Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:12

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=8107
knhs.nl

Sjef Janssen heeft de KNHS te kennen gegeven zijn functie als bondscoach dressuur senioren per direct neer te leggen. Janssen is teleurgesteld in een belangrijk deel van de top en subtop van de Nederlandse dressuurruiters van wie hij het duidelijke gevoel heeft gekregen dat zij zich niet tot het uiterste willen committeren in de aanloop naar de Olympische Spelen van 2008.
Sjef Janssen staat bekend als een zeer gedreven mens. Als hij een doel voor ogen heeft, gaat hij tot het uiterste om dat doel te bereiken. In de afgelopen periode is hem duidelijk geworden dat dit niet voor iedereen op gaat. Janssen: “Ik heb het gevoel dat een belangrijk deel van de topruiters niet de gepaste topsportmentaliteit heeft die volgens mijn begrip nodig is om je als team voor te bereiden op de Olympische Spelen van 2008. Dit is voor mij de reden om er een punt achter te zetten. De ruiters blijven zich te veel bezig houden met randzaken en te weinig met topsport. Ook de vele kaderbijeenkomsten en persoonlijk gesprekken hebben niet geleid tot verbetering en commitment”.

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Re: Janssen weg bij dressuurploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:15

Jeetje, dat is niet niks, en wie zal hem nu op gaan volgen?? Denk niet dat je daar 1,2,3 iemand voor hebt...

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Janssen weg bij dressuurploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:16

hopelijk iemand met een andere trainingsmethode een iets vriendelijkere.... zal wel een hele verandering worden denk ik zo..
als hij maar niet overstapt naar het buitenland..

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Janssen weg bij dressuurploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:17

Dat zag ik dus echt niet aankomen ( ik zit ook al een tijdje niet meer zo op te letten ). Vraag me af wie er eventueel als opvolger komt.

Michel123

Berichten: 803
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Janssen weg bij dressuurploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:20

Deze stap verbaasd me wel een beetje.
Ik vind het overigens wel een goede zaak, want het kan nooit goed zijn als een bondscoach "twee petten" op heeft.
Hij heeft tegenstrijdige belangen, namelijk die van zijn pupillen Anky en Edward Gal, dus dan kun je nooit onafhankelijk zijn in het selecteren van ruiters.

Muffin_
Berichten: 720
Geregistreerd: 27-09-06

Re: Janssen weg bij dressuurploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:30

Michel123 schreef:
Deze stap verbaasd me wel een beetje.
Ik vind het overigens wel een goede zaak, want het kan nooit goed zijn als een bondscoach "twee petten" op heeft.
Hij heeft tegenstrijdige belangen, namelijk die van zijn pupillen Anky en Edward Gal, dus dan kun je nooit onafhankelijk zijn in het selecteren van ruiters.



heb je wel een beetje gelijk in. Bovendien heeft Janssen nu ook een bepaalde trainingsmanier die niet iedereen ligt (of nu zo een fan van is) . Misschien dat dat ook een beetje heeft meegespeeld??

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Janssen weg bij dressuurploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:33

-> VN

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Janssen weg bij dressuurploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:37

Goh, dit had ik niet verwacht. Wie zal zijn opvolger gaan worden ?

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:42

Dit had ik niet verwacht zeg
Ik ben heel erg benieuwd wie hem gaat opvolgen, heb zo echt geen idee.

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:43

Zo inderdaad. Daar moet je niet blij mee zijn. Ik denk dat er weinig mensen zó'n goede en gedreven coach zijn. Probeer nu nog maar een coach te vinden voor de Olympische Spelen die aan je eisen voldoet.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:46

Wat Janssen dus eigenlijk wil zeggen: een aantal topruiters passen zich dus niet aan zijn (trainings)methoden aan... Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:47

Apart..........

Muffin_
Berichten: 720
Geregistreerd: 27-09-06

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:48

Bettine schreef:
Wat Janssen dus eigenlijk wil zeggen: een aantal topruiters passen zich dus niet aan zijn (trainings)methoden aan... Nagelbijten / Gniffelen

Cool Nagelbijten / Gniffelen

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:49

Dit had ik echt niet verwacht...
Ik vind het wel heel jammer Boos!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:50

Bettine schreef:
Wat Janssen dus eigenlijk wil zeggen: een aantal topruiters passen zich dus niet aan zijn (trainings)methoden aan... Nagelbijten / Gniffelen


Was te verwachten. Ik verbaas me er eerlijk gezegt niet zo over.

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:50

Bettine schreef:
Wat Janssen dus eigenlijk wil zeggen: een aantal topruiters passen zich dus niet aan zijn (trainings)methoden aan... Nagelbijten / Gniffelen


Bloos! Clown Maar kan best wel snappen dat er ruiters zijn die dit niet willen. Niet elke ruiter (en zeker niet elk paard) past de methoden van dhr Janssen.

vecindario

Berichten: 137
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Houten

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:51

Jammer dat sommige mensen hier hun eigen conclusies uit trekken zonder dat ze weten wat er nu eigenlijk echt aan de hand is.

wonderfull
Berichten: 154
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:55

Ik sluit mij aan bij vecindario, niemand weet precies wat er aan de hand is (geweest).

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:56

www.anky.nl ;

Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer
ERMELO (KNHS) – Sjef Janssen (Maasmechelen B) heeft de KNHS te kennen gegeven zijn functie als bondscoach dressuur senioren per direct neer te leggen. Janssen is teleurgesteld in een belangrijk deel van de top en subtop van de Nederlandse dressuurruiters van wie hij het duidelijke gevoel heeft gekregen dat zij zich niet tot het uiterste willen committeren in de aanloop naar de Olympische Spelen van 2008.



Sjef Janssen staat bekend als een zeer gedreven mens. Als hij een doel voor ogen heeft, gaat hij tot het uiterste om dat doel te bereiken. In de afgelopen periode is hem duidelijk geworden dat dit niet voor iedereen op gaat. Janssen: “Ik heb het gevoel dat een belangrijk deel van de topruiters niet de gepaste topsportmentaliteit heeft die volgens mijn begrip nodig is om je als team voor te bereiden op de Olympische Spelen van 2008. Dit is voor mij de reden om er een punt achter te zetten. De ruiters blijven zich te veel bezig houden met randzaken en te weinig met topsport. Ook de vele kaderbijeenkomsten en persoonlijk gesprekken hebben niet geleid tot verbetering en commitment”.



Janssen zal zich nu voornamelijk richten op de begeleiding van Anky van Grunsven en een aantal potentiële teamleden die privé-trainingen volgen bij hem. Janssen wil zich samen met Anky van Grunsven blijven inzetten voor een goed teamresultaat in Hong Kong, maar niet langer in de functie van bondscoach.



De KNHS betreurt het besluit van Janssen. “We hadden het gevoel dat we goed op weg waren met de voorbereiding van het team richting de Olympische Spelen in Hong Kong. Janssen heeft nieuwe impulsen gegeven aan de begeleiding van het dressuurteam en was op een zeer professionele manier bezig”, laat George de Jong, KNHS directeur Topsport weten. De KNHS treedt op korte termijn in overleg met de topruiters over de te volgen route richting het EK in 2007 en de Olympische Spelen in 2008.

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:58

vecindario schreef:
Jammer dat sommige mensen hier hun eigen conclusies uit trekken zonder dat ze weten wat er nu eigenlijk echt aan de hand is.



Inderdaad, volgens mij gaat er altijd meer achter de scene om dan wij weten

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:59

ben benieuwd wie hem gaat opvolgen...
vraag me niet waarom maar de eerste naam die bij mij opkomt is Mevr F Verbeek...
Laatst bijgewerkt door Nistria op 12-04-07 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ienna

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: noord-brabant

Re: Janssen weg bij dressuurploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:59

Jammer dat hij stopt en vooral erg jammer dat mensen gelijk weer over zijn trainingsmethode beginnen.

Jen33 schreef:
hopelijk iemand met een andere trainingsmethode een iets vriendelijkere.... zal wel een hele verandering worden denk ik zo..
als hij maar niet overstapt naar het buitenland..

Je spreekt jezelf wel lekker tegen zo!! Volgens jou is de trainingsmethode niet goed, maar toch ook weer wel??

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:02

Jammer dat hij stopt, maar als hij het niet meer leuk vind snap ik het wel.
Ben benieuwd wie hem opvolgt

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re: Janssen weg bij dressuurploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:03

Michel123 schreef:
Deze stap verbaasd me wel een beetje.
Ik vind het overigens wel een goede zaak, want het kan nooit goed zijn als een bondscoach "twee petten" op heeft.
Hij heeft tegenstrijdige belangen, namelijk die van zijn pupillen Anky en Edward Gal, dus dan kun je nooit onafhankelijk zijn in het selecteren van ruiters.


Jawel! Dat heet professioneel zijn!

Celine_M

Berichten: 1414
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Destelbergen, België

Re: Sjef Janssen legt functie als bondscoach neer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:03

Dat verbaast me ook zeg.. Ik ben ook benieuwd wie de opvolger wordt..