Onder tropische omstandigheden - de thermometer wees ruim 30 graden Celcius aan - werd in het Limburgse Horst aan de Maas de openingswedstrijd voor de samengestelde wedstrijdmensport verreden. In de vierspanwedstrijd verraste Koos de Ronde de concurrentie met een ijzersterke dressuurproef. Daarmee legde de menner uit Zwartewaal de basis voor zijn zege.
Op de tweede plek in deze wedstrijd eindigde Herman ter Harmsel uit Rijssen, terwijl Mark Weusthof uit Rossum, dankzij zijn tweede tijd in de marathon, opklom naar de vierde plek in de eindstand. IJsbrand Chardon eindigde als derde. De drievoudig Wereldkampioen startte in Horst met als doel een aantal van zijn relatief jonge paarden te kwalificeren voor het Wereldkampioenschap in Beesd in 2008 en dat is deels gelukt.
jawel maar ik heb eens gekeken in de dressuur en toen heb ik het verschil gezien tussen die van Koos, zijn broertje peter of zijn vader piet. En hij heeft dan hele pittige.
Het was zeker een geslaagd weekend voor Koos. Ik zat achterop in de dressuur en had echt een smile van oor tot oor. Wat liep het goed zeg!!!!!! Tja en dan de marathon ook nog eens winnen. 2007 word weer een topjaar hoop ik!