verwaarloosde paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

evasychold

verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:05

en vriend van mijn mama (eddy druppel) wou verhuizen. hij kwam zo een plek tegen die hij ging bekijken en tot zijn grote verbazing stonden daar paarden.

niet zo maar!

paarden met 3 in EEN box tot hun knieen in de mest en je kon alle beenderen bijna zien.
in het totaal stonden ze daar met een 10 tal paarden.

1 veulen van 6maanden
3 jaarlingen
en een paar volwassen paarden.
Eddy waarschuwde meteen zijn dierenarts die ook ging kijken.
ze besloten om iedere nacht die dieren uit hun box te komen halen en in de piste die bij de boxen was te zetten.
niet zo makkelijk de deuren van de boxen gingen niet open van de mest.
en iedere avond als ze terug kwamen om te kijken stonden de paarden terug met 3 in een box .
omdat dat niet kon verwittigde ze de politie maar en de man had een verhoor van 3uur .
de man moest er voor zorgen dat tegen de volgende dag alles in orde was zo niet werden de paarden in beslag genomen .

nu een paar dagen verder zijn de paarden in beslag genomen en eddy neemmt er 2 de dierenarts 1 en ze zoeken nog mensen die de overige paarden op de openbaare verkoop willen kopen

ik vind het rampzaalig dat er nog zoon slechte mensen bestaan! want het gebeurd iedere dag nog.

vallie

Re: verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:12

Gelukkig dat deze dieren weer een kans op en beter leven krijgen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:16

ja, vriendin van me heeft er laatst ook yo 1 gekocht
ik snap niet dat mensen die hun dieren zo behandelen nog goed kunnen slapen snachts
wat goed van hem dat hij gemeld heeft en dat uiteindelijk ook actie is ondernomen

evasychold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:17

jah vind ik ook want meestal zijn het dan supper lieve dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 16:17

Is er een site of adres waar de paarden te koop zijn?

jacqii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 18:58

wij hadden ook een keertje shetlanders gevonden, en een weiland ze waren echt heel dun en leefden van gras dat eigelijk al op was, ze zaten onder de plekjes, en toen hebben we oude borstels gezocht en gingen we ze poetsen en op een dag kwamen we daar weer en toen lag er een doode shet in de wei toen heeft de moeder van dat vriendinetje de dieren bescherming gebelt, en we hebben er nooit meer iets van gehoord we weten wel dat alle shetjes zijn ingenomen.
zo zielig was het :S

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:02

Brrrr, wat vreselijk. Inderdaad, ik kan niet begrijpen dat er zulke afschuwelijke mensen rondlopen die zo met dieren omgaan. Waarom in godsnaam? Fijn dat ze nu wel verzorgd worden en dat er een goed tehuis voor ze gezocht wordt.
Als er een site is of iets op internet waar ze op staan, kun je dat misschien vermelden (net als RK vroeg)? Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 19:10

dat is toch zo erg vind ik, hoe kúnnen mensen dat doen... Gelukkig dat de dieren nu een goed tehuis krijgen Lachen