Meisje breekt nek na val van paard Bron: Dagblad van het Noorden
Een 17-jarige meisje uit Ameland heeft haar nek gebroken toen ze voorover van haar paard viel. Dat gebeurde woensdag op Terschelling.
Het slachtoffer is zwaargewond. Ze is met een traumahelikopter overgevlogen naar het ziekenhuis in Groningen. Het drama gebeurde toen het meisje samen met twee andere ruiters een strandovergang passeerde.
De paarden galoppeerden hard omlaag en daardoor struikelde het dier. Het meisje viel daardoor uit haar zadel.
Dat is een naar bericht . Hopelijk komt het goed met haar .
Vraag me af hoe dat is gebeurd, galopperen van een strandafgang af is sowieso iets dat je nooit moet doen, dit is inderdaad het gevaar daarin. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de ruiters dit ook van plan waren.
Maar misschien stapten ze gewoon naar beneden de heuvel af en ging er eentje uit de groep toch in galop naar beneden omdat het schrok ofzo? En dat toen de rest meeging?
Kan me niet voorstellen dat je in galop zelf bewust die heuvel afgalopeerd, beetje gevaarlijk..
erg zeg! maar wel eigen schuld, want iedereen weet dat je niet hard van een heuvel af moet galoperen. (tenzij het paard op hol is geslagen, dan is het een ander verhaal)
Tja, bij iedere sport gebeuren ongelukken. Een meisje van de manege reed met haar paard de buitenbak uit, het paard glijdt uit op de stenen en valt. Meisje had toen de rug gebroken. Het kan zo gebeurd zijn!