Leopold van Asten wint 2de onderdeel NK

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anna_

Leopold van Asten wint 2de onderdeel NK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 20:02

Schröder leidt na twee onderdelen

MIERLO (ANP) - Na twee onderdelen heeft Gerco Schröder bij het Nederlandse kampioenschap voor springruiters in Mierlo de leiding in het klassement. Hij voert de ranglijst aan met Eurocommerce Acapulco.

De dagprijs ging naar Leopold van Asten, die vrijdag de rubriek won met VDL Groep Think Twice. Van Asten klom in de algehele rangschikking met zijn 15-jarige merrie naar de tweede plaats. Dat mocht opvallend worden genoemd. In 2003 werd de Limburger met Think Twice al eens nationaal kampioen. Sindsdien speelde het paard niet zo vaak meer mee om de bovenste plaatsen.

Van Asten was ook enigszins verrast. ,,Think Twice heeft de laatste tijd niet zo veel gelopen. Ik had er wel vertrouwen in dat het goed zou gaan, maar zo goed? Nee. Ik ben er blij mee. Al te veel conclusies wil ik er echter niet aan verbinden. Er wachten ons zondag nog twee zware proeven. Eens kijken waar we dan staan.''

Een paard van 15 kan nog wel mee op topniveau. ,,Op zich is dat geen probleem'', zegt Van Asten. ,,Maar vergeet niet dat Think Twice al sinds haar achtste aan grote wedstrijden meedoet. Vooral in de begintijd is ze flink belast, omdat ik toen nog geen tweede toppaard had. Dat is de laatste jaren, sinds de komst van Fleche Rouge, natuurlijk wat anders.''

Met Fleche Rouge, nu een maand op rust, reed Van Asten recentelijk nog de wereldbekerfinale in Las Vegas. De combinatie werd 11e, maar had bij het ingaan van de laatste ronde nog medaillekansen. ,,Daarom ben ik toch wat teleurgesteld teruggekomen'', verklaarde Van Asten. ,,In de laatste fase kreeg het paard last van een oogontsteking. Ik denk zeker dat ons dat een paar plaatsen heeft gekost.''

Gerco Schröder is in Mierlo dit weekeinde de titelverdediger. Vorig jaar behaalde hij zijn eerste Nederlands kampioenschap met Berlin, nu niet van de partij. Met Acapulco verdrong hij vrijdag Piet Raijmakers van de eerste plaats. De routinier, 50 inmiddels, staat na Schröder nu derde. Vierde is Angelique Hoorn, vijfde Gert Jan Bruggink.

bron: http://www.knhs.nl

TeeGee

Re: Leopold van Asten wint 2de onderdeel NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:28

Wie staat er nu 1e dan?

_Anna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 21:25

Tussenstand NK na twee onderdelen:

1. Gerco Schröder met Eurocommerce Acapulco (1,34)
2. Leopold van Asten met VDL Groep Twink Twice (1,62)
3. Piet Raijmakers sr. met Van Schijndel´s Curtis (2,72)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 00:29

Super Go jij! Go jij!
Ik hoop toch datd Gerco wint, maar voor Leopold zou het ook leuk zijn!~

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:43

_Anna_ schreef:
Tussenstand NK na twee onderdelen:

1. Gerco Schröder met Eurocommerce Acapulco (1,34)
2. Leopold van Asten met VDL Groep Twink Twice (1,62)
3. Piet Raijmakers sr. met Van Schijndel´s Curtis (2,72)

Maar in de tekst staat onderaan dat Piet na Gerco 3de staat. Dus ergens klopt er iets niet.

_Anna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 12:22

Klopt!!

Piet staat inderdaad derde NA Gerco alleen Leopold staat hier nog tussen. Haha!
Het is net hoe je het leest. Pling

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:15

Go jij! Go jij! Drie hoeraatjes! Go jij! Go jij!
Ik vraag me alleen af of hij het de laatste dag ook nog vol houdt.
En stiekem zou ik het ook best leuk vinden als Eric nog een keertje op eigen grond zou winnen. Ja

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:31

het zou leuk zijn voor erik maar het nk blijft voorlopig in mierlo. Volgend jaar heeft Paloma weer iets meer ervaring. Maar het gaat heel spannend worden morgen