besteedt Tros Opgelicht?! aandacht aan de praktijken van een 32 jarige meesterbedrieger uit Brabant. Deze man heeft in de ruim tien jaar dat hij actief is in het criminele circuit een behoorlijke staat van dienst opgebouwd als oplichter. Met name jonge vrouwen zijn een geliefd doelwit. Binnen een tijdspan van vaak maar enkele maanden weet hij zijn slachtoffers voor duizenden euro's te duperen.

Daarnaast is de Brabander actief in de lucratieve paardenhandel. Stoeterijen, dressuurstallen en maneges worden via internet verleid tienduizenden euro's te betalen voor sportpaarden en buisjes sperma, die echter nooit geleverd worden. Ook laat hij paarden voor hoge bedragen insemineren om ze vervolgens, zonder te betalen, weer door te verkopen. Aangezien hij zonder vaste woon- of verblijfplaats opereert is hij voor zowel zijn schuldeisers als de politie lastig op te sporen. De man slaapt in hotels, waar hij torenhoge rekeningen opbouwt, maar slechts zelden betaalt.

Opgelicht?! komt hem op het spoor en reist af naar Duitsland en weet hem daar voor de camera te krijgen. Deze uitzending zal te zien zijn op 8 mei om 21:05 op Nederland 1.

Peuk

Re: Meesterbedrieger in paardenhandel op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:35

Wat zijn er toch mafkezen op deze aardbol. Misselijk

Klinkt intressant. Zal is gaan kijken.

_Bonte_

Re: Meesterbedrieger in paardenhandel op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:36

zo kunnen beginnende kopers goed weten waarop ze letten en hopen dat ze deze man arresteren

September

Re: Meester-oplichter in paardenhandel op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:37

Lekker is dat! Ik ga ook kijken, ben benieuwd..

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:38

dat klinkt inderdaad interessant, weet je ook gelijk weer hoe goed je op moet letten als je een paard koopt/verkoopt. Knipoog

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:38

Toch niet .....

Ben benieuwd! Haha!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:39

Vreselijk toch, dat het kan, je moet je roch voorstellen dat dit al misschien wel jaren aan de gang is.
Gelukkig komt er een eind aan, ik ga zeker kijken! Haha!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:55

en ze geven zeker geen namen vrij of ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:55

Dat denk ik wel hoor, maar dat zal wel in de uitzending zijn.
Opgelicht?! geeft altijd wel namen vrij Ja

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:56

Ik ben zeer waarschijnlijk ook "slachtoffer"van deze man geweest 3 jaar geleden.( ik weet nog niet zeker of het dezelfde man betreft maar verhaal/profielschets komt overeen) Niet doordat ik een paard via hem kocht/verkocht maar een trailer kocht van hem.

Trailer leek mooi in orde, geen nieuwe maar zeer zeker in veilige staat. Man was aardig, vertelde te stoppen/minderen in de paardenwereld ivm leeftijd dus deze 2 paardstrailer had hij niet meer nodig. Hij was echt heel aardig, geen moment gedacht dat hij niet betrouwbaar was. 1e de beste keer dat ik met de trailer en paard op pad ging, brakken de assen door en sleepte de bodem over de grond. Thank god had ik mijn paard in de hoge/ dikke transport beschermers staan en reedt er een les auto achter ons. Meisje bleek achteraf voor het eerst op de snelweg te rijden dus ze hield veel, heeeeel veel afstand anders hadden ze er op gezeten. Nagelbijten / Gniffelen Kind heeft ook de schrik van haar leven gehad. Ach gut
Paard opgehaald door de vrouw van een politie agent die in de buurt woonde ( dat was wel vet tof/aardig van hun OK dan! )
Trailer weggesleept, op de brug gezet bij een erkende/bekende trailer/aanhanger dealer/gararge en daar bleek dat het onderstel volledig doorgeroest was. De "vriendelijke" verkoper heeft het onderstel volgespoten met vloeibaar piepschuim/ventilatiemateriaal zodat je niet meer hoorde dat het was uit/hol geroest en vervolgens met teer/zwarte verf zwart gemaakt zodat je er niks meer van zag.

De eigenaar en een expert zei dat zelfs hij deze schade/oplichterij niet zou zien als de trailer niet op een brug zou staan en hij het juiste materiaal niet zou hebben. Mijn verkoper is dus zeer vakkundig te werk gegaan. Al doende leert men zeggen ze, dat bleek want hij had op deze manier nog 4 andere trailers verkocht.

Ik snap werkelijk waar niet hoe je het in je kop haalt om een paard, maar ook andere weggebruikers zo in gevaar te durven brengen. Hamer

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:59

Oh, da's Serge.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:01

Uthrick schreef:
Ik ben zeer waarschijnlijk ook "slachtoffer"van deze man geweest 3 jaar geleden.( ik weet nog niet zeker of het dezelfde man betreft maar verhaal/profielschets komt overeen) Niet doordat ik een paard via hem kocht/verkocht maar een trailer kocht van hem.

Trailer leek mooi in orde, geen nieuwe maar zeer zeker in veilige staat. Man was aardig, vertelde te stoppen/minderen in de paardenwereld ivm leeftijd dus deze 2 paardstrailer had hij niet meer nodig. Hij was echt heel aardig, geen moment gedacht dat hij niet betrouwbaar was. 1e de beste keer dat ik met de trailer en paard op pad ging, brakken de assen door en sleepte de bodem over de grond. Thank god had ik mijn paard in de hoge/ dikke transport beschermers staan en reedt er een les auto achter ons. Meisje bleek achteraf voor het eerst op de snelweg te rijden dus ze hield veel, heeeeel veel afstand anders hadden ze er op gezeten. Nagelbijten / Gniffelen Kind heeft ook de schrik van haar leven gehad. Ach gut
Paard opgehaald door de vrouw van een politie agent die in de buurt woonde ( dat was wel vet tof/aardig van hun OK dan! )
Trailer weggesleept, op de brug gezet bij een erkende/bekende trailer/aanhanger dealer/gararge en daar bleek dat het onderstel volledig doorgeroest was. De "vriendelijke" verkoper heeft het onderstel volgespoten met vloeibaar piepschuim/ventilatiemateriaal zodat je niet meer hoorde dat het was uit/hol geroest en vervolgens met teer/zwarte verf zwart gemaakt zodat je er niks meer van zag.

De eigenaar en een expert zei dat zelfs hij deze schade/oplichterij niet zou zien als de trailer niet op een brug zou staan en hij het juiste materiaal niet zou hebben. Mijn verkoper is dus zeer vakkundig te werk gegaan. Al doende leert men zeggen ze, dat bleek want hij had op deze manier nog 4 andere trailers verkocht.

Ik snap werkelijk waar niet hoe je het in je kop haalt om een paard, maar ook andere weggebruikers zo in gevaar te durven brengen. Hamer

Vreselijk!
Ik hoop voor je (misschien raar gezecht) Dat deze man het is, zo weet je dat ze hem op het spoor zijn, en hij zeer binnekort misschien wel achter de tralies zkomt!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:06

Ik ga die uitzending toch maar eens even bekijken!
En het verhaal van Uthrick is ook zwaar stinkmodder!
Meestal zien die mannetjes er ook 'normaal' uit he, en vertrouw je ze juist ! grrr !

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:13

Dit ga ik wel even kijken.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:14

Ben benieuwd of het is,...
Laatst bijgewerkt door Eline op 19-10-11 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam ivm privacy verwijderd

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:18

Ben ook heel erg benieuwd wie dit is.
Komen nu al 2 potentiële kandidaten voorbij!
Ene Serge en ene *** ...................
Laatst bijgewerkt door Eline op 19-10-11 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:20

Heb het genoteerd in de agenda Knipoog . Vreselijk van die mensen die andere oplichten Boos! .

Nicolien84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:24

Ik denk dat het Serge is. Hij is ook al het onderwerp geweest in de ex wives club

Op het forum van opgelicht.nl wordt zijn naam genoemd:

'8 mei komt Serge in Opgelicht. Opgelicht heeft hem weten te traceren in Duitsland en hij komt dan ook volledig in beeld.
Dus allemaal kijken 8 mei a.s. om 21:00 uur op Nederland 1'

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:30

*** zit momenteel in Duitsland en is helaas niet te pakken op het moment.
Laatst bijgewerkt door Eline op 19-10-11 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:46

joke20 schreef:
Dit ga ik wel even kijken.

die is toch al eerder in het nieuws geweest ? bij uhm opgelicht ook ?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 21:52

Nee, dat was weer een ander ;) *** inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Eline op 19-10-11 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:53

Uthrick schreef:
Man was aardig, vertelde te stoppen/minderen in de paardenwereld ivm leeftijd dus deze 2 paardstrailer had hij niet meer nodig.

Het gaat in de uitzending om een 32-jarige man toch? Uit jouw verhaal begrijp ik dat jij deze trailer bij een oudere man hebt gekocht. Wel een vreselijk verhaal trouwens! Kan me voorstellen dat je de schrik van je leven hebt gehad!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:53

als mensen btw een richard paap of de bruin kent .... hij geeft valse namen op .... geef het ook even door aan mij ...

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:04

Die Richard Paap/de Bruin doet in trailers of in paarden, Shadowflower?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:06

Ik ga absoluut kijken dinsdag!
vreselijk dat er zulke mensen rondlopen