Europese paarden op weg naar Las Vegas

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Europese paarden op weg naar Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 06:38

http://www.kwpn.nl/cms/index.jsp?lang=1
kwpn.nl

Vanmorgen om 4 uur moesten alle Europese paarden vertrek-klaar zijn voor de rechtstreekse vlucht naar Las Vegas voor de tweede gezamenlijke wereldbekerfinale dressuur en springen. Het duurde uiteindelijk tot 11 uur vanochtend, maar toen gingen de paarden toch de lucht in. Imke Schellekens-Bartels is zelf als groom meegevlogen met de drie dressuurpaarden, de merrie Sunrise en de KWPN-hengsten BMC Kigali en IPS Gribaldi. Sunrise had niet eerder gevlogen en dat wilde ze niet missen.
Bij de springpaarden is op het laatste moment Cigale du Taillis, de merrie van Angot, niet afgereisd. De blessure die zij opliep tijdens Indoor Brabant speelde haar nog te veel parten. Deze combinatie werd niet door een reserve vervangen. Thomas Frühman die afzegde is wel vervangen en wel door de Zweedse Malin Baryard-Johnsson met Butterfly Flip.
A.s. dinsdag zal de veterinaire keuring zijn in Las Vegas. Woensdag kan het hoogtepunt van het winterseizoen onder zomerse temperaturen in Las Vegas dan beginnen met trainingsrondes.

Marjo

Re: Europese paarden op weg naar Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:51

En Marlies van Baalen zou gister bij ons op de manege komen, maar omdat zij ook naar Las Vegas ging, kwam Marrigje van Baalen en Angela Krooswijk oid. Met Power Paint en nog eentje Tong uitsteken

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 14:48

Ze zijn goed aan gekomen las ik net Haha!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 19:37

Mijn springinstructrice is chauffeuse/groom van Albert Zoer en is daar dus ook heen, echt leuk joh!

Go jij! Go jij! Go Nederland Go jij! Go jij!

Clown

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:52

Gingen nou alle Europese paarden met het zelfde vliegtuig naar Las Vegas?? Gelukkig zijn ze goed aangekomen! Ik kan er niks aan doen, krijg meteen horrorsenario's voor ogen dat zo'n toestel dan neerstort net als ooit eens met een voetbalelftal, meteen de top weg Bloos!

Hopelijk wordt het succesvol voor Nederland Ja

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 11:16

Javayo schreef:
Gingen nou alle Europese paarden met het zelfde vliegtuig naar Las Vegas?? Gelukkig zijn ze goed aangekomen! Ik kan er niks aan doen, krijg meteen horrorsenario's voor ogen dat zo'n toestel dan neerstort net als ooit eens met een voetbalelftal, meteen de top weg Bloos!

Dat beeld kreeg ik ook even ja....
Maareh, hoeveel paarden passen er eigenlijk in zo'n vliegtuig? Het lijkt me vrij veel om al die paardeni n een vliegtuig te krijgen eigenlijk..

King8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:02

Ja het waren veel paarden, in totaal rond de 40 of zo. Dat brengt wel veel risico met zich mee als dat vliegtuig zou crashen, meteen alle toppaarden weg.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:09

Dat zou een ramp zijn! Nog niet eens over nagedacht! maar NL had het dan nog makkelijk naar schiphol...